- Hirdetés -

Az emberek a hiteleset, a valódit keresik

|

- Hirdetés -

Bognár Marianna, Diageo, Head of Marketing (Kelet-Európa, Közel-Kelet és Észak-Afrika; a rum, vodka és tequila kategóriákra)

 

A COVID-járvány miatti korlátozások miatt a vendéglátás rendkívül nehéz helyzetbe került, ezt a Diageo márkáinál mennyire érzékeltétek, volt-e visszaesés?

A mi márkáink is megérezték ezt, hiszen a prémium italfogyasztás szignifikáns része a vendéglátóhelyeken történik. A korlátozások azonban nem minden márkát érintettek egyformán. Változnak a fogyasztói szokások és egyre nő a kereslet és az érdeklődés a minőségi prémium, ultraprémium és presztízs italok iránt, melyeket otthonukban egyedül kóstolgatva, vagy kisebb baráti körben fogyasztanak el az emberek. A vendéglátás helyét sok esetben átvette az otthoni feltöltődés.

 

Változtatott-e a fogyasztási szokásokon a pandémia, van-e arról adat, hogy nőtt-e az otthoni alkoholfogyasztás?

Igen, a pandémia jelentősen változtatott a fogyasztói szokásokon, ezen belül az alkoholfogyasztáson is. A bárok, éttermek, szórakozóhelyek azaz a pezsgő éjszakai élet szerepét átvette az otthoni relaxáció, kóstolgatás. Ez azt is jelentette, hogy eltolódott az eladás a horecatól az üzletek és az online értékesítés irányába. 2020-ban, a lezárások évében Magyarországon megnőtt az alkoholfogyasztás. Megvan ennek a pszichológiai háttere is természetesen. Éppen ezért kiemelten foglalkozunk azzal, hogy a társadalmat felvilágosítsuk arról, hogy milyen veszélyekkel járhat a túlzott alkoholfogyasztás, és népszerűsítsük, hogy a mérték érték. Az Eurostat 2019-es felmérése szerint Európában minden 12. ember napi szinten fogyaszt alkoholt. Magyarország az átlag alatt szerepel ebben a tekintetben, viszont a havi alkoholfogyasztási ráta már megközelíti az EU átlagot.

 

Magyarországon melyik márkáitok a legnépszerűbbek, történt-e ebben változás az elmúlt két évben?

A Johnnie Walker whisky és a Baileys likőr Magyarországon kifejezetten népszerű és a limitált kiadásainak is köszönhetően évről évre egyre nő. A Captain Morgan rum érezte meg leginkább a lezárások hatását, de már újra növekedési pályára lépett. A gin szegmens az egész régióban robbanásszerűen nő, a Tanqueray és a Gordon’s márkáink kiemelkedően teljesítenek. A magyar fogyasztók egyre inkább keresik a minőségi ultraprémium termékeket, így egyre magasabb piacrészt hasít magának a Zacapa rum, a Talisker single-malt whisky és a Ciroc vodka.

 

A COVID-járvány alatt változtak-e a marketinges prioritások a Diageonál, milyen irányba, melyek most a fő üzenetek?

Az alapelvek és a prioritások változatlanok. A premiumizáció irányába haladunk. A fő üzenet egyértelműen emellett a mértéktartás fontossága.

 

Már a pandémia előtt is nagyon előretörtek a digitális platformok a marketingeszközök között, ezt a trendet mennyire erősítette meg a járvány, számotokra mennyire fontos az online jelenlét, vagy inkább a televízió a lényegesebb?

Az online értékesítés és a digitalizáció növekedési üteme a járvány hatására felgyorsult. Számunkra nemcsak az a fontos, hogy minél hatékonyabban érjük el a célcsoportot, hanem az is, hogy olyan pillanatban érjük el őket, amikor nyitottak az üzenetünkre. Kiemelten fontos az online jelenlét emiatt.

 

A múlt év hogyan sikerült a Diageo márkái számára Magyarországon, mi jelentette a legnagyobb kihívást?

A lezárásokkal teli 2020-hoz képest 2021-ben a márkáinknak sokkal sikeresebb éve volt. A legnagyobb kihívást az ellátási láncban történő fennakadások (üveg-és papírhiány) jelentették.

 

Marketing szempontból mi volt az elmúlt év legfontosabb feladata?

A legfontosabb feladat a fogyasztói szokások pandémia okozta átalakulásának megértése, a fogyasztói motivációk feltárása volt.

 

Véleményed szerint milyen évetek lehet 2022-ben, milyen tényezők befolyásolják majd a forgalmat - például ha újra lesznek fesztiválok, az mennyit számíthat?

Sok függ attól, hogy az éttermek, bárok, szórakozóhelyek helyreállnak-e, lesznek-e esetleg újabb korlátozások, lezárások. A fesztiválok nagyon sokat fognak számítani, dolgozunk is már valamin, de még maradjon titok. Azt látjuk, hogy a horeca szektor éledezik, és várakozásaink szerint 2022-23 során eléri majd a 2019-es szintet. Az biztos, hogy izgalmas innovációkkal fogunk jelentkezni idén is!

Szerinted mik lesznek a meghatározó marketing trendek idén?
Idén még inkább fontos az, hogy autentikusan tudjuk bemutatni a márkákat. Az emberek a hiteleset, az eredetit, a valódit keresik. Az egyszerűt, a letisztultat, az értékeset. A purpose-driven és inclusive marketing már több éve teret hódított magának, jogosan. Viszont véleményem szerint nagyot is lehet bukni, ha a fogyasztókkal nem rezonál a kampány és ha a márka nem tudja hitelesen közvetíteni az üzenetet.

Egyre több márka dolgozik influenszerekkel, ti mennyire éltek ezzel a lehetőséggel, véleményed szerint milyen helyzetben lehet hasznos ez a megoldás?

Lehet az online véleményformálókkal jól és kevésbé jól is együttműködni. Szerintem ez a fajta marketing akkor éri el a célját, ha az influenszereknek teret adunk, hogy a saját stílusukban, saját képi világukban fejezzék ki a véleményüket a márkáról. A több százezres követőszámú, sok márkával együttműködő ismert emberek és ismétlődő tucatüzenetek helyett én a microinfluenszerek kipróbálást ösztönző hatásában hiszek.

 

 

Volt-e olyan dolog, amit az elmúlt két évben minden marketinges megtanult?

Újratervezni.

 

Mi lenne az a 3 dolog, amit tanácsolnál egy fiatal diáknak, aki 10 év múlva jó marketinges szeretne lenni?

Legyen nyitott, rendíthetetlenül céltudatos és tanuljon minden nap valami újat. A negyedik szintén fontos dolog az, hogy tudjon hatással lenni másokra.

 

Remek bárotok van a budapesti központotokban, szoktatok ott lazulni munka után? Neked mi a favoritod, whisky, vagy inkább valamilyen likőr?

Nagy gin-tonic kedvelő vagyok. Nemrégiben azonban felfedeztem magamnak a rumot, ami a nyugati trendek alapján valószínűleg pár év múlva megelőzi majd a gin-t. Érdemes lesz rá odafigyelni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges közvetítésre készül a Sport TV

A Sport TV története során először számol be egyszerre több platformon is élőben egy kiemelt eseményről. Az olasz bajnokság aranyérméről döntő két találkozóról a Sport2-n körkapcsolás keretében számol be, míg az AMC Mikro nevű,...

Kitalálod, milyen ízű az új Fanta?

A Fanta elhozta az év feladványát és játékos nyomkeresésre hívja a fogyasztóit. A sokakat izgató kérdés: milyen titkos ízt rejt az új #WhatTheFanta üdítőital palackja? A boltok polcain májustól elérhető a rejtélyes rózsaszín üdítőital,...

Újabb segítség a vállalkozásoknak – okosmobilból POS-terminál

Kiugróan sikeres évet zárt az OTP Bank fintech leányvállalata, az OTP Mobil, amely széles körben kínál készpénzmentes fizetési és a mindennapi ügyintézést megkönnyítő szolgáltatásokat. A Simple megoldások „legfiatalabb tagja”, a SimpleBusiness alkalmazás a 2020-as...

Egyre népszerűbbek az egészségügyi témájú mobilappok

Míg az idősebb korosztály az e-receptek és az okos vérnyomásmérőhöz hasonló, újszerű orvostechnikai eszközök iránt érdeklődik, a fiatalabb generáció inkább tünetek ellenőrzésére és diagnózis felállítására használja az internetet – derül ki a GWI a...

Nagyon pörög a hazai használtautó-piac

Áprilisban is magas forgalom jellemezte a hazai használtautó-piacot: a DataHouse frissen közzétett előzetes adatai szerint az elmúlt hónapban 69 113 személygépkocsi cserélt gazdát, ami 7,2 százalékkal haladja meg a tavalyi hasonló időszak volumenét. Egyre...

Hamarosan nálunk is kapható lesz a díjnyertes okosmobil

A HONOR Magic4 sorozat ismét felkerült a DxOMark toplistájára: ezúttal a HONOR legújabb csúcskategóriás okostelefonja, a HONOR Magic4 Pro érdemelte ki a DxOMark Gold Camera minősítését.A Magic4 sorozat Ultimate tagja korábban már megszerezte az...

Egyre több magyar venne elektromos autót

A kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás miatt minden harmadik magyar járművezető mérlegeli, hogy a jövőben alternatív hajtású kocsit vásároljon – derül ki az EY reprezentatív kutatásából. Az elektromos kocsiknál az akkumulátorhibától, a...

Újabb részletek a Disney+ reklámos terveiről

Azt már korábban bejelentette a Disney, hogy hirdetésekkel támogatott verziója is lesz a Disney+ streamingszolgáltatásnak, ami az Egyesült Államokban az év végén, a többi piacon pedig 2023-ban lesz elérhető. Úgy tűnik, hogy visszafogott reklámmennyiséggel...

Új hirdetési lehetőség a kkv-knak

A tudatos kis- és középvállalatok most már a podcast hallgatók egyre növekvő táborát is elérhetik könnyen, akár médiavásárlási tapasztalat nélkül a DisplayNOW hirdetési webshop segítségével. A podcast egyre hasznosabb hirdetési eszköznek számít, az IAB...

Ultramodern raktárat nyitott az Euronics

Az Euronics, a kizárólag magyar tulajdonban lévő műszaki áruházlánc a mai napon nyitotta meg új, 28 000 m2-es raktárát Üllőn. A vállalat 1,6 milliárd forintos beruházással Magyarország egyik legmodernebb, okos, robotizált raktárbázisát hozta létre,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Művészi kampány a BMW-től

Az új BMW i7 bevezető kampányát napjaink egyik leginnovatívabb és legmeghatározóbb divatfényképésze alkotta meg. Az egyedülálló fotó- és videókoncepció a feje tetejére állítja a megszokott perspektívákat. A tisztán elektromos meghajtású BMW i7 világpremierjével megkezdődik...

Különleges közvetítésre készül a Sport TV

A Sport TV története során először számol be egyszerre több platformon is élőben egy kiemelt eseményről. Az olasz bajnokság aranyérméről döntő két találkozóról a Sport2-n körkapcsolás keretében számol be, míg az AMC Mikro nevű,...

Kitalálod, milyen ízű az új Fanta?

A Fanta elhozta az év feladványát és játékos nyomkeresésre hívja a fogyasztóit. A sokakat izgató kérdés: milyen titkos ízt rejt az új #WhatTheFanta üdítőital palackja? A boltok polcain májustól elérhető a rejtélyes rózsaszín üdítőital,...

Újabb segítség a vállalkozásoknak – okosmobilból POS-terminál

Kiugróan sikeres évet zárt az OTP Bank fintech leányvállalata, az OTP Mobil, amely széles körben kínál készpénzmentes fizetési és a mindennapi ügyintézést megkönnyítő szolgáltatásokat. A Simple megoldások „legfiatalabb tagja”, a SimpleBusiness alkalmazás a 2020-as...

Egyre népszerűbbek az egészségügyi témájú mobilappok

Míg az idősebb korosztály az e-receptek és az okos vérnyomásmérőhöz hasonló, újszerű orvostechnikai eszközök iránt érdeklődik, a fiatalabb generáció inkább tünetek ellenőrzésére és diagnózis felállítására használja az internetet – derül ki a GWI a...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

A Ford is csak elektromos hajtású autókat értékesítene

27 vállalattal együtt a Ford Európa is aláírta azt az Európai Unióhoz címzett petíciót, aminek lényege, hogy 2035-től Európában minden új személyautó és haszonjármű nulla károsanyag-kibocsátású legyen, és amelyben kötelező jellegű célkitűzéseket kérnek a...

Újabb Auchan áruházakban lehet majd használt ruhát venni

Éppen két hónapja vágott bele az Auchan Magyarország a jó minőségű, átválogatott, fertőtlenített használt ruhák forgalmazásába, ami olyan népszerű lett, hogy az eddigi hét áruház mellé ma újabb hat csatlakozik. Ezentúl Budakalászon, Óbudán, Fóton,...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....