- Hirdetés -

Az egészségügyet is átformálnák az első régiós HoloLens verseny résztvevői

|

- Hirdetés -

Májusban 16 csapat több mint 80 indulója feszegette forradalmi ötletekkel a Windows Mixed Reality (WMR) és a HoloLens technológiák, illetve a saját határait. A szabad témaválasztás számtalan terület működési kereteinek újragondolására inspirálta a versenyzőket, így olyan koncepciók születtek, amik a WMR és a HoloLens platformok integrálásával megteremthetik a felhasználói élmény új dimenzióját, legyen szó éttermi kiszolgálásról, hotel foglalásról, orvos edukációról vagy lakberendezésről.

Az eredetileg csak diákokat célzó rendezvény helyett a Microsoft végül Kelet- Közép-Európa legnagyobb HoloLens fejlesztői versenyét hozta Budapestre hat ország és olyan cégek képviseletével, mint az NNG, a Kuka Robotics, a Possible, az Accenture, a MadeInHolo, a Planner5D vagy az Innobie.

A csapatok teljesítményét neves szakmai zsűri értékelte: Mihályfi Zsolt, a 360World ügyvezetője, Erki Szabolcs, az IoT Pioneers szervezője, Királyházi Csaba VR producer, Dehelán Gábor, a StartIT@K&H startup konzulense és Alex Yakubov, az orosz HoloGroup ügyvezetője független szakértőként, míg Tomas Koska, a HoloLens közép- és kelet-európai vezetője és Szabó Márk, Partner Techical Strategist Microsoft színekben szemezgettek a forradalmi ötletekből. „Ennyi energiával és szenvedéllyel számos iparágban alkothatunk átütő megoldásokat” – emelte ki Tomas Koska. Az eseményt a 360world, a Unity és a HP is támogatta.

A zsűri két kategóriában is díjazta a legígéretesebb innovációkat. A „Legjobb képi megjelenítés”, azaz a kevert valóság design győztese, a BME Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszékének csapata virtuális hologrambetegekkel reformálná meg a képalkotó diagnosztikát és a sebészeti beavatkozásokat. Megoldásuk a meglévő képalkotási technológiák, például a röntgen, CT, MR vagy az ultrahang felhasználásával leképezik a beteg holografikus képét, ezzel támogatva a diagnosztikai folyamatot.

A „Legjobb technikai megvalósítás” pedig a lengyel MadeInHolo fejlesztőinek érdeme, akik újszerű módon teremtenének interaktív kapcsolatot az előadó és a közönsége között. A megoldás segítségével az előadónak lehetősége nyílik valós idejű visszajelzéseket fogadni a hallgatóság tagjaitól, a mesterséges intelligencián alapuló speech-to-text feliratozás pedig bármely előadást elérhetővé tesz akár a halláskárosultak számára is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább csökken a fogyasztók bizalma

Tavaly decemberben érezhetően csökkent a fogyasztói bizalom Németországban. Mind a gazdasági, mind a jövedelmi várakozások, valamint a vásárlási hajlandóság jelentősen csökkent. Mivel a megtakarítási hajlandóság is újra nőtt, a GfK 2022 januárjára a fogyasztói...

Ezekre érdemes figyelni az online piactereken

Milyen jogai vannak a használt terméket interneten vásárló felhasználóknak? Elállhatunk-e a vásárlástól, ha magánszemélytől veszünk műszaki cikket? Eltérő-e ilyen esetben a garancia? Hogyan fizethetünk biztonságosan egy ismeretlen eladónak? A Vatera szakértői összegyűjtötték a legfontosabb...

Keveset tudnak a magyarok az áruhitelekről

A magyarok többsége óvatos, ha nagyobb értékű háztartási gépek, szórakoztató elektronikai termékek vásárlásáról van szó: inkább összegyűjtik a készülékek árát, mintsem áruhitelt vegyenek fel. Ugyanakkor míg a spórolással türelmesek, a papírmunkával és a hitelbírálattal...

Hatalmas logisztikai beruházás az ukrán határ mellett

Hamarosan befejeződik a 30 milliárd forint értékű logisztikai gigaberuházás az ukrán határ közelében található East-West Gate (EWG) intermodális terminálon - derült ki a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) rendezvényén. Az új logisztikai terminál a maga...

Új lehetőségek az online marketingben

A Bing kereső bővülő lehetőségeinek kihasználásával, a Google Performance Max kampány típusával és a YouTube videó kampányok változásával új dimenziók nyílhatnak meg a hirdetők előtt a magyarországi piacon is.Ezentúl a magyar Bing kereső találati...

Jelentős létszámbővítést tervez az Alstom

Három régió, Európa, az Ázsiai és csendes-óceáni térség, valamint Észak-Amerika 14 országában érdemelte ki a legjobb munkaadóknak járó Top Employer 2022 minősítést az Alstom, az intelligens, fenntartható mobilitás meghatározó globális vállalata. A cég az...

Naponta majdnem 7 órát netezünk

Az elmúlt egy évben több mint 400 millióval nőtt a közösségi felületek aktív használóinak száma, de közel 200 millióval bővült a netezők száma is világszinten – derül ki a We Are Social és a...

Mobilról olvassák a híreket a magyarok

A 15 és 40 év közöttiek közel száz százaléka netezik, azonban a 75 év felettiek közül kevesen – derül ki egy új dokumentumból, amit a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa fogadott el...

Új online portál segít a használtautó-vásárlásban

Gazdasági szakértők szerint az elmúlt egy évben 25 százalékkal lettek drágábbak a használt autók. Többek között az alkatrészek gyártásának akadozása, az üzemanyag-drágulás és a globális chiphiány miatt világszerte lelassult az autógyártás. Egyre többen a...

Jelentős tőkebevonásra készülnek a vállalkozók

Vannak olyan induló és nemrégen alapított cégek, amelyek pár millió forint tőkéből el tudják érni céljaikat, ám nem ez a jellemző. Ahhoz, hogy a vállalkozások megvalósíthassák fejlesztési terveiket és marketingkampányokat indíthassanak jellemzően több tízmillió...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Rádiós pályázatokról döntött a Médiatanács

Több vidéki rádiós pályázatnál is eredményt hirdetett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Emellett a grémium nem megfelelő korhatár-besorolás miatt bírságokat is kiszabott. A testület eredményt hirdetett a Nyíregyháza 91,1 MHz és a...

Tovább csökken a fogyasztók bizalma

Tavaly decemberben érezhetően csökkent a fogyasztói bizalom Németországban. Mind a gazdasági, mind a jövedelmi várakozások, valamint a vásárlási hajlandóság jelentősen csökkent. Mivel a megtakarítási hajlandóság is újra nőtt, a GfK 2022 januárjára a fogyasztói...

Ezekre érdemes figyelni az online piactereken

Milyen jogai vannak a használt terméket interneten vásárló felhasználóknak? Elállhatunk-e a vásárlástól, ha magánszemélytől veszünk műszaki cikket? Eltérő-e ilyen esetben a garancia? Hogyan fizethetünk biztonságosan egy ismeretlen eladónak? A Vatera szakértői összegyűjtötték a legfontosabb...

Keveset tudnak a magyarok az áruhitelekről

A magyarok többsége óvatos, ha nagyobb értékű háztartási gépek, szórakoztató elektronikai termékek vásárlásáról van szó: inkább összegyűjtik a készülékek árát, mintsem áruhitelt vegyenek fel. Ugyanakkor míg a spórolással türelmesek, a papírmunkával és a hitelbírálattal...

Hatalmas logisztikai beruházás az ukrán határ mellett

Hamarosan befejeződik a 30 milliárd forint értékű logisztikai gigaberuházás az ukrán határ közelében található East-West Gate (EWG) intermodális terminálon - derült ki a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) rendezvényén. Az új logisztikai terminál a maga...
- Hirdetés -

CMO

A marketing nem öncélú, nem a marketingeseknek szól

Wilheim Gábor, marketing igazgató, Dreher Sörgyárak Zrt. - A COVID-járvány nagy csapást mért a vendéglátóiparra, sokáig zárva voltak az éttermek, szórakozóhelyek, pubok. Hogyan éltétek meg ezt az időszakot a Drehernél, nagyon visszaesett a forgalom? - A...

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Napelemmel zöldült a szegedi SPAR szupermarket

Áramfogyasztása több mint húsz százalékát napenergiából nyerte tavaly júniusban a Csillag téri SPAR szupermarket Szegeden, 2021 végéig pedig összesen 13 százalékkal járultak hozzá az üzlet teljes áramigényéhez a napelemek. A vállalat a közeljövőben újabb...

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

DATA

Jelentős tőkebevonásra készülnek a vállalkozók

Vannak olyan induló és nemrégen alapított cégek, amelyek pár millió forint tőkéből el tudják érni céljaikat, ám nem ez a jellemző. Ahhoz, hogy a vállalkozások megvalósíthassák fejlesztési terveiket és marketingkampányokat indíthassanak jellemzően több tízmillió...

Negyven percnyi reklámot nézünk naponta

2021 negyedik negyedévében naponta átlagosan 5 óra 14 percet töltöttünk a tévékészülékek előtt: a nők közel 5 és fél órát, míg a férfiak az átlagnál 18 perccel kevesebbet – derül ki a Nielsen Közönségmérés...