Az év elején nagyot ment a viselhető okoseszközök piaca

Az első negyedévben 72,6 millió viselhető okoseszközt szállítottak le a gyártók világszerte az IDC adatai alapján, ez 29,7 százalékos növekedést jelent éves összevetésben.

Bár az első negyedév végére a COVID-19 járvány hatására az ellátási láncban már problémák voltak, több gyártó is komoly fejlődést tudott felmutatni, főleg a Kínán kívüli piacoknak köszönhetően. A jelentős növekedésben meghatározó szerepet játszottak az okos fülhallgatók, amelyek értékesítése több mint kétharmadávól bővült az egy évvel korábbihoz képest és már a teljes szegmens több mint felét adják.

A legnagyobb gyártó továbbra is az Apple ezen a területen, a cég az első három hónapban 21,2 millió viselhető okoseszközt értékesített, ami éves összevetésben közel 60 százalékos növekedést jelentett. Ennek köszönhetően a vállalat piaci részesedése a 2019 első negyedévi 23,7 százalékról 29,3 százalékra ugrott fel.

Több mint felével növelte a leszállított viselhető okoseszközök számát a Xiaomi is, és a második pozíciót szerezte meg, míg a Samsung majdnem 72 százalékos növekedést felmutatva a harmadik. A gyártók rangsorában a Huawei lett a negyedik az első negyedévben, a kínai vállalat 8,1 millió eszközt szállított, ez 62,2 százalékkal volt több, mint 2019 hasonló időszakában. Az öt legnagyobb gyártó közül egyedük a Fitbitnél volt jelentős visszaesés, a cég értékesítése 26,1 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.