Első alkalommal fordult elő, hogy átlépte a 3000 milliárd dollárt az Interbrand „Best Global Brands” százas listáján szereplő márkák összértéke. A rangsort az Apple vezeti, a technológiai brandek uralják a lista elejét, a médiavállalatok közül a Disney van a legelőkelőbb helyen, a 9. lett a cég.
Az Apple márkaértéke 18 százalékkal 482,215 milliárd dollárra nőtt egy év alatt, ezzel már tizedik éve vezeti az Interbrand rangsorát. A második helyre a Microsoft jött fel, 32 százalékos fejlődést produkálva és 278,288 milliárddolláros márkaértéket elérve. A dobogó harmadik fokán, egy helyet visszacsúszva található az Amazon, ami csak 10 százalékkal tudta növelni márkaértékét.
A Google is látványos, 28 százalékos fejlődést tudott felmutatni a negyedik pozícióban, míg az ötödik legértékesebb márka szintén a technológiai szektorból érkezett, a Samsung szerezte meg ezt a helyet. A listán a legjobb nem technológiai vállalat a Toyota, a japán társaság a hatodik, 59,757 milliárd dolláros márkaértékkel. A médiavállalatok közül a Disney szerepelt a legjobban, egy év alatt 14 százalékot erősödött a márka értéke, ezzel a 9. a legjobb brandek rangsorában.
A legnagyobb fejlődést egy év alatt a Microsoft, a Tesla és a Chanel tudták felmutatni, egyaránt 32 százalékkal bővült ezen márkák értéke. A lista új szereplői az Airbnb (54), a Red Bull (64) és a Xiaomi (84).
A 100-as rangsorban szereplő márkák összesített értéke 3088,93 milliárd dollár, ami rekordnak számít és 16 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbi eredményt.
Az Interbrand "Best Global Brands 2022" rangsor első tíz helyezettje