Idén is az Apple vezeti az Interbrand legértékesebb globális márkákat bemutató rangsorát, amely szerint 16 százalékkal nőtt egy év alatt a brand értéke. A második Google 10 százalékkal, míg a harmadik helyre előrelépő Amazon 56 százalékkal növelte márkaértékét.
A technológiai cégek uralják az Interbrand idei százas márka toplistáját is, 6 cég képviseli ezt a szektort az első tízben, míg az első 20 fele tartozik az ágazatba. Az Apple idén már hatodik alkalommal került a rangsor élére, a márka értékét 214,48 milliárd dollárra becsülik. A második Google 155,5 milliárd dolláros brand értékkel bír a rangsor összeállítói szerint. Az Amazon az idei év igazi sikersztorija, a 2017-es ötödik helyről lépett előre a harmadik pozícióba, több mint felével, 100,76 milliárd dollárra növelve márkaértékét. A Facebook körüli botrányok éreztették hatásukat a brand megítélésén is, 6 százalékkal csökkent a közösségi oldal márkaértéke.
A technológiai szektor mellett az autóipar képviselői vannak viszonylag nagy számban az élmezőnyben, a Top10-ben ketten, míg az első 20-ban négyen. A legjobban a toyota szerepelt, a 7. helyet megszerezve és 6 százalékos növekedést felmutatva, de közvetlenül utána jön a Mercedes, ami 2 százalékot tudott javítani. A BMW idén a 13. a rangsorban, 1 százalékos márkaérték csökkenéssel, míg a Honda 4 százalékot erősödve a 20. lett.
A legerősebb médiás brand a Disney, ami csakúgy, mint tavaly a 14. pozícióban van, 39,87 milliárd dollárra becsült márkaértékkel, ez egyébként 2 százalékkal elmarad az egy évvel korábbitól.
A 10 legértékesebb márka
Forrás: Interbrand
(milliárd dollár)
Apple 214,48
Google 155,51
Amazon 100,76
Microsoft 92,72
Coca-Cola 66,34
Samsung 59,89
Toyota 53,40
Mercedes 48,60
Facebook 45,17
McDonald’s 43,42
Az Interbrand legújabb listáját a 100 legértékesebb márkáról itt tekintheti meg.