- Hirdetés -

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

|

- Hirdetés -

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei nagy sporteseményekre a saleshouse-nál, hogyan befolyásolják ezek a rendezvények a nézettséget, milyen hatással vannak az online felületekre.

- Az idei év bővelkedik sporteseményekben, amelyek jellemzően a hirdetők körében is kiemelt jelentőséggel bírnak. Mivel készül erre az időszakra az Atmedia?

- Büszkék vagyunk a sportportfóliónkra, ugyanis tévében és online egyaránt kiemelkedő eléréssel bírunk ezen a területen. 2024 valóban sűrű lesz sportesemények szempontjából, és ezek nézőit kizárólag nálunk érhetik el a hirdetők. A különböző hazai és nemzetközi bajnokságok mellett nagy érdeklődésre tart számot ebben az évben az Olimpia, illetve a foci EB, ahol ráadásul idén a magyar válogatott is játszik. Ugyanakkor töretlenül folytatódik a Bajnokok ligája is, de ne feledkezzünk meg a dohai vizes VB-ről, és a tenisz Grand Slam-tornákról sem. Ha tévéről van szó, akkor a hirdetők nálunk találják meg a legtöbb kiemelt sportesemény kizárólagos közvetítőit, így az M4 Sportot, illetve az Eurosportot, továbbá az Arena 4-et és az Match4-t, valamint a Spíler TV-t is. Emellett folyamatosan növekszik, csak idén 3 új sport tematikájú portállal bővült a digitális kínálatunk, ezzel az Atmediáé a legnagyobb elérésű online sportportfólió a piacon. Az M4 Sport, Eurosport, Csakfoci, Aréna4, Motorsport mellé most a Sport365, az NB1.hu, valamint az Eredmenyek.com csatlakozott. Oldalainkon kiemelkedő videós és banneres inventory-val várjuk hirdetőinket, brandsafe, minőségi tartalmi környezetben. Természetesen a rádióról ebben az időszakban sem érdemes megfeledkezni, ugyanis itt is vannak sporthírek, ahol különböző szponzorációs vagy non-szpot megoldásokkal tovább tudjuk növelni a kampányok elérését.

- Maradjunk kicsit a tévénél. Mit láttok, hogy befolyásolják a nézettséget ezek az események?

- Megvizsgáltuk a Nielsen adatait 2015-től napjainkig, a sportesemények tévés nézettségre gyakorolt hatásaira fókuszálva. Az eredmények alapján elmondható, hogy SHR tekintetében 4-5-szörösére, AMR esetében pedig 3-6-szorosára ugrik a közvetítő csatornák nézettsége. Ha csak az M4-et nézzük, azt látjuk, hogy több ezer ratinggel, növekszik a csatorna teljesítménye, ami megfelel akár egy kisebb TV csatorna éves ratingmennyiségének. A foci EB és VB lendíti a legnagyobbat a nézettségen, amelyeknél magyar részvétel esetén még markánsabb a növekedés. Ennek fényében nem meglepő, hogy az idei Európa Bajnokság környezetében meghirdetett reklámidőt már eladtuk, közvetlenül a hivatalos szponzoroknak fenntartott elővásárlási időszak lejárata utáni néhány percben. Bár az utóbbi években csökkent a sportesemények nézettsége a nagy tévéképernyőn - ez lehet, hogy az internetes élő közvetítések hatása – ugyanakkor az elvándorló nézők a digitális portfóliónkon keresztül elérhetők, vagy out-of home nézik, ami nem szerepel a Nielsen Közönségmérésben.

- Ha már online: milyen tendenciák rajzolódnak ki a digitális térben?

- A videóindítás-számok jelentősen emelkednek a hagyományos időszakokhoz képest, az M4Sporton.hu esetében például 2-3-szorosára nőnek ilyenkor, ugyanis sokan követik online élőben a sporteseményeket. Az Eurosporton jellemzően a tenisztornák örvendenek magasabb nézettségnek, ami a tornák időszakában 1,5-2-szer akkora, mint az év többi időszakában. Az olimpiai játékok esetében hasonló forgalomnövekedésre számítunk mindkét felületen. Fontosnak tartom kiemelni, hogy digitális üzletágunk továbbra is piacvezető a jogtiszta videós inventory tekintetében, amely 2024-ben a kiemelt sporteseményeknek köszönhetően még nagyobb elérést biztosít majd ügyfeleink számára, és ahogy a tavalyi RTL Saleshouse-zal közös kutatásunkból kiderült a hazai médiavideós felületeken a reklámhatás 2,7-szerese a globális felületekének.

- Hogyan változik a kiemelt időszakban a hirdetői kereslet?

- Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre. Ezért is kínálunk az online esetében többféle, változatos összetételű szponzorációs csomagokat, dedikált, az eseményekre targetált videós kampányokat. A tévében ilyenkor lezárt blokkokkal dolgozunk. Ide csak az a hirdető tud bekerülni, aki megvásárol valamilyen csomagot a speciális ajánlataink közül, szóval CPP alapú megjelenésre nincsen lehetőség. Ahogy mondtam, az EB körüli reklámhelyek már elfogytak, ugyanakkor az Olimpia szintén nagy érdeklődésnek örvend, már ide is jelentkeztek potenciális hirdetők, de még folynak az egyeztetések. Egy biztos: idén sem lesz hiány érdeklődésre számot tartó sporteseményekben, és ahova a néző figyelme irányul ott mindig van a hirdetői kereslet.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Idén még drágulhatnak az építőipari termékek

A KSH adatai újra meglepetést okoztak: évekig tartó stagnálás után végre érdemben és mérhetően megmozdult az építőipari termelés, az éves ágazati növekedés a frissen közzétett adatok szerint már 7 százalék fölé nőtt. Igaz az...

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Díjnyertes kamerák az okosmobilokban

A HONOR 200 és a HONOR 200 Pro készülékek elnyerték a tekintélyes DXOMARK ezüst (“Silver”) címkét kiemelkedő kamerateljesítményükért.A HONOR 200 Pro lenyűgöző, 137-es összpontszámot ért el a DXOMARK rangsorában, ezzel a 2. helyet szerezte...

A főzés is lehet zöldebb

A Schneider Electric befektetési alapja és több partnere összesen 3,75 millió dollárt fektetett az IoT technológiát használó elektromos főzőlapot fejlesztő ATEC nevű vállalkozásba. Az új forrás révén további lendületet vehet a főzés „zöld” forradalma...

Itt nézhetjük a Fradi első BL-meccseit

Ma megkezdi BL-szereplését az előző idény hazai futball bajnoka, a Ferencváros. Bár a 2024/2025-ös idénytől az RTL szerezte meg a legrangosabb európai kupasorozat hazai közvetítési jogait, a Fradi első, selejtezős mérkőzéseit mégis a M4...

Többen nézték a skót-magyar meccset, mint az EB döntőjét

Az élő sportesemények rajongóinak megváltást jelent, hogy ma már szinte bárhol, akár mobilon is élőben követhetik kedvenc sporteseményeiket: a nemrég zárult labdarúgó Európa-bajnokság a Yettel tévészolgáltatásának nézőit is lázba hozta. A legnagyobb nézettséget kimagaslóan...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Rekordot döntött a sportfogadások száma

Kiemelkedő fogadói érdeklődés mellett zajlott le a 2024-es labdarúgó Európa-bajnokság. A spanyol-angol döntőt követően - ahogyan az várható volt - a magyar válogatott csoportkörös mérkőzései is a legnépszerűbb események közé tartoztak a fogadók körében....

Idén még drágulhatnak az építőipari termékek

A KSH adatai újra meglepetést okoztak: évekig tartó stagnálás után végre érdemben és mérhetően megmozdult az építőipari termelés, az éves ágazati növekedés a frissen közzétett adatok szerint már 7 százalék fölé nőtt. Igaz az...

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Don't Miss

Magyarországról erősít a Publicis Groupe CEE

A Publicis Groupe CEE Komáromi Zsófiát, a cég magyarországi Chief Talent Officer-ét nevezte ki a Közép-Kelet Európai régió CEE Talent Transformation Partnerének. Zsófia az új regionális feladatait jelenlegi pozíciója mellett látja el. Zsófia új...

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...