- Hirdetés -

Az Audi a legvonzóbb munkahely az idén

|

A PwC Magyarország idén is felmérte a munkaerőpiaci preferenciákat és átadta az Év Legvonzóbb Munkahelye díjakat.

A világban zajló gazdasági események következtében felértékelődött az anyagi biztonság, a stabilitás és a hosszú távú karrier szerepe a munkavállalók körében. Bár továbbra is az alapbér a legfontosabb szempont a munkahely-választáskor, a növekvő bizonytalanság átalakította a munkahelyválasztási preferenciákat: a rugalmas munkaidő és a kiszámítható időbeosztás helyett előtérbe került a karrier és a túlóra-kifizetés. A PwC Magyarország hatodik alkalommal mérte fel a hazai munkahelyválasztási preferenciákat a fiatalok és a tapasztalt szakemberek körében.

Munkahely: biztos pont a bizonytalan környezetben

A PwC Magyarország közel 25 000 válaszadó részvételével készült felmérése szerint a folyamatosan változó, bizonytalan geopolitikai és gazdasági környezetben jelentősen módosultak a legfontosabb munkavállalói igények a korábbi évek eredményeihez képest. A munka-magánélet egyensúlyánál, illetve a szociális szükségletek kielégítésénél fontosabb lett az egzisztenciális biztonság. Ennek megteremtését a munkavállalók egyre inkább a munkáltatójuktól várják az anyagiak és a karrier szempontjából egyaránt.

Ezzel összhangban az egy évvel korábbi eredményekhez képest visszaszorultak a jólléthez köthető elemek. A home office lehetősége és a munkahelyi humán tényezők, mint például a felettes személye vagy a kollégákkal való jó kapcsolat bár továbbra is jelentősek, a biztonságot nyújtó, stabil munkahely jelenleg nagyobb szerepet kap.

A fiataloknak fontosabb a személyes jelenlét a rugalmas munkaidőnél

Az egyetemi hallgatók és a 11-12. évfolyamos középiskolások válaszait vizsgálva kiderül, hogy a diákok számára a munka és a karrier kevésbé képezi az identitásuk részét, sokkal inkább technikai jellegű egyezségnek tekintik a munkaadó-munkavállaló viszonyt. Preferenciáik között továbbra is az alapbér a legfontosabb tényező, ezt követi a túlóra-kifizetés és a karrierlehetőségek. Az otthoni munkavégzést emellett kevésbé preferálják, mely kifejezi az igényüket a munka személyes szférától való elhatárolására.

„A fiatalabbak esetében a munkaadóknak érdemes kiemelt figyelmet szánni a munkahelyi kapcsolatok fejlesztésére és a munkavállalói elköteleződés erősítésére, melynek hiányában a kutatásból kirajzolódó távolságtartás könnyen a megtartás rovására mehet. Ami szintén látszik az eredményekből, hogy a home office-arány kapcsán a fiataloknak jóval alacsonyabb az elvárása – ennek egyik oka lehet az online felsőoktatás miatti fásultság, illetve az a tényező is, hogy a betanulást személyes környezetben preferálják” – emelte ki Reguly Márta, a PwC Magyarország People & Organisation, HR tanácsadási csapatának vezetője.

Távoli vágyálom még a négynapos munkahét

Az idei felmérés olyan újdonságnak számító témákról is megkérdezte a munkavállalók véleményét, mint a négynapos munkahét bevezetése. Bár az ötlet önmagában igen népszerű és jelenleg is folynak hazai kísérletek a bevezetésére, a felmérésből kiderül, hogy egyéb kompenzációs elemekkel együtt vizsgálva nem priorizálják magasra a munkavállalók. Ennek egyik oka lehet, hogy a jelenlegi gazdasági környezetben kevésbé tartják reális opciónak a kivitelezését.

Mit tehetnek a munkáltatók?

A felmérés arra is rámutatott, hogy a környezeti faktorok és az úgynevezett „VUCA world” (Volatile, Uncertain, Complex, Ambiguous, azaz gyorsan változó, kiszámíthatatlan, bonyolult és bizonytalan) erős stresszhatással bírnak a munkavállalókra, akik emiatt veszítettek rugalmasságukból, nyitottságukból és a szociális elvárásaikból. A PwC Magyarország HR szakembere szerint ebben az időszakban fokozott figyelmet kell fordítani a munkavállalók támogatására annak érdekében, hogy a kedvezőbb gazdasági környezetben újrainduló fejlődést megalapozza a vállalat.

„A munkavállalók a munkáltatótól várják azt a stabilitást és biztonságot, amit a mindennapi életben hiányolnak. Mindezt úgy, hogy a gazdasági környezet a vállalatokat is jelentős kihívások elé állítja. Fontos ezeket az igényeket a vezetői kommunikációkban érinteni, megtartva a transzparenciát, és tájékoztatva a munkavállalókat a vállalat valódi helyzetéről, lehetőségeiről. A munkavállalói igények mellett kulcsfontosságú a vállalat jövőállóságára is figyelmet fordítani – ennek eszköze lehet a vezetőfejlesztés, a rugalmasság és az innovációs képesség megőrzése. Ugyanis ezek azok az értékek, melyek jelentős versenyelőnyt biztosíthatnak a vállalatoknak a válság lecsengése után, attól függően, mennyit őriznek meg belőlük ezekben az években” – foglalta össze Reguly Márta.

PwC 2022 Legvonzóbb Munkahelye Díj iparági kategória győztesei

A PwC 2022 Legvonzóbb Munkahelye Díjakat összesen tíz iparági, valamint egy összesített kategóriában osztották ki a kutatásban részt vett válaszadók értékelése alapján.

Autóipari gyártó

Audi Hungaria

Mercedes-Benz

BMW

Gyártó

Bosch csoport

LEGO

Siemens

Retail (kiskereskedelem)

Lidl Magyarország

Aldi Magyarország

IKEA

Energetika és közüzem

MOL Magyarország

MVM Csoport

E.ON

Gyógyszeripar

Richter Gedeon

Egis

Roche

Shared Service Center

bp Hungary

GE

Diageo

FMCG

Coca-Cola

Nestlé

Procter & Gamble

Pénzügyi szolgáltató

OTP Bank

Morgan Stanley

Magyar Nemzeti Bank

Technológia

Microsoft Magyarország

Samsung

IBM

Telekommunikáció és média

Magyar Telekom

RTL Magyarország

Vodafone

Összesített

Audi Hungaria

Bosch csoport

Mercedes-Benz

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...