- Hirdetés -

Az emberek a hiteleset, a valódit keresik

|

- Hirdetés -

Bognár Marianna, Diageo, Head of Marketing (Kelet-Európa, Közel-Kelet és Észak-Afrika; a rum, vodka és tequila kategóriákra)

 

A COVID-járvány miatti korlátozások miatt a vendéglátás rendkívül nehéz helyzetbe került, ezt a Diageo márkáinál mennyire érzékeltétek, volt-e visszaesés?

A mi márkáink is megérezték ezt, hiszen a prémium italfogyasztás szignifikáns része a vendéglátóhelyeken történik. A korlátozások azonban nem minden márkát érintettek egyformán. Változnak a fogyasztói szokások és egyre nő a kereslet és az érdeklődés a minőségi prémium, ultraprémium és presztízs italok iránt, melyeket otthonukban egyedül kóstolgatva, vagy kisebb baráti körben fogyasztanak el az emberek. A vendéglátás helyét sok esetben átvette az otthoni feltöltődés.

 

Változtatott-e a fogyasztási szokásokon a pandémia, van-e arról adat, hogy nőtt-e az otthoni alkoholfogyasztás?

Igen, a pandémia jelentősen változtatott a fogyasztói szokásokon, ezen belül az alkoholfogyasztáson is. A bárok, éttermek, szórakozóhelyek azaz a pezsgő éjszakai élet szerepét átvette az otthoni relaxáció, kóstolgatás. Ez azt is jelentette, hogy eltolódott az eladás a horecatól az üzletek és az online értékesítés irányába. 2020-ban, a lezárások évében Magyarországon megnőtt az alkoholfogyasztás. Megvan ennek a pszichológiai háttere is természetesen. Éppen ezért kiemelten foglalkozunk azzal, hogy a társadalmat felvilágosítsuk arról, hogy milyen veszélyekkel járhat a túlzott alkoholfogyasztás, és népszerűsítsük, hogy a mérték érték. Az Eurostat 2019-es felmérése szerint Európában minden 12. ember napi szinten fogyaszt alkoholt. Magyarország az átlag alatt szerepel ebben a tekintetben, viszont a havi alkoholfogyasztási ráta már megközelíti az EU átlagot.

 

Magyarországon melyik márkáitok a legnépszerűbbek, történt-e ebben változás az elmúlt két évben?

A Johnnie Walker whisky és a Baileys likőr Magyarországon kifejezetten népszerű és a limitált kiadásainak is köszönhetően évről évre egyre nő. A Captain Morgan rum érezte meg leginkább a lezárások hatását, de már újra növekedési pályára lépett. A gin szegmens az egész régióban robbanásszerűen nő, a Tanqueray és a Gordon’s márkáink kiemelkedően teljesítenek. A magyar fogyasztók egyre inkább keresik a minőségi ultraprémium termékeket, így egyre magasabb piacrészt hasít magának a Zacapa rum, a Talisker single-malt whisky és a Ciroc vodka.

 

A COVID-járvány alatt változtak-e a marketinges prioritások a Diageonál, milyen irányba, melyek most a fő üzenetek?

Az alapelvek és a prioritások változatlanok. A premiumizáció irányába haladunk. A fő üzenet egyértelműen emellett a mértéktartás fontossága.

 

Már a pandémia előtt is nagyon előretörtek a digitális platformok a marketingeszközök között, ezt a trendet mennyire erősítette meg a járvány, számotokra mennyire fontos az online jelenlét, vagy inkább a televízió a lényegesebb?

Az online értékesítés és a digitalizáció növekedési üteme a járvány hatására felgyorsult. Számunkra nemcsak az a fontos, hogy minél hatékonyabban érjük el a célcsoportot, hanem az is, hogy olyan pillanatban érjük el őket, amikor nyitottak az üzenetünkre. Kiemelten fontos az online jelenlét emiatt.

 

A múlt év hogyan sikerült a Diageo márkái számára Magyarországon, mi jelentette a legnagyobb kihívást?

A lezárásokkal teli 2020-hoz képest 2021-ben a márkáinknak sokkal sikeresebb éve volt. A legnagyobb kihívást az ellátási láncban történő fennakadások (üveg-és papírhiány) jelentették.

 

Marketing szempontból mi volt az elmúlt év legfontosabb feladata?

A legfontosabb feladat a fogyasztói szokások pandémia okozta átalakulásának megértése, a fogyasztói motivációk feltárása volt.

 

Véleményed szerint milyen évetek lehet 2022-ben, milyen tényezők befolyásolják majd a forgalmat - például ha újra lesznek fesztiválok, az mennyit számíthat?

Sok függ attól, hogy az éttermek, bárok, szórakozóhelyek helyreállnak-e, lesznek-e esetleg újabb korlátozások, lezárások. A fesztiválok nagyon sokat fognak számítani, dolgozunk is már valamin, de még maradjon titok. Azt látjuk, hogy a horeca szektor éledezik, és várakozásaink szerint 2022-23 során eléri majd a 2019-es szintet. Az biztos, hogy izgalmas innovációkkal fogunk jelentkezni idén is!

Szerinted mik lesznek a meghatározó marketing trendek idén?
Idén még inkább fontos az, hogy autentikusan tudjuk bemutatni a márkákat. Az emberek a hiteleset, az eredetit, a valódit keresik. Az egyszerűt, a letisztultat, az értékeset. A purpose-driven és inclusive marketing már több éve teret hódított magának, jogosan. Viszont véleményem szerint nagyot is lehet bukni, ha a fogyasztókkal nem rezonál a kampány és ha a márka nem tudja hitelesen közvetíteni az üzenetet.

Egyre több márka dolgozik influenszerekkel, ti mennyire éltek ezzel a lehetőséggel, véleményed szerint milyen helyzetben lehet hasznos ez a megoldás?

Lehet az online véleményformálókkal jól és kevésbé jól is együttműködni. Szerintem ez a fajta marketing akkor éri el a célját, ha az influenszereknek teret adunk, hogy a saját stílusukban, saját képi világukban fejezzék ki a véleményüket a márkáról. A több százezres követőszámú, sok márkával együttműködő ismert emberek és ismétlődő tucatüzenetek helyett én a microinfluenszerek kipróbálást ösztönző hatásában hiszek.

 

 

Volt-e olyan dolog, amit az elmúlt két évben minden marketinges megtanult?

Újratervezni.

 

Mi lenne az a 3 dolog, amit tanácsolnál egy fiatal diáknak, aki 10 év múlva jó marketinges szeretne lenni?

Legyen nyitott, rendíthetetlenül céltudatos és tanuljon minden nap valami újat. A negyedik szintén fontos dolog az, hogy tudjon hatással lenni másokra.

 

Remek bárotok van a budapesti központotokban, szoktatok ott lazulni munka után? Neked mi a favoritod, whisky, vagy inkább valamilyen likőr?

Nagy gin-tonic kedvelő vagyok. Nemrégiben azonban felfedeztem magamnak a rumot, ami a nyugati trendek alapján valószínűleg pár év múlva megelőzi majd a gin-t. Érdemes lesz rá odafigyelni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Változások az LG-nél

Szervezeti változásokat jelentett be az LG Electronics (LG), amelyeknek köszönhetően a vállalat felkészültebben nézhet szembe a jövő kihívásaival. A szervezeti átalakítás elsődleges célja, hogy felgyorsítsa a jövőbeni növekedést, és továbbra is garantálja, hogy az...

Gyengébb ünnepi szezonra számítanak az e-kereskedők

Megkezdődött az ünnepi vásárlási szezon, amely az elmúlt két év hipernövekedéséhez képest bár visszaesést mutat, azonban lehetőségeket is tartogat a hazai digitális kereskedők számára. A Digitális Kereskedelmi Szövetség alapító tagjai saját adataik és kutatásaik...

Idén is megrendezik a Portfolio Day-t

A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) a Kreatív Utánpótlás (KRU) projekt keretén belül idei évben is megszervezi a Portfolio Day-t.2019-ben nagy sikerrel megtartott utánpótlás esemény visszatér, december 15-én a Magyar Telekom Székházában újra a...

A sikeres influencer marketing titka

Miként látják az influencer marketinget a márkák? – nehézségek, előnyök és bevált stratégiák. Ezt a témát jártuk körül az InfluenceAIR Podcast legújabb adásában, melyben Szabó Bélát, a Telekom márka és kereskedelmi kommunikációs vezetőjét, valamint...

Nemzetközi kupává bővült a Telekom e-sport versenye

Az elmúlt év rendkívül sikeres hazai eseménye után idén Csehország, Szlovákia és Magyarország legjobbjai mérkőzhettek meg egymással Esport CUP powered by Telekom eseményén. A versenyzők League of Legendsben és Wild Riftben mérték össze erejüket,...

Újabb három évig dr. Molnár Kálmán az ÖRT elnöke

Az ÖRT 2022.évi Közgyűlése megerősítette a szervezet vezetését, így a következő három évben ismét dr. Molnár Kálmán az Unilever Jogi- és Vállalati Kapcsolati Igazgatója lesz az ÖRT elnöke, Mező László (Medicom) és Galavics András...

Idén sem a karácsonyfán spórolnak a magyarok

A kereskedők és szakmai szövetségek által előrejelzett idei 10-15 százalékos áremelkedés ellenére a vevők továbbra sem a fenyőfán terveznek spórolni. 41 százalék azok aránya, akik 10 ezer forintnál is magasabb összegből tervezik beszerezni a...

Nagyot nőtt a Huawei márkaértéke

Tizennyolc százalékkal, 64.887 milliárd euróra nőtt a Huawei Technologies márkaértéke, ezzel már a kilencedik helyen áll az Európai Márkaintézet (European Brand Institute) 2022-es évi TOP100 globális márkákat rangsoroló listáján. A független tanácsadó szervezet által...

Jelentős változások a Totalcarnál

Távozott a Totalcartól az autós portál főszerkesztőjének szeptemberben kinevezett Bittó Ákos, a lap tulajdonosa, az Indamedia Csoport azzal indokolta a döntést, hogy a kiadvány fejlesztése nem haladt az elvárt tempóban. Új lapigazgató és megbízott...

Új szakaszba lép a dezinformáció elleni küzdelem

Új szakasz kezdődik a hamis és félrevezető információk elleni küzdelemben Magyarországon, miután 2023 januárjától kibővített formában működik a Magyar Digitális Média Obszervatórium (HDMO - Hungarian Digital Media Observatory). A projekt első fázisában, 2021-es indulása...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Eredményesen zárult az utolsó hagyományos népszámlálás (x)

Befejeződött a 2022-es népszámlálás, amely az utolsó volt ebben a formában. Az eredmények jövőre lesznek ismertek, a beérkezett kérdőívekben szereplő információk a nemzeti adatvagyon részét képezik. (x) A 2022-es népszámlálás három szakaszból állt, és már...

Változások az LG-nél

Szervezeti változásokat jelentett be az LG Electronics (LG), amelyeknek köszönhetően a vállalat felkészültebben nézhet szembe a jövő kihívásaival. A szervezeti átalakítás elsődleges célja, hogy felgyorsítsa a jövőbeni növekedést, és továbbra is garantálja, hogy az...

Gyengébb ünnepi szezonra számítanak az e-kereskedők

Megkezdődött az ünnepi vásárlási szezon, amely az elmúlt két év hipernövekedéséhez képest bár visszaesést mutat, azonban lehetőségeket is tartogat a hazai digitális kereskedők számára. A Digitális Kereskedelmi Szövetség alapító tagjai saját adataik és kutatásaik...

Idén is megrendezik a Portfolio Day-t

A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) a Kreatív Utánpótlás (KRU) projekt keretén belül idei évben is megszervezi a Portfolio Day-t.2019-ben nagy sikerrel megtartott utánpótlás esemény visszatér, december 15-én a Magyar Telekom Székházában újra a...

A sikeres influencer marketing titka

Miként látják az influencer marketinget a márkák? – nehézségek, előnyök és bevált stratégiák. Ezt a témát jártuk körül az InfluenceAIR Podcast legújabb adásában, melyben Szabó Bélát, a Telekom márka és kereskedelmi kommunikációs vezetőjét, valamint...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...

Van tér a fejlődésre – interjú Bíró Pállal

Részben a vezetői kultúra miatt is nagyon kishitűek a hazai cégek, nem mernek exportálni, és ezen a helyzeten a szemléletmód átalakítása segíthetne sokat – állítja Bíró Pál, aki első lett idén a legmeghatározóbb hazai...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

Piacvezető zöldenergia-szolgáltatóvá válna az E.ON

Több hónapos előkészítő munkát követően megjelent az E.ON Hungária Csoport első fenntarthatósági jelentése. A vállalatcsoport stratégiájának egyik alappillére a fenntarthatóság, ide értve egyebek mellett a környezetre gyakorolt negatív hatások csökkentését, a zöld energiamegoldások és...

Fenntarthatósági ötleteket díjazott a Vodafone

November 26-án, a Vodafone új székházában rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Skool szakmai közreműködésével a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! ötletpályázat döntőjét, ahol a 10 legjobb ötlettel pályázó csapat szakmai mentorok...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....