A nagy márkáink fejlesztése mellett olyan tartalmi szolgáltatásokat biztosítani partnereinknek és az olvasóknak, amelyek maradandó élményhez juttatják őket - mondta el az idei terveik kapcsán Vági Róbert. A Central Médiacsoport vezérigazgató-helyettese a Marketing&Media magazinnak beszélt többek között arról, hogy miért indítottak új üzletágat és hogyan tudják hasznosítani az MI-forradalmat.
- Milyen évetek volt tavaly?
- Mozgalmas éven vagyunk túl. Tavaly több kerek évfordulót ünnepeltünk: 20 éves lett a National Geographic és a Nők Lapja Konyha, 25 a Story magazin és megünnepeltük a Z generációhoz szóló Refresher első születésnapját is. Az Akciós-Újság.hu-val beléptünk a digitális szórólapok piacára, amivel nemcsak az olvasóinkat szolgáljuk ki, hanem hosszú távon a környezeti terhelés csökkentéséhez is hozzájárulunk.
- Hogyan tud versenyben maradni egy nagy kiadóvállalat a mostani helyzetben?
- Látjuk, hogy a hagyományos médiavállalati modell változáson megy keresztül, ami viszont állandó nálunk, az a kiemelkedő szakmai kompetenciák, a magas színvonalon elkészített minőségi tartalom és a hatalmas elérés. Ezt a képességünket használva indítottuk el új üzletágunkat, a Central Contentet, amivel több együttműködést bonyolítottunk le a múlt évben kereskedelmi partnereinkkel. A tartalmi fókusz mellett örömmel csatlakoztunk egy nemzetközi programhoz, amely a lapkiadókat segíti többek között a digitális előfizetési modellek megújításában. Berobbant a köztudatba az MI, amely felpezsdítette a médiapiacot. Mi erre lehetőségként tekintünk – a digitális Marie Claire Magyarországon először jelent meg MI-címlappal –, folyamatosan figyeljük a jogi és etikai változásait, emellett szakértők bevonásával implementáljuk azokat a szervezet életébe.
- Mire számítasz 2024-ben?
- Az idei évünket a dinamizmus fogja meghatározni. A nagy márkáink fejlesztése mellett olyan tartalmi szolgáltatásokat biztosítani partnereinknek és az olvasóknak, amelyek maradandó élményhez juttatják őket. Ezúton is köszönöm a kollégáink munkáját, a partnereink elköteleződését és nem utolsósorban az olvasóink figyelmét.