Jelenleg nemzetközi és magyar piacon egyaránt toronymagasan a mesterséges intelligencia a sláger, ebben a témában a relevancia kérdését érdemes elsősorban tisztázni – véli Csikesz Erika. A TV2 Csoport értékesítési és digitális igazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat lát a marketing szakma és a médiacég előtt, miről tart előadást a Marketing Summiton és miért javasolja az eseményen való részvételt.
- Az idei Marketing Summit nyitóelőadását tartó Ralf Strauss szerint a „skizofrén marketing” időszakát éljük. Véleményed szerint mennyire igaz a szakmára a „meghasonlott” jelző?
- Én sokkal inkább útkeresésnek nevezném, a meghasonlott talán erős kifejezés. Inkább az egyik oldalról egy erősen adatvezérelt, másrészről erősen intuitív szakma általános útkereséséről beszélhetünk, a folyamatosan megújuló felületrendszerek között. Gondolok itt arra például, hogy mi, mint vezető kereskedelmi televízió is értékesítjük a saját podcast sorozatunkat, melyet a TV2 Play felületén találnak meg a kedves nézők.
- Hogyan látod, melyek a legfontosabb üzleti és szakmai trendek, amelyek meghatározzák a marketing világát?
- Jelenleg nemzetközi és magyar piacon egyaránt toronymagasan a mesterséges intelligencia a sláger, meglátásom szerint ebben a témában a relevancia kérdését érdemes elsősorban tisztázni. Hol, a marketing mely területein profitálhatunk belőle, és azt miként tehetjük. Jelentős szerepet inkább a digitális területek adatfeldolgozásában és a kreatív vonalon látok. Persze láttunk már példát AI generált műsorvezetőre, de a régiónkban ez még nem számottevő.
- Miért döntöttetek úgy, hogy támogatjátok a rendezvényt?
- A TV2 Csoport számára mindig is kiemelt fontosságú volt, hogy utat mutatva támogassa a szakmai innovációkat. A Marketing Summit nagyon jól példázza, hogy egy rendezvény nem csak előadásokra, hanem iparágon átívelő szakmai tudásmegosztásra is lehetőséget nyújt a networking révén, méghozzá kiváló színvonalú helyszínen és szervezésben.
- Melyek lehetnek a következő év legfontosabb kihívásai, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?
- Itt visszautalnék az előzőekben feltett kérdésre, leginkább az AI „forintosítása” lesz egyfajta kihívás, másrészt a gyorsuló változások követése, továbbá az ezekre való felkészülés és proaktív lépések, hiszen már például a kereskedelmi televíziók is kínálnak bőven digitális megoldásokat, ahogyan azt tesszük mi is hirdetőink számára.
- A TV2 számára mi jelenti idén a legnagyobb kihívást és a marketing hogyan tudja segíteni ennek kezelését?
- A kereskedelmi televíziózás világában a legnagyobb kihívást mindig az ősz jelenti, ez a legizgalmasabb és legintenzívebb időszak a mi életünkben. Rengeteg műsor indul, sok tér vissza új évaddal, sőt, olyan formátumokkal is találkozhatunk az év hátralévő részében, amelyek akár több évtizedig is „pihentek”. Fontos, hogy ebben a dömpingben úgy tudjuk felhívni a figyelmet a tartalmainkra, hogy a néző számára emlékezetes legyen. Legyen szó akár a Sztárban Sztár All Stars promóvideójáról vagy az óriásplakátjainkról, azt gondolom, kollégáink ismét nagyot alkottak.
- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen szerepük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?
- Nemcsak TV-műsorokból, információból is dömping van, ember legyen a talpán, aki mindig lépést tud tartani a szakmai hírekkel! Ha ezeket az információkat egy-egy általam nagyra becsült kolléga, szakember a saját LinkedIn oldalán osztja meg, jobban megragadnak, de ha egy ilyen nívós szakmai konferencián személyesen osztják meg álláspontjukat, még inkább átjön az üzenet, arról nem is beszélve, mennyi inspirációt tud adni egy ilyen esemény. Szerintem nagy felelősségük van a marketingvezetőknek a szakmai közvélemény formálásában, és a Marketing Summit esetében is érvényes: aki látszik, az játszik!
- Ott leszel az idei Marketing Summiton, mit vársz a rendezvénytől?
- Természetesen részt veszek idén is a rendezvényen, sőt a Labossa Lajossal készült közös prezentációban arra a kérdésre is szeretnénk választ adni majd, hogy milyen lehetőségei vannak egy hirdetőnek a folyamatosan megújuló lineáris TV-s hirdetések világában.
- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy kommunikációs területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?
- Azt gondolom, hogy a Marketing Summit az elmúlt években megkerülhetetlen pont lett a kommunikációs- és marketing piacon. Éppen ezért minden jelentős szereplő, márka és döntéshozó képviseli magát, ami egyedülálló kapcsolatépítési és meghatározó fejlődési, továbbá tudástranszfer lehetőségeket rejt.