Az influencer marketing trendjei a BrandFestivalon

Az idén a BrandFestival az influencer marketing legkiemelkedőbb trendjeit mutatja be a Special Effects Média, a Star Network, a Pome és a Creatinsta ügynökségekkel együttműködésben.

Influencer branding témakörben a legmeghatározóbb magyar szereplők mellett olyan világhírű egyéniségeket is köszönthetünk az idei rendezvényen, mint Emilie Tabor, az amszterdami székhelyű Influencer Marketing Agency ügynökség alapítója és Benjamin „Benni” Raich, olimpiai bajnok világklasszis síelő. Az október 18–19-én, a Budapest Music Centerben megrendezendő zero waste márkafesztiválon a Heroes & Stories alapgondolat mentén elemzi a jövőt a több mint 100 előadó.

A közismert, nagy elérésű fluencerek mellett a mikroinfluencerek világa is egy egészen új teret nyit meg az ügynökségek és márkák előtt. Ezekről mesél majd az eseményen Emilie Tabor, az Influencer Marketing Agency (IMA) alapítója. Emilie előkelő helyen áll a The Drum 50 listán, amely olyan 30 év alatti hölgyeket rangsorol, akik a digitális világban alkottak maradandót. A Dieselnek, a Niveának, a Mininek, a Starbucksnak, a Samsungnak, a Tommy Hilfigernek, az Under Armournak is dolgozó full-service influencer ügynöksége nemcsak a véleményvezérek számában, hanem a rajtuk keresztül elérhető követők tekintetében is piacvezető.

 

Benjamin „Benni” Raich, kétszeres olimpiai bajnok, az élsport egyik legsokoldalúbb influencere is ellátogat az idei BrandFestivalra. Raich 2006-ban a torinói olimpián műlesiklásban és óriás-műlesiklásban győzött. A világklasszis sportoló három világbajnoki aranyérmet is nyert, pályafutása 18 szezonja alatt pedig 36 világkupa-győzelmet aratott.

 

Szabó Gergő, a több mint 100 prémium YouTube-csatornát fejlesztő és menedzselő Special Effects Media ügyvezetője szerint a figyelmünk korlátosságával magyarázható, hogy miért terelődik a marketingkommunikáció iránya az influencer marketing felé: „A márkáknak az üzenetüket olyan tartalmakban kell elhelyezni, amire a nézők odafigyelnek. A kulcsszó: a figyelem.”

Hernádi Gábor, az egyik legnagyobb eléréssel büszkélkedő influencer ügynökség, a Starnetwork ügyvezetője úgy véli, hogy a szegmens dinamikus felfutásában több tényező játszik meghatározó szerepet: „Az elmúlt évek kutatásai és kampánytapasztalatai jól alátámasztják, hogy az influencerek hatalmas hatást gyakorolnak a követőikre ezzel számos olyan előnyt képesek biztosítani, ami a cégek, márkák számára manapság minden eddiginél fontosabb.”

 

Kizárólag mikroinfluencerekkel dolgozik a Creatinsta. Megítélésük szerint azért nő az influencerek ereje, mert a felhasználók olyan emberektől kapnak pozitív információt egy adott termékről/szolgáltatásról, akiben megbíznak, akinek életstílusát és ízlését a magukénak érzik, így szinte azonnali befogadói az ilyen „személyességen” alapuló reklámmegoldásnak.