- Hirdetés -

Az idei Black Friday nem a luxusról szól

|

- Hirdetés -

Az emelkedő megélhetési költségek világszerte nehézségeket okoznak, így idén a korábbi trendektől eltérő kereslettel találkozhatnak a kereskedők a novemberi akcióik során. A vásárlók várhatóan többet fognak költeni, mint tavaly, de a csúcskategóriás termékek helyett az alapvető szükségleti cikkeket kereshetik majd leginkább – derül ki a BCG legfrissebb kutatásából.

A 2023 Black Friday fogyasztói hangulatfelmérés szerint a tavalyi 67% után idén a fogyasztók 74%-a akar élni az akciós ajánlatokkal, de a luxus termékek helyett inkább olyan árukat kereshetnek majd mint a felnőtt- és gyermekruházati cikkek. A vevők a felmérés szerint legalább 30%-os kedvezményt várnak el és összességében a Black Friday és más akciók, pédául az egyre divatosabb Szinglik Napja idején akár 20%-kal is többet költhetnek, mint egy évvel ezelőtt.

A hangulatfelmérés Ausztráliában, Kanadában, Németországban, Svájcban, Lengyelországban, az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban mérte fel több mint 7 000 fogyasztó vásárlási terveit. Megállapította, hogy a fogyasztók mintegy 3/4-ét aggasztja az infláció és az alapvető élelmiszerek növekvő ára. Ez az aggodalom Ausztráliában és Lengyelországban a legnagyobb a hét vizsgált ország között.

A megkérdezettek fele az elmúlt három hónapban csökkentette a nem létfontosságú vásárlásait, közel ennyien gyakrabban ellenőrzik és hasonlítják össze az árakat, 10-ből 4 fogasztó pedig többet vásárol az szezonális ajánlatok és akciók alapján.

A kutatás szerint sok fogyasztó már októberben, a novemberi nagyszabású leárazások előtt, elkezdi az üzlet- és akcióvadászatot. Több mint kétharmaduk elsődlegesen a karácsonyi ajándékokat akarja jó áron beszerezni – de 10-ből 7 vevő nem döntötte el előre, hogy milyen márkát vagy terméket akar venni.

A Black Friday időszakban világszerte hagyományosan a felnőtt ruházati cikkek, a szórakoztató elektronikai termékek és a gyermekjátékok tartoznak a TOP 3 kategóriába. A felmérés szerint a ruházati cikkek és a játékok forgalma a tavalyi szezonhoz képest stagnálni fog, míg az elektronikai cikkek esetében visszaesés várható.

Lakatos-Török György, a BCG szenior projektvezetője szerint a jelen helyzetben “a kiskereskedőknek az egységes kedvezmények helyett a személyre szabott, termékérdeklődésen alapuló célzott ajánlatokra van szükségük, ha meg akarják hódítani a vásárlókat a nagy versenyben zajló vásárlási szezonban." Különösen igaz lehet ez Magyarországon, amit a kutatás nem vizsgált ugyan, de a KSH adatai szerint nálunk szeptemberben 7,3%-kal, január-szeptemberben pedig 9,3%-kal maradt el a kiskereskedelmi forgalom az egyévvel korábbi szinttől, tette hozzá Lakatos-Török.

A BCG felmérése szerint a válaszadóknak csak 10%-a tervez luxus terméket venni és közöttük egyre nagyobb arányban vannak jelen a Z generációt képviselő 16-24 évesek. Általánosságban a vevők 14%-a tervez drága eszközöket (is) beszerezni. A nagy mértékű inflációs aggodalom ellenére Lengyelországban kiugróan sokan (29%) tervezik drága termékek vásárlását, de szintén átlag feletti, hogy a lengyel vevők 12%-a tervezi luxuscikkek beszerzését.

A kutatás szerinti 7 piacon átlagosan 410 USD-t (mintegy 145 ezer Ft-ot) szánnak a fogyasztók a Black Friday-re. A legtöbbet, fejenként 460 USD-t (163 ezer Ft) az Egyesült Államokban, míg a legtakarékosabbak az ausztrálok 260 dolláros (92 ezer Ft) kiadással.

A 7 piacon a BCG által megkérdezett vásárlók leginkább a “legjobb üzlet,” a “legjobb ár/érték arány,” és a “legalacsonyabb ár” alapján döntenek, de nem sokkal marad el ezektől az “ingyenes szállítás”, valamint a “egyszerű visszaküldés” lehetősége sem, amelyek fontosságát a megkérdezettek majdnem fele emelte ki. Sokkal kisebb súllyal veszik figyelembe a vásárlók a pozitív értékeléseket, az “egyedi termék” jelleget, valamint a fenntarthatósági és etikai szempontok érvényesülését is, amelyeket csak 11% emelt ki.

A megkérdezettek mindössze egy tizede vásárol a Black Friday alatt csak fizikai boltokban. A vevők egyharmada csak online, 58%-a pedig fizikai és online üzletekben is tervez költeni. A kutatás szerint a csak online költők 52% az online piactereket részesíti előnyben, ami 15 százalékpontos ugrás az egy évvel korábbihoz képest. A hivatalos online márkaboltok iránti érdeklődés 3 százalékponttal 18%-ra csökkent, a használtcikk platformok 6 százalékpontot vesztettek és mindössze a vevők 4%-a jelezte, hogy itt akar vásárolni. A válaszadók 15%-a úgy tervezi, hogy a több márkát is áruló online piactereken fog fekete péntekezni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jön az automatikus titkosítás a Facebookon

Automatikusan titkosítani fogja a személyes üzeneteket a jövőben a Facebook és az Instagram a The Wall Street Journal (WSJ) beszámolója szerint. A két közösségi platformot működtető Meta azzal indokolja a változtatást, hogy így a...

PR szakértők: fókuszban az ESG és a mesterséges intelligencia

Az ESG területére várják a legtöbb befektetést 2024-ben, emellett a mesterséges intelligenciával kapcsolatos képességek elsajátítását tartják a legfontosabbnak a globális PR-iparág vezető szakértői – derült ki az ICCO „World PR Report 2023-2024” című új...

Jelentős béremeléssel számolnak a hazai munkaadók

Az idén a januári tervekhez képest végül jóval több vállalat emelt a munkavállalók bérén, ráadásul a növelés mértéke is meghaladta az eredeti elképzeléseket. Ennek elsődleges oka a munkaerő megtartása volt és az inflációt hivatott...

Új megoldással segíti ügyfeleit a Yettel

Számos előnye miatt máig növekvő népszerűségnek örvend a mobilszámlára történő "vedd meg most, fizesd később" típusú kisértékű vásárlás, mint a mobilparkolás, az autópályamatrica, a lottó vagy a közösségi közlekedési jegy vásárlása. A Yettel alkalmazásban...

Átalakítja influencer marketing tevékenységét a L’Oréal

Az influencer marketing feladatokat a jövőben az összes L’Oréal márka számára a WS Hungary, a WS Czech és az AMI Communications Slovakia ügynökségi konzorciuma látja el Magyarországon, Csehországban, illetve Szlovákiában.2024 januárjától a L’Oréal új...

Nehéz átállni az elektromos járművekre

A fosszilis tüzelőanyaggal működő belső égésű motorokkal felszerelt új autók 2035-től való betiltása ma igencsak ambiciózus tervnek tűnik. Az új elektromos autók regisztrációja felívelőben van, bár a keleti piacok jócskán el vannak maradva a...

Kiderült, hol a legdrágábbak az ingatlanok

A 2023-as év tranzakciószámban visszafogott, szélsőségekben azonban bővelkedő évet jelentett a hazai ingatlanpiacon. Volt, aki 3 millió forintnál is többet fizetett egy újépítésű lakásért négyzetméterenként, de gazdára találtak 12 négyzetméteres minilakások is, és volt,...

A Toyota vezeti a hazai újautópiacot

A teljes magyarországi személyautó és kishaszongépjármű újautópiacon a Toyota 16.150 új autó értékesítésével, 13,6%-os piaci részesedéssel áll az első helyen az év első tizenegy hónapjának eladásait vizsgálva, ami több, mint a másfélszerese a második...

Így állunk a nyugdíjmegtakarítással

Magyarországon a 40-49 évesek rendelkeznek a legnagyobb arányban nyugdíjmegtakarítással, de az előrelátó és felelős pénzügyi gondolkodás abban is megnyilvánul körükben, hogy hosszú távú befektetési célokat tűznek ki, megtervezik pénzügyeiket és ezt a szemléletet egyre...

Hatalmas küzdelemmel zárult az e-sport verseny

Kiemelkedő sikerrel zárult december 2-án Budapesten az esport CUP powered by Telekom, a tehetséges hazai e-sportolók és a színvonalas technológiai megoldások eseménye. Az harmadik alkalommal megrendezett rendezvény egész napra tartogatott izgalmas programokat a versenyzőknek...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nem hisznek a fenntarthatósági jelentéseknek a befektetők

Noha a fenntarthatóság fontos szempont a befektetési döntések meghozatalakor, a befektetők 94 százaléka szerint a fenntarthatósági teljesítményről szóló vállalati jelentések megalapozatlan állításokat tartalmaznak – áll a PwC 2023-as globális befektetői felmérésében. Ezért nem is...

Jön az automatikus titkosítás a Facebookon

Automatikusan titkosítani fogja a személyes üzeneteket a jövőben a Facebook és az Instagram a The Wall Street Journal (WSJ) beszámolója szerint. A két közösségi platformot működtető Meta azzal indokolja a változtatást, hogy így a...

PR szakértők: fókuszban az ESG és a mesterséges intelligencia

Az ESG területére várják a legtöbb befektetést 2024-ben, emellett a mesterséges intelligenciával kapcsolatos képességek elsajátítását tartják a legfontosabbnak a globális PR-iparág vezető szakértői – derült ki az ICCO „World PR Report 2023-2024” című új...

Jelentős béremeléssel számolnak a hazai munkaadók

Az idén a januári tervekhez képest végül jóval több vállalat emelt a munkavállalók bérén, ráadásul a növelés mértéke is meghaladta az eredeti elképzeléseket. Ennek elsődleges oka a munkaerő megtartása volt és az inflációt hivatott...

Új megoldással segíti ügyfeleit a Yettel

Számos előnye miatt máig növekvő népszerűségnek örvend a mobilszámlára történő "vedd meg most, fizesd később" típusú kisértékű vásárlás, mint a mobilparkolás, az autópályamatrica, a lottó vagy a közösségi közlekedési jegy vásárlása. A Yettel alkalmazásban...
- Hirdetés -

Podcast

Újabb csatornákon megyünk az olvasók után

Az Indamedia könyvkiadásban erősített, a Wizzair pedig növelte repülőflottáját – erről és még tucatnyi másik dologról beszélgettek a Business Lounge november 21-ei adásában Starcz Ákossal, az Indamedia csoport igazgatósági tagjával és Radó Andrással, a...

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

Don't Miss

A Jófogás márka is külön cégként fog működni

A Jófogást egy apróhirdetési oldalból olyan e-kereskedelmi platformmá, piactérré akarják átalakítani, amely igazodik a fiatalabb felhasználók igényeihez is – mondta el Várkonyi Balázs. A Vatera.hu, valamint a Jófogás.hu befektetője és vezérigazgatója a Marketing&Media magazinnak...

Ha kétszer ennyien olvasnának minket, az egész ország gazdagabb volna

Mindenkinek azt javaslom, hogy olvasson több Portfoliót. Biztos kevésbé vagyunk szórakoztatók, mint a TikTok, de vannak értelmes gondolatok és információk, amelyek segítenek ezekben a bizonytalan időkben – mondja Bán Zoltán, a gazdasági portált működtető...

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Nem hisznek a fenntarthatósági jelentéseknek a befektetők

Noha a fenntarthatóság fontos szempont a befektetési döntések meghozatalakor, a befektetők 94 százaléka szerint a fenntarthatósági teljesítményről szóló vállalati jelentések megalapozatlan állításokat tartalmaznak – áll a PwC 2023-as globális befektetői felmérésében. Ezért nem is...

Napelemekre költenek a hazai nagyvállalatok

Népszerűek az energiahatékonyságot növelő beruházások a nagyvállalatok körében, minden negyediknél várható ilyen jellegű fejlesztés a következő egy év során. A beruházásokat nem csupán az energiaárak emelkedése hajtja, hanem több szempont együttesen, így például a...

Minierdőt telepítettek Budapesten

November 29-én a XII. kerületben immár a harmadik Miyawaki erdőt adták át a GreenGo két éve indított Gurulj a fákért! Támogatói Programjának keretében. Budapest első és kizárólag elektromos flottát üzemeltető közösségi autómegosztója ezzel már...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....