- Hirdetés -

Az ingatlanpiacon is beindulhat a pánikvásárlás

|

- Hirdetés -

Drasztikus visszaesést és kiugróan nagy keresletnövekedést sem eredményezett a magyar ingatlanpiacon az ukrajnai háború. A bizonytalan helyzetben ugyanakkor egyre több az impulzusvásárlás, mindenki gőzerővel keresi a helyét a pénzének, és olyanok is az ingatlanok felé fordultak most, akik diverzifikálni akarják nagyobb portfóliójukat. Gadanecz Zoltán, a GDN Ingatlanhálózat alapító-tulajdonosa arról beszélt, mindössze pár nap megtorpanás volt, de egyáltalán nem valószínű, hogy a piac lendülete megtörik, sőt, a közeljövőben áremelkedésre is számít.

Lassan egy hónapja tört ki a szomszédunkban a háború Oroszország és Ukrajna között, de a felszínen az látszik, hogy az égvilágon semmilyen változást nem eredményezett ez az ingatlanpiacon hazánkban.

Gadanecz Zoltán, a GDN Ingatlanhálózat alapító-tulajdonosa arról beszélt, az egyedüli új tendencia az utóbbi hetekben az, hogy egyesek a háború miatt lépnek vissza hirtelen az adásvételtől, míg mások pont a pánik miatt ugranak bele.

„Jelentős most az impulzusvásárlás. Egy pár nap megtorpanás azért volt, az emberek egy kicsit elgondolkoztak, ahogy az sokkoló hírek esetén lenni szokott. De ez már csak pár napig tartott, régen azért hetekig állt minden. Annyit ijesztgetik mostanában az embereket, hogy már hozzászoktak a katasztrófákhoz. A háborút közvetlenül nem érzi a bőrén a magyar lakosság, és végül mindig eljutnak arra a következtetésre az emberek, hogy érdemes ingatlanba fektetni” – magyarázta.

Mint fogalmazott, mindenki gőzerővel keresi a helyét a pénzének. Bankba nem akarják tenni, mert a valuta esetében ott az árfolyamkockázat. Marad tehát az arany és az ingatlan, mint jó befektetés. Megállapítható, hogy azok is az ingatlanvásárlás felé fordultak most, akik diverzifikálni akarják nagyobb portfóliójukat.

Aligha jelennek meg tömegesen az ukránok az ingatlanpiacon

A szakértő az árakkal kapcsolatban arról beszélt, régóta tendencia a drágulás, és most sem valószínű, hogy megtörik majd a lendület, a közeljövőben is emelkedésre számít.

„Sokan riogatnak azzal, hogy baj lesz, földbe fog állni a hitelezés, de még ha ez meg is történne, legfeljebb egy-két hónapig tartana a lassulás. Magyarországon sok az erős, stabil hátterű bank, amelyek Kelet- és Nyugat-Európában egyaránt jelen vannak, a háborús helyzet sem tudja megbillenteni őket” – mutatott rá, hozzátéve a hitelkamat most oda lesz fölemelve, ahol tíz éve volt.

Arra a kérdésre, létezik-e olyan forgatókönyv, amelyben mégis zuhanni kezdenének az ingatlanárak, úgy felelt: legfeljebb akkor lenne áresés, ha nagyon durván csökkenne a lakosság Magyarországon. Mivel ez nem fenyeget, azt jósolja, a következő fél évben nem is lesz ilyen.

A GDN Ingatlanhálózat alapító-tulajdonosa szerint továbbra is értékelődik fel az agglomeráció, de ezen kívül is nagyon mennek a kistelepülések.

„A háború azokat a tendenciákat erősítette meg, amiket két éve a koronavírus-járvány elindított. Ezúttal az a megfontolás áll mögötte, hogy ha ide is begyűrűzne a háború, egy önálló ház kisebb eséllyel szenved kárt, mint egy nagy társasház. Érdekesség, hogy a telkek is egyre keresettebbek, ezek szintén befektetési célú vásárlások, a vevők úgy spekulálnak, hogy ebben a legrosszabb forgatókönyv esetén sem tud számottevő kár keletkezni” – magyarázta.

Hozzátette, előfordulhat olyan egy-két olyan eset, hogy ukránok jelennek meg az ingatlanpiacon vásárlóként, de sokkal valószínűbbnek tartja, hogy akik ezt megengedhetik maguknak, tovább mennek Nyugat felé, amit biztonságosabbnak gondolnak. Többségük pedig inkább hazamenne, ezért nem is rendezkednek be tartós maradásra.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A KNK-nál landolt a Candy

PR és digitális fronton erősít a KNK-val a hazai háztartási készülék forgalmazók egyik meghatározó szereplője, a Candy Hoover Hungary. Az ügynökséget a társaság meghívásos tenderen választotta ki. A KNK december 1-től segíti a cég...

Nagyot ment a TikTokon a Stabilo és a VALMAR duó kampánya

A nemrégiben megjelent, Színvak című VALMAR-sláger egyik napról a másikra berobbant a köztudatba, alig 5 nap leforgása alatt 1 milliós nézettséget ért el a legnépszerűbb videómegosztó portálon, és jelenleg is a második legfelkapottabb zeneszám,...

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Listák Könyve – itt a Marketing&Media digitális különkiadása

Életemben most először írok digitális lapszámba előszót. Furcsa érzés. Pedig ugyanúgy készül, mint máskor. A laptopomon. Ez most mégis más lesz. Nem hagyományos papírváltozatban jelenik meg, hanem a Marketing&Media digitálisan lapozgatós számában. Izgatott vagyok. Türelmetlenül...

Cégvezetőket díjaztak a Bizalom Gálán

A nyolcadik Bizalom Gálán hét kategóriában osztottak ki sikeres cégvezetőknek elismerést, míg az üzleti példaképnek járó Leader Of The Year trófeát Juhász Attila kapta. A Bizalmi Kör Vezetői klubja által rendezett díjátadó szinte minden díjazott...

A TikTokon is megjelent a Starbucks

Különleges kampánnyal indította el TikTok fiókját a Starbucks Magyarország. A márka az új felületen izgalmas pályázattal mutatkozik be vendégeinek, a kávézólánc keresi azokat a tartalomgyártókat, akik rajonganak az italkülönlegességeiért és ezeket kreatív ötleteikkel a...

Tovább nőtt a dollármilliomosok száma

Világméretű járvány ide, az orosz-ukrán háború következtében kialakult gazdasági nehézségek oda, tovább növekedett a high net worth individual (HNWI), azaz a hipergazdagok (akiknek a likvid, szabadon befektethető vagyona legalább 1 millió dollár) száma –...

Jövőre a Pannon Egyetem lesz az EFOTT házigazdája

Mivel az egyetem székhelye, Veszprém Európa Kulturális Fővárosa lesz jövőre, a fesztiválon is kiemelt szerepet kap a kultúra – olyan értékek mellett, mint a fenntarthatóság, a sport vagy a testi és lelki egészség. Az...

Sok felnőtt pályaváltás miatt dönt a tanulás mellett

A szakmatanulás legfőbb motivációja a munkahelyváltás, de magas azok száma is, akik a papír miatt vagy éppen egy régi álom beteljesítése érdekében ülnek újra iskolapadba – derül ki a TanfolyamOKJ.hu 2022 szeptemberében, az oldalán...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Saját stúdiót épített a Ringier

Dinamikusan bővíti videós tartalomkínálatát a Ringier Hungary, ehhez pedig egy saját, a televíziós stúdiók technikai tudásával konkuráló technikai teret épített székházában a médiavállalat. A november közepi indulás óta napi két-három felvétel készül elsősorban a...

A KNK-nál landolt a Candy

PR és digitális fronton erősít a KNK-val a hazai háztartási készülék forgalmazók egyik meghatározó szereplője, a Candy Hoover Hungary. Az ügynökséget a társaság meghívásos tenderen választotta ki. A KNK december 1-től segíti a cég...

Nagyot ment a TikTokon a Stabilo és a VALMAR duó kampánya

A nemrégiben megjelent, Színvak című VALMAR-sláger egyik napról a másikra berobbant a köztudatba, alig 5 nap leforgása alatt 1 milliós nézettséget ért el a legnépszerűbb videómegosztó portálon, és jelenleg is a második legfelkapottabb zeneszám,...

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...
- Hirdetés -

Don't Miss

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

Piacvezető zöldenergia-szolgáltatóvá válna az E.ON

Több hónapos előkészítő munkát követően megjelent az E.ON Hungária Csoport első fenntarthatósági jelentése. A vállalatcsoport stratégiájának egyik alappillére a fenntarthatóság, ide értve egyebek mellett a környezetre gyakorolt negatív hatások csökkentését, a zöld energiamegoldások és...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....