- Hirdetés -

Csatlakozott a Mastercard programjához az OTP

|

- Hirdetés -

A magyar bankok közül elsőként az OTP Bank csatlakozott a Mastercard Priceless Planet Koalícióhoz, egy olyan globális kezdeményezéshez, melynek célja, hogy öt év alatt 100 millió fa ültetésével járuljon hozzá a klímaváltozás elleni küzdelemhez. Az OTP 100.000 euró adománnyal is támogatja a fenti törekvéseket.

A 2020. januárjában indult Priceless Planet Koalíció öt év alatt 100 millió fa ültetésével egyesíti a fogyasztók, a pénzintézetek, a kereskedők és a városok erőfeszítéseit az éghajlatváltozás elleni küzdelemben – mindezt a Conservation International (CI) erdészeti szakértőivel és a World Resources Institute-tal (WRI) együttműködve.

A résztvevő partnerek – köztük immár az OTP Bank is – több országban kampányok segítségével mozgósítják a fogyasztókat a környezetvédelem érdekében. Az akciók során innovatív adományozási technológiákkal is támogatják az erdőfelújítási törekvéseket. A koalíció szigorú, tudományos alapon nyugvó eljárás során három faültetési helyszínt jelölt ki a következő évre Kenyában, Brazíliában és Ausztráliában. Később ezt további helyszínekkel is bővítik, amelyek szintén megfelelnek majd a tudományos kritériumoknak.

„Nem volt kérdés, hogy csatlakozunk a Mastercard kezdeményezéséhez. Az OTP Bank Kelet-Közép Európa meghatározó és felelős vállalataként kiemelt céljának tartja, hogy mindenhol, ahol jelen van, felhívja a figyelmet a fenntarthatóság fontosságára, és aktív szerepet vállaljon a környezeti és társadalmi célokat szolgáló programok, kezdeményezések megvalósításában. Ennek megfelelően – a Mastercarddal közös globális kezdeményezés mellett – helyi szinten a társadalmi felelősségvállalást szem előtt tartva dolgozunk a kitűzött fenntarthatósági céljaink elérésén” – mondta el az együttműködésről Csányi Péter, az OTP Bank Digitális Divíziójának vezérigazgató-helyettese.

Amellett, hogy hazánkban elsőként csatlakozik a globális kezdeményezéshez, az OTP Bank egyre többet tesz a fenntartható jövőért. Létrehozta a Zöld Programot, amely kifejezetten a zöldfinanszírozások, ESG befektetések terén segíti szakértőként a gazdasági szereplőket. E mellett ESG Programjuk a szabályozók felé történő megfelelésen felül a fenntarthatósági szempontok minél szélesebb körű érvényesítését tűzte ki célul. Az OTP Bank 2022-től vállalja a nettó karbonsemleges működést és folyamatosan indít olyan a környezeti és társadalmi fenntarthatóságot támogató kezdeményezéseket, banki fejlesztéseket, amelyek az ügyfelek számára is kézzelfoghatóan bizonyítják, mennyire fontos a környezettudatosság, az esélyegyenlőség vagy éppen a pénzügyi edukáció.

„Óriási öröm számunkra, hogy az OTP-t a Priceless Planet Koalíció tagjai között köszönthetjük, hiszen évek óta elkötelezetten küzdenek a fenntarthatóságért és közös jövőnkért. Nagyon várjuk azokat a kezdeményezéseket, amiket e program égisze alatt, velük együtt, közösen valósíthatunk meg. Reméljük, hogy a jövőben további magyar vállalatokat is köszönthetünk a koalíció partnerei között” – mondta a bejelentés kapcsán Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

A Mastercard nemrég jelentette be, hogy Fenntarthatósági Innovációs Laboratóriumot hoz létre Stockholmban, mely a vállalat környezettudatos digitális termékeinek és megoldásainak fejlesztését irányítja majd. Az új központ feladat lesz azt vizsgálni, hogy a gyorsan változó és egyre inkább általánossá váló technológiák – például az 5G, a kvantum, a blokklánc és a mesterséges intelligencia – hogyan alkalmazhatóak a világ legsürgetőbb környezeti problémáinak kezelésében, valamint gyakorlati segítséget nyújt abban, hogy a piaci szereplők is ehhez igazíthassák termékeik és szolgáltatásaik előállításának, forgalmazásának és beszerzésének folyamatait.

A globális törekvéseik mellett a Mastercard Magyarországon is szeretne tenni a klímaváltozás ellen. Az idén megújult Év bankja versenyen külön kategóriát kapott az Év társadalmi kezdeményezése, amellyel azokat a hazai bankokat hívják versenyre, akik tényleges lépéseket tesznek környezetünk megóvása és a fenntarthatóság érdekében. A Mastercard budapesti csapata e mellett a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetségével közösen létrehozott egy Zöld Kézikönyvet is, amelyben arra gyűjtöttek össze tippeket és tanácsokat, hogy home office vagy irodai környezetben hogyan tudnak fenntarthatóbb döntéseket hozni. A cég e mellett rendszeresen hirdet a kollégák között különböző kihívásokat, amelyekkel szintén a fenntarthatóság és környezetvédelem iránti érzékenységet mélyíti el a résztvevőkben.

A két cég most bejelentett együttműködése további, a saját működésükkel összefüggő elemekkel is kiegészül. Az OTP Banknál elsőként lehetett 85,5%-ban újrahasznosított műanyagból készült bankkártyát igényelni, ilyen a legfiatalabb ügyfeleknek biztosított Junior bankkártya.

Az OTP és a Mastercard számára a környezetvédelem és a fenntarthatóság nem csak külső üzenet, de számos, saját munkatársaikat is aktivizáló kezdeményezést indítottak, és a ma bejelentett együttműködésen belül közös programokat is szerveznek az elkövetkező hónapokban.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...

Elindult a V4 Startup Force őszi szemesztere

A Design Terminal startup ösztöndíjprogramjának aktuális szemeszterében négy csapatnak van lehetősége nagyvállalatokkal üzleti kapcsolatot építeni, ezáltal pedig a visegrádi országok felé terjeszkedni vállalkozásukkal. A virtuális valóság segíthet a stroke-on átesett emberek rehabilitációjában. Otthon és...

Usain Bolttal kampányol az Epson

Az Epson bejelentette, hogy partnerséget kötött Usain Bolttal, a világ leggyorsabb emberével. A nyolcszoros olimpiai aranyérmes, és minden idők legnagyobb sprinterének tartott Usain lesz az arca az Epson patronmentes EcoTank nyomtatóit népszerűsítő, nagyszabású kampányának,...

A sport podcastok hozzák a legtöbb hirdetést

Egyre népszerűbbek világszerte és itthon is a podcastok és ennek megfelelően a hirdetők is kezdik felfedezni maguknak ezt a csatornát. Az Omny Studio most közzétett elemzése szerint a programozott hirdetésekből a sport témájú podcastok...

Genfben lesz az HBO új magyar sorozatának premierje

A november 5-14. között megrendezendő A-kategóriás Genfi Nemzetközi Filmfesztiválon lesz november 7-én az HBO A besúgó című új sorozatának a világpremierje. A nyolc részes sorozat története 1985-ben játszódik és a politikai változások küszöbén álló...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...
- Hirdetés -

CMO

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...

DATA