- Hirdetés -

Az Apple a legértékesebb márka

|

Egy év alatt több mint 200 milliárd dollárral, közel 517 milliárd dollárra nőtt az Apple márka értéke, ezzel a legértékesebb brand a világon a Brand Finance friss rangsora szerint. A listán a Microsoft és a Google következnek, a legértékesebb európai márka a Deutsche Telekom, a TikTok megelőzi a Facebookot, a médiabrandek között pedig a Disney végzett a legjobb helyen.

Egy év alatt 219 milliárd dollárra, vagyis 74 százalékkal nőtt az Apple márka értéke a Brand Finance elemzése szerint. A brand 516,6 milliárd dollárt ér, ezzel vezeti az 500-as rangsort, visszaszerezve az első helyet a tavalyi éllovas Amazontól.

Ráadásul jókora fölényben van az iPhone-ok gyártója, hiszen a második Microsoft 340,4 milliárd dolláros márkaértékkel szerepel a listán. Igaz, a szoftvercég brandje is nagyon megerősödött, esetükben egy év alatt 78 százalékos volt a növekedés, ezzel a 2023-as 4. helyről jöttek fel a második pozícióba.

A harmadik Google megtartotta helyezését az 500-as rangsorban, ők 18 százalékos fejlődést tudtak elérni. Az Amazon a tavalyi első helye után ezúttal a negyedik a listán, a 308,9 milliárd dolláros márkaérték kicsivel múlja felül a tavalyit.

Az ötödik helyen is a technológiai szektor egy képviselője található, a Samsung Group. A dél-koreai márka esetében érdekesség, hogy bár kis mértékben csökkent a brand értéke, így is tudtak egy helyet javítani 2023-hoz képest.

Az idei rangsorban a hatodik lett a Walmart, egy helyet visszacsúszva a múlt évhez képest. Az üzletlánc márkaértéke majdnem 16 milliárd dollárral esett vissza. A TikTok viszont 28 százalékkal, 84,2 milliárd dollárra tudta növelni a brand értékét, ezzel a 10. helyről a 7-re jött fel, közvetlenül a Facebook elé.

A 9. a Deutsche Telekom lett, a német távközlési vállalat márkaértéke 73,3 milliárd dollár a Brand Finance rangsorát összeállítók szerint, ez több mint tízmilliárd dolláros erősödés a múlt évhez képest. Ezzel a társaság a legértékesebb távközlési márka a világon és az első az európai brandek között. Az idei 500-as listán a 10. helyre került a kínai ICBC bank, ami egy éve még a 7. volt.

A rangsor készítői megjegyezték, hogy a mesterséges intelligenciával foglalkozó vállalatok márkaértéke nagyon sokat erősödött. Példaként említették az Nvidiát, amely a legnagyobb fejlődést mutatta fel, 163 százalékkal, 44,5 milliárd dollárra bővült a márkaértéke, ezzel a 30. helyre jött fel a tavalyi 117. pozícióból. A második Microsoft látványos erősödésében is fontos szerepe volt annak, hogy a cég az MI-technológia fejlesztés egyik meghatározó szereplője.

A médiaszektorból a Disney végzett a legelőkelőbb helyen, 46,7 milliárd dolláros márkaértékkel szerepelnek a listán, ami elmarad a tavalyitól. Ez egyben azzal is járt, hogy idén csak a 29. helyre került a brand az egy évvel ezelőtti 23. után. Rontott pozícióján a streaming piac meghatározó szereplője, a Netflix is, ami a tavalyi 77. után idén a 84. lett, 22,8 milliárd dolláros brandértékkel.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...

Kiderült, mitől lesznek boldogok a munkavállalók

Változnak a prioritásaink: az MIT kutatása szerint az, hogy ott maradunk-e a munkahelyünkön vagy felmondunk, már nem elsősorban szakmai és karrierszempontok alapján dől el, azaz nem azon múlik, hogy mit csinálunk a megélhetésünkért, hanem...

Számíthatunk fizetésemelésre 2025-ben?

Ahogy közeledik az év vége, a dolgozók is egyre türelmetlenebbül várják, hogy számíthatnak-e béremelésre a következő évben. A bértervezési folyamatok jelenleg is zajlanak, és sok munkahelyen az éves teljesítményértékeléskor dől el végül, milyen megállapodás...

Rengeteget spóroltunk tankolás közben

Több mint 175 ezer felhasználó adatai alapján közel félmilliárd forintot spóroltunk már idén az ORLEN benzinkutakon. A régió legnagyobb olajipari vállalata ugyanis minden liter üzemanyag után 10 forint kedvezményt ad az applikációt használó autósoknak.A...

Új árstruktúrát vezetett be a GLS

A GLS Hungary 2024. november 20-tól új árstruktúrát vezetett be az ecsomag.hu platformon, amelynek keretében már külön díjszabást kínál a GLS Automatából GLS Automatába történő csomagfeladásokra is. A szolgáltatás a korábbi árakhoz képest akár...

Változás az autópálya-matrica vásárlásoknál

Még mindig a heti autópálya-matrica a legkelendőbb, igaz, az áprilisban bevezetett egynapos e-matricát is egyre több autós választja elsősorban a heti és a havi helyett – derül ki a Simple mobilapplikáció idei statisztikájából. Vasárnaptól...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új trendek a hazai médiapiacon

Legalább három online videós szolgáltatást használ egy adott hónapban a 18-59 éves, internettel rendelkező magyarok 82 százaléka – derül ki az NMHH támogatásával a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített...

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...