A Toyota a magyarországi teljes új személyautó és kishaszongépjármű piacon 9744 darabos értékesítéssel, 12,7 százalékos piaci részesedéssel az első helyen végzett a márkák rangsorában 2024 első félévében. A személyautó és kishaszongépjármű piacot külön-külön vizsgálva a környezettudatos japán autómárka az előbbin 7.521 darabos értékesítéssel, 11,9 százalékos részesedéssel, míg utóbbin 2.223 darabos eladással, 16,7 százalékos részesedéssel zárta az év első hat hónapját a második helyen. A Lexus ugyanezen időszakban 706 darabos értékesítéssel, 6,3 százalékos részesedéssel a hatodik helyen zárt a prémium autók piacán.
Érdemes kiemelni azt is, hogy ha a magyarországi forgalomban maradó autókról valós képet mutató kivonásokkal tisztított piac adatait vizsgáljuk, akkor a Toyota 9.450 darabos értékesítéssel, 15 százalékos részesedéssel, toronymagasan (legközelebbi versenytársához képest 3.330 darabos előnnyel) áll az első helyen, míg a személyautók piacán 7.418 új autó értékesítésével 14 százalékos részesedéssel (legközelebbi versenytársához képest 1463 darabos előnnyel), a kishaszongépjárművek piacán pedig 2032 darabos értékesítéssel, 20,3 százalékos részesedéssel áll az első helyen.
A magánvásárlók körében a Toyota 3.384 új autó értékesítésével, 15,9 százalékos részesedéssel a második legnépszerűbb választásnak bizonyult, a flottavásárlók körében pedig 6.360 darabos eladással, 11, százalékos részesedéssel abszolút favorit volt az első félévben. A Toyota magyarországi eladásainak így 65,3 százalék-át tették ki a vállalatok részére történő eladások (a piaci átlag 72,3 százalék volt).
A legnépszerűbb Toyota modell az év első felében ezúttal is a Corolla volt, 1611 darabos eladással (a márka magyarországi eladásainak 16,5 százalék-a), ezt követte a Hilux 1593 darabbal, az idén új generációt kapott C-HR 1.275 darabbal, valamint az idén megújult Yaris Cross 1081, a RAV4 868, az ugyancsak megújult Yaris 785 és a Corolla Cross 725 darabbal.
A legkelendőbb Lexus január és június között ismét a Lexus NX volt 290 darabbal (a márka hazai eladásainak 40,6 százalék-a), amit az RX követett 184 darabbal, majd a sorban a megújult UX következett 93 darabbal, míg a vadonatúj LBX már most 66 darab talált gazdára.