- Hirdetés -

Az AI „forintosítása” lesz egyfajta kihívás – interjú Csikesz Erikával

|

Jelenleg nemzetközi és magyar piacon egyaránt toronymagasan a mesterséges intelligencia a sláger, ebben a témában a relevancia kérdését érdemes elsősorban tisztázni – véli Csikesz Erika. A TV2 Csoport értékesítési és digitális igazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat lát a marketing szakma és a médiacég előtt, miről tart előadást a Marketing Summiton és miért javasolja az eseményen való részvételt.

- Az idei Marketing Summit nyitóelőadását tartó Ralf Strauss szerint a „skizofrén marketing” időszakát éljük. Véleményed szerint mennyire igaz a szakmára a „meghasonlott” jelző?

- Én sokkal inkább útkeresésnek nevezném, a meghasonlott talán erős kifejezés. Inkább az egyik oldalról egy erősen adatvezérelt, másrészről erősen intuitív szakma általános útkereséséről beszélhetünk, a folyamatosan megújuló felületrendszerek között. Gondolok itt arra például, hogy mi, mint vezető kereskedelmi televízió is értékesítjük a saját podcast sorozatunkat, melyet a TV2 Play felületén találnak meg a kedves nézők.

- Hogyan látod, melyek a legfontosabb üzleti és szakmai trendek, amelyek meghatározzák a marketing világát?

- Jelenleg nemzetközi és magyar piacon egyaránt toronymagasan a mesterséges intelligencia a sláger, meglátásom szerint ebben a témában a relevancia kérdését érdemes elsősorban tisztázni. Hol, a marketing mely területein profitálhatunk belőle, és azt miként tehetjük. Jelentős szerepet inkább a digitális területek adatfeldolgozásában és a kreatív vonalon látok. Persze láttunk már példát AI generált műsorvezetőre, de a régiónkban ez még nem számottevő.

- Miért döntöttetek úgy, hogy támogatjátok a rendezvényt?

- A TV2 Csoport számára mindig is kiemelt fontosságú volt, hogy utat mutatva támogassa a szakmai innovációkat. A Marketing Summit nagyon jól példázza, hogy egy rendezvény nem csak előadásokra, hanem iparágon átívelő szakmai tudásmegosztásra is lehetőséget nyújt a networking révén, méghozzá kiváló színvonalú helyszínen és szervezésben.

- Melyek lehetnek a következő év legfontosabb kihívásai, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?

- Itt visszautalnék az előzőekben feltett kérdésre, leginkább az AI „forintosítása” lesz egyfajta kihívás, másrészt a gyorsuló változások követése, továbbá az ezekre való felkészülés és proaktív lépések, hiszen már például a kereskedelmi televíziók is kínálnak bőven digitális megoldásokat, ahogyan azt tesszük mi is hirdetőink számára.

- A TV2 számára mi jelenti idén a legnagyobb kihívást és a marketing hogyan tudja segíteni ennek kezelését?

- A kereskedelmi televíziózás világában a legnagyobb kihívást mindig az ősz jelenti, ez a legizgalmasabb és legintenzívebb időszak a mi életünkben. Rengeteg műsor indul, sok tér vissza új évaddal, sőt, olyan formátumokkal is találkozhatunk az év hátralévő részében, amelyek akár több évtizedig is „pihentek”. Fontos, hogy ebben a dömpingben úgy tudjuk felhívni a figyelmet a tartalmainkra, hogy a néző számára emlékezetes legyen. Legyen szó akár a Sztárban Sztár All Stars promóvideójáról vagy az óriásplakátjainkról, azt gondolom, kollégáink ismét nagyot alkottak.

- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen szerepük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?

- Nemcsak TV-műsorokból, információból is dömping van, ember legyen a talpán, aki mindig lépést tud tartani a szakmai hírekkel! Ha ezeket az információkat egy-egy általam nagyra becsült kolléga, szakember a saját LinkedIn oldalán osztja meg, jobban megragadnak, de ha egy ilyen nívós szakmai konferencián személyesen osztják meg álláspontjukat, még inkább átjön az üzenet, arról nem is beszélve, mennyi inspirációt tud adni egy ilyen esemény. Szerintem nagy felelősségük van a marketingvezetőknek a szakmai közvélemény formálásában, és a Marketing Summit esetében is érvényes: aki látszik, az játszik!

- Ott leszel az idei Marketing Summiton, mit vársz a rendezvénytől?

- Természetesen részt veszek idén is a rendezvényen, sőt a Labossa Lajossal készült közös prezentációban arra a kérdésre is szeretnénk választ adni majd, hogy milyen lehetőségei vannak egy hirdetőnek a folyamatosan megújuló lineáris TV-s hirdetések világában.

- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy kommunikációs területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?

- Azt gondolom, hogy a Marketing Summit az elmúlt években megkerülhetetlen pont lett a kommunikációs- és marketing piacon. Éppen ezért minden jelentős szereplő, márka és döntéshozó képviseli magát, ami egyedülálló kapcsolatépítési és meghatározó fejlődési, továbbá tudástranszfer lehetőségeket rejt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...