Bár idén is kulcsszerepet játszanak a kiadók bevételeiben a digitális display hirdetések, egyre többen az előfizetésekből és tagsági programokból remélnek plusz forgalmat. A fizetőfalak számának növekedése ugyanakkor azt eredményezi, hogy egyre több ember számára elérhetetlenné válik a minőségi hírszolgáltatás.
A kiadók 52 százaléka ebben az évben már az előfizetésekre és tagsági programokra fókuszál leginkább a bevételi források közül – derül ki a Reuters Institute for the Study of Journalism forecast of 2019 Trends and Predictions felméréséből. A 29 országban 200 kiadó vezetőivel készített kutatás alapján, 27 százalékuk továbbra is a display hirdetésekra összpontosít leginkább, az egyéb reklámokat 8 százalék, míg a támogatási programok előtérbe helyezését 7 százalék emelte ki.
A kutatás ugyanakkor arra is rámutatott, hogy a bevételi források tekintetében a többség még a display uralmát látja. A megkérdezettek 81 százaléka jelezte, hogy kulcsfontosságú lesz számukra ez a forrás idén is – több egyéb mellett. Az előfizetéseket 78 százalékuk említette a jelentős bevételi lehetőségek között, az egyéb reklámokat a válaszadók háromnegyede. Érdekes eredménye volt a kutatásnak, hogy egyre több kiadónál lépnek túl a hagyományos tájékoztatáson, hiszen 48 százalékuk szerint az események, míg 31 százalék szerint az e-kereskedelem is fontos lesz az idei bevételeikben.
A Reuters elemzése ugyanakkor arra is felhívta a figyelmet, hogy az előfizetéses modell előtérbe kerülése a fizetőfalak gyorsabb terjedésével járhat. Ez pedig azt eredményezi, hogy sok fogyasztó kiszorul a minőségi hírszolgáltatásból. Emellett csökken az adott felületet alkalomszerűen felkereső felhasználók száma, ami kevesebb kattintást és látogatót és végső soron kisebb reklámbevételt eredményezhet.
A felmérés során arra is rákérdeztek, hogy melyek a legfontosabb online platformok, ahol jelen kell lenniük a kiadóknak, hogy minél nagyobb közönséget érjenek el. Az első helyen a Google végzett, a kiadók 87 százaléka jelezte, hogy nagyon, vagy rendkívül fontos, hogy megtalálhatók legyenek a platformon. Az Apple News és a Facebook egyaránt 43 százaléknál számít ennyire meghatározónak.