A múlt évben 16,9 milliárd dollárt költött hirdetésekre és promóciókra az Amazon a cég saját jelentése szerint, ezzel minden idők legnagyobb hirdetőjévé vált az e-kereskedelmi vállalat.
A társaság reklámkiadásai egy év alatt 55 százalékkal nőttek, ami a leggyorsabb bővülési ütem az elmúlt tíz évben. Ez egyébként jóval gyorsabb fejlődés, mint a teljes hirdetési piacé, illetve jócskán felülmúlja a kiskereskedelmi szektor 20,6 százalékos növekedését is a WARC elemzése szerint.
Az Amazon fölényét jól mutatja, hogy a második legnagyobb hirdető, a Procter&Gamble 8,2 milliárd dollárt költött, ami éves összevetésben 12 százalékos fejlődésnek felel meg. A WARC elemzése ugyanakkor megjegyzi, hogy a cég részéről a tavaly júniusban zárult üzleti év adatai állnak rendelkezésre.