Ahogy a munka világa is egyre inkább átalakul és a teljes mértékben digitalizált megoldások felé tendál, úgy az álláskeresés is jobbára online történik. Erre persze kiváló alapot képeznek az állásportálok, melyek a munkavállalók mellett a munkáltatók számára is komoly segítséget jelentenek. (x)
Modernizálódó körülmények
Az utóbbi évtizedek addig talán soha nem látott mértékben terelték a teljes társadalmat a digitalizáció felé. A felnövekvő generációk már egyértelműben az online világban élik mindennapjaikat, de a milleniálok vagy akár az X generáció tagjai is képesek voltak szervesen beépíteni életükbe az új technológiai megoldásokat. Ez pedig természetesen az élet sok egyéb területére, köztük a munka világára is hatással van, akár munkavállalói, akár munkáltatói szempontból vizsgáljuk.
Napjainkra abszolút elterjedtté vált például a digitális nomád lét, mely egyszerűen összefoglalva annyit tesz, hogy valakit a munkája nem köt egy irodához, hanem eszközei révén lényegében a világ bármely pontjáról képes dolgozni. Ez pedig messzemenően szembemegy a korábbi konformista megközelítéssel, ám jól láthatóan a jövő és talán már a jelen is ezeké a lehetőségeké. Ez pedig már a munkakeresés során is szempont lehet.
Az álláskeresés szintén egy olyan terület, amely mára már teljes mértékben az online platformokra szorult. Ez persze nem véletlen, hiszen az állásportálok gyors, átlátható és kényelmes megoldást biztosítanak munkavállalók és munkáltatók számára egyaránt. Míg előbbiekről e tekintetben is sok szó esik, utóbbiakra kevesebb figyelem irányul, holott vállalati oldalról is érdemes tisztában lenni a lehetőségekkel. Az álláshirdetés feladás ugyanis nem csupán egyszerű, de optimalizált is lehet.
Megfelelve az elvárásoknak
Azt nehéz objektíven összefoglalni, hogy egy munkáltató pontosan mit is vár az álláshirdetés feladás lehetőségétől, a végeredmény tekintetében azonban egyértelmű a válasz: egy ideális munkavállalót, aki hosszabb távon is beválik. Ezt persze önmagában egy jól összeállított hirdetési csomag sem képes garantálni, ám a merítési lehetőségek növelését mindenképpen képes biztosítani a vállalatok számára.
Ehhez azonban fontos már a kezdetek kezdetén tisztázni, hogy a cég pontosan mit is keres. Az álláshirdetés feladás során pedig érdemes lehet a leginkább objektív szempontokat követni, melyek a hirdetendő munkakörnek és a vállalkozás kívánalmainak találkozási pontjait is jelentik. Ahogy az álláskeresőknek is a nyitott pozíciók óriási kínálatából kell megtalálni a nekik megfelelőt, a munkáltatók számára is legalább ekkora kihívás az ideális jelölt felkutatása.
Az álláshirdetésen keresztül jellemzően sikerül megtalálni az ideális új munkaerőt
Az álláshirdetés feladás folyamata talán még sosem volt annyira egyszerű, mint manapság, ám ez csak a folyamat elejét jelenti. A cégek a saját dolgukat könnyítik meg, ha a számukra leginkább optimális hirdetési csomagot választják, még ha ezért esetleg többet is kell fizetniük, mint egy egyszerűbb opcióért. Ám erre akár úgy is tekinthetnek mint egy befektetésre, hiszen ezáltal jóval nagyobb valószínűséggel találják meg már elsőre az ideális dolgozót.
Készen kapott és más megoldások
Az álláshirdetés feladás során a cégek jellemzően előre összeállított, adott áron értékesített csomagokból válogathatnak. A lényeg, hogy minden esetben a cél határozza meg az eszközt, de az ajánlatok átlátható rendszere természetesen már rögtön a folyamat elején segítséget nyújt. Az árak és csomagok viszonya jellemzően úgy alakul, hogy míg a fizikai munkákra és általánosabb feladatkörökre optimalizált hirdetések olcsóbbak, addig a komplexebb megoldásokért már magasabb árat kell fizetni.
Ez persze a szolgáltatók sok éves tapasztalatából merítő kínálat, mely lényegében garantálja a pozitív kimenetelt és a megbízható döntést. Ettől függetlenül természetesen az sem ritka, hogy egy vállalat szeretné még inkább a saját kezébe venni az irányítást. Az álláshirdetés feladás mellett így adott esetben az állásportálok önéletrajz adatbázisához is vásárolható hozzáférés. Ez a kiválasztás tekintetében több munkával jár ugyan, de a kontroll jóval magasabb.
Az online lehetőségek tárháza persze még ezzel sem merül ki, hiszen a különféle kiegészítő szolgáltatásokkal lehetőség nyílik a hirdetési és kiválasztási folyamat finomhangolására is. Minél gyorsabban van szükség egy munkavállalóra? Még nagyobb elérés a cél? Fontos, hogy a hirdetés kiemelt helyen szerepeljen? Az online álláshirdetés feladás bármelyikre lehetőséget ad, így munkáltatóként is érdemes minden lehetőséget kiaknázni. (x)