- Hirdetés -

Az elemzőket is meglepte a Toyota

|

Már hónapok óta egyértelmű volt, hogy a Toyota Csoport történelmi rekord értékesítést produkálva őrzi meg trónját a világ elsőszámú autógyártójaként, a végleges 2023-as értékesítési adatok azonban még a sokat látott iparági elemzőket is meglepték. A Toyota, Lexus, Daihatsu és Hino márkákat csokorba fogó csoport ugyanis minden előzetes várakozást túlszárnyaló, 11.233.039 darab új autó adott el világszerte a tavalyi évben, nem csupán saját, de a valaha egyetlen autógyártó által egy évben eladott autók számának új történelmi rekordját is beállítva. A piacvezető pozícióját Magyarországon is rekord értékesítéssel megőrző Toyota a környezetbarát meghajtások széles skáláját kínáló multitechnológiás stratégiájának sikerét igazolja, hogy a vállalat szinte minden földrajzi régióban látványosan növelni tudta értékesítéseit és tovább erősítette piaci pozícióját. Rekordot döntöttek a vállalat elektrifikált eladásai is: csak Toyota és Lexus márkából 3.679.557 darab részben vagy teljesen elektromos (lágy hibrid elektromos, öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos) meghajtású modell talált gazdára a világon 2023-ben, ami a Toyota Motor Company globális értékesítéseinek 36%-át jelenti.

Megdöbbentő, 11.233.039 darabos globális értékesítéssel zárta az évet a Toyota Csoport: a csoporthoz tartozó Toyota Motor Company 10.307.395 darab (9.483.137 Toyota és 824.258 Lexus) a Daihatsu Motor Company 790.441 darab, míg a Hino Motors 135.203 új autót értékesített világszerte 2023-ban. Ennek következtében a Toyota Csoport negyedik egymást követő alkalommal bizonyult a világ legnagyobb autógyártójának, eladásait 7,2%-al növelve az előző évhez képest.

Tizennégy éve nincs népszerűbb autómárka a Toyotánál a világon

A fenti eredmény a Toyota és Lexus márkák esetében is abszolút történelmi rekordot jelentett, és a vállalat nem csupán csoportszinten őrizte meg a világ elsőszámú autógyártójának címét, de a Toyota márkaszinten is továbbra is messze a világ legkelendőbb autómárkája maradt – sororatban immáron 14. alkalommal. A Toyota márka eladásai 6,1%-al, a Lexus márka értékesítései 31,8%-al, míg a Daihatsu eladások 3,2%-al nőttek az előző évhez képest, eközben a Hino eladások 9,8%-al elmaradtak a márka 2022-es eredményétől.

Látványos előretörés szinte minden régióban

A Toyota és Lexus márkákat jegyző Toyota Motor Company eladásaiból 48%-al részesedik Ázsia (a legnagobb piacok itt Kína 19%-al és Japán 16%-al, ketten együtt a vállalat globális eladásainak 35%-át jegyzik), 25%-al Észak-Amerika (az USA önmagában 22%-ot tesz ki), 11%-ot Európa, 6%-ot a Közel-Kelet, 5%-ot Dél-Amerika, 3%-ot Óceánia és 2%-ot Afrika.

A legnagyobb növekedést a vállalat Japánban érte el, ahol 29,8%-al bővültek a Toyota és Lexus értékesítések. Ázsia fennmaradó részén valamint Óceániában és Dél-Amerikában a Toyota Motor Company az előző évi értékesítési szintjét hozta, de dinamikus bővülést könyvelhetett el Közel-Keleten (+14,7%), Afrikában (+9,9%), Európában (+9,1%) és Észak-Amerikában (+7%), így a világszintű eladások összesen 7,7%-al növekedtek.

Folyamatosan növekszik az elektrifikált autók szerepe a globális eladásokban

Magyarországon és Európában a Toyota eladások mintegy 75%-át és a Lexus értékesítéseik 95%-át teszi ki a részben vagy teljesen elektromos autók eladásai, a világ legszélesebb elektrifikált (MHEV – lágy hibrid elektromos, HEV – akkumulátoros elektromos, PHEV – plug-in hibrid elektromos, BEV – akkumulátoros elektromos, FCEV – hidrogén üzemanyagcellás elektromos) portfólióját jegyző Toyota Motor Company azonban globálisan is folyamatosan növeli ezek arányát az eladásaiban.

Tavaly nem kevesebb, mint 3.679.557 részben vagy teljesen elektromos Toyota és Lexus talált gazdára a világon, ami 35%-os növekedést jelent az előző évhez képest, és a vállalat golbális értékesítéseinek 36%-át jelenti. A Toyota és a Lexus márkát külön vizsgálva az előbbi esetén a teljes 2023-as világszintű értékesítés 35%-át, míg Lexus esetében a globális eladások 47%-át tették ki az elektrifikált autók.

Meghajtások szerint vizsgálva a Toyota Motor Company tavalyi értékesítéseiből továbbra is az öntöltő hibrid elektromos autók (HEV) képviselték 92,9%-al (3.420.004 autó), ezt követték a plug-in hibrid elektromos autók (PHEV) 3,4%-al (124.755 db), az akkumulátoros elektromos autók (BEV) 2,8%-al (104.018 db, a lágy hibrid elektromos autók (MHEV) 0,7%-al (26.859 db) és a hidrogén üzemanyagcellás elektromos autók 0,1%-al (3.921 db).

A Toyota Motor Company által tavaly értékesített 3.679.557 autóból 387.401 darab volt Lexus, és 3.292.156 Toyota. Ezzel az öntöltő hibrid elektromos Toyota Prius 1997-es bemutatása óta összesen 23.202.074 elektrifikált Toyota és az öntöltő hibrid elektromos Lexus RX 2005-ös bemutatása óta összesen 3.155.835 elektrifikált Lexus került a világ útjaira, a Toyota Motor Company kumulált részben vagy teljesen elektromos értékesítései pedig elérték megdöbbentő 26.357.909 darabot.

Tudatos elkötelezettség aziránt, hogy a Toyota továbbra is az iparági zöldülés motorja maradjon

A következő években ráadásul ezek a számok exponenciálisan növekedhetnek majd, hiszen a Toyota 2025-től nem kínált majd egyetlen olyan modellt sem, amely ne lenne elérhető valamilyen részben vagy teljesen elektromos hajtással és várakozásai szerint ezek aránya az értékesítéseiben már abban az évben elérheti az 50%-ot. Ezzel párhuzamosan a következő években sorozatban érkeznek majd az új generációs elektrifikált Toyoták és Lexusok és mutatkoznak be az új, forradalmi akkumulátortechnológiák. Utóbbiak révén néhány éven belül 200 kilométeres hatótávolságú plug-in hibridekkel és 1000 kilométer közeli, vagy afeletti hatótávú akkumulátoros elektromos autókkal, nem utolsósorban pedig új generációs hidrogén üzemanyagcellás elektromos autókkal bővül majd a vállalat kínálata. A Toyota multitechnológiás stratégiájának fontos pilléreként emellett izgalmas alternatívát jelenthetnek majd a jelenleg kísérleti és tesztelési fázisban tartó hidrogén belsőégésű és e-üzemanyagokat használó meghajtások is.

2030-ra a Lexus Európában, Észak-Amerikában és Kínában, 2035-re pedig a világ többi részén is csak akkumulátoros elektromos modelleket kínál majd. A Toyota Motor Company akkumulátoros elektromos értékesítései az évtized végéig bemutatni tervezett mintegy 30 új tisztán elektromos modell révén 2030-ra a vállalat célkitűzései szerint elérik majd az évi 3,5 millió darabot és ehhez adódik hozzá majd a többi elektrifikált meghajtású modell értékesítése. A végső cél pedig nem csupán az autók lokális emissziójának, hanem a vállalat és beszállítói tevékenységének teljes karbonsemlegessége, ez Európában már 2040-ben, világszinten pedig 2050-ben valósulhat meg a mostani ütemterv szerint.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...