- Hirdetés -

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

|

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az EDUCATION:NEXT Oktatástechnológiai Szövetség elnöke, Horváth Ádám volt. A műsor második részében pedig Simon Krisztián, a Marketing&Media főszerkesztője mesélt a nemsokára megjelenő TOP 50 marketinges, illetve PR-es listájukról.

A diákok – legyen fiatalok vagy felnőttek – joggal várják el, hogy az oktatás felkészítse őket a 21. század technológiájára, „ennek megfelelően az oktatáson belül is meg kell, hogy jelenjenek azok az eszközök, megoldások, platformok, melyek a technológiai kompetenciákat fejlesztik” – mondja Horváth Ádám, hiszen „az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre”. Ez a gazdasági és társadalmi igény hozott létre számos vállalatot, melyeknek száma akkorára nőtt mára, hogy ésszerű szövetséget hozni, mely „képviseli az ágazatot és összefogja őket”. Az EDUCATION:NEXT-nek jelenleg 18 tagja van, főleg olyan startupok és vállalkozások, „melyek komoly hozzáadott pedagógiai értékkel bírnak és nemzetközi szintű megoldásokkal operálnak.”

Mivel az oktatástechnológia politikai befogadása „a világon mindenhol fáziskéséssel történik”, ezért elsősorban a vállalatok szívügye a fejlődés, az oktatás állami szabályozása pedig folyamatosan próbál felzárkózni hozzájuk. Az ezen a téren is előre törő digitalizáció mellett az is látszik, hogy azok a legjobb oktatástechnológiai trendek, amelyek „több érzékszervet érnek el”, mert sokkal könnyebb megjegyezni valamit, ha az ember nem csak hall róla, hanem „ő maga építi meg, próbálja ki”. A digitálisakon túl közösségi platformok segítik a tanulók együttműködését, de „mikrokontrollerek, robotok, számítógépek, 3D nyomtatók mind részei ennek az ökoszisztémának”.

Azonban fontos hozzátenni, hogy egy digitális platform „nem önmagában garancia a kritikus gondolkodás kialakulására”, lényegesebb, hogy azok használatát egy tanár irányításával, idejekorán megtanulja a diák. Ezért aztán nem hogy leváltja majd a tanárokat a technológia, hanem még fontosabbá teszi jelenlétüket.

A műsor második részének vendége Simon Krisztián, a Marketing&Media főszerkesztője volt, aki az új TOP50 PR, illetve marketing vezetőt bemutató listák megjelenésének apropóján érkezett. A listák tagjairól húsz-húsz fős szakmai zsűrik döntöttek, akik arra is kíváncsiak voltak, hogy az adott személy „az elmúlt egy évben a különböző szakmai megmérettetéseken, például reklám-vagy hatékonysági versenyeken milyen kampányokkal, pályázatokkal volt jelen”. De figyelembe vették döntésük során azt is, hogy a szakember milyen előadásokat tartott, hogyan kommunikált kifelé, egyszóval „sokféle dolgot lehet és kell egybevetni”, melyek alapján kijönnek a pontszámok és a végső eredmény.

Fontos az is, hogy az illető meg tud-e újulni, követi-e a friss témákat? A főszerkesztő szerint a big data és mesterséges intelligencia témaköreivel mindenképp érdemes foglalkoznia egy marketing szakembernek.

A régóta várt PR-es rangsor idén először jelent meg, melynek minimális átfedése van csak a marketinges listával. Készítői sokszor kapják meg azt a kritikát, hogy a rangsoraikban túlnyomó többségben férfiak szerepelnek, de ezt a frisset tekintve „most az a jó hír, hogy már a longlisten is sokkal több a hölgy”, és úgy alakult, hogy a végső „50-es rangsor közel fele nő”.

Káros vagy hasznos az okostelefon az iskolában, és csak ez a két válasz létezik-e erre a kérdésre? Mi a „jobb”, a natív vagy a PR cikk? Van-e sértődés, ha nem kerül fel valaki egy szakmai listára? A válaszokat elárulja a teljes adás, mely ide kattintva hallgatható meg.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...