- Hirdetés -

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

|

- Hirdetés -

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról is, hogy az egyre inkább megmutatkozó generációs eltérésekre kizárólag egyedi, testre szabott válaszok adhatók, illetve elárulta, hogy mi az out-of-home szuperereje.

- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Hiszünk a marketing erejében”. Te miért hiszel benne?

- A kiegyensúlyozott marketingmix elhagyhatatlan alkotóelemeként az out-of-home ma már nem pusztán eszköz, hanem aktív városképet formáló tényező. A marketing ereje formálta, amely növekvő hatással van a fogyasztásunkra, a viselkedésünkre, a mentalitásunkra – ehhez járulunk mi hozzá az egyes célcsoportnak leginkább megfelelő, releváns, kreatív, rövid és hatékony üzenetekkel. Az out-of-home-nak van egy további szuperereje is: kimagasló hatékonysággal tudja megszólítani a sokat utazó városi fiatalokat, akik a tudatos médiafogyasztás miatt a klasszikus csatornákon már nem, vagy csak alig érhetők el.

- Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?

- A marketingszakma hazai palettáján ezt tartjuk az egyik legkiemelkedőbb, legszínvonalasabb rendezvénynek. Egy igazi seregszemlének, amelyből nem maradhatunk ki, és amelyet nagy örömmel támogattunk a kommunikációs felületeinken.

- Milyen hatása, eredménye lehet egy ilyen eseménynek?

- Elsősorban a tudástranszfert emelném ki, mivel a tapasztalatok megosztását tartom a legfontosabbnak: ráláthatunk az újdonságokra, a legjobb megoldásokra, a begyűrűző trendekre és innovációkra. A szakmai programok kiválóan alkalmasak arra, hogy naprakészen tartsuk a tudásunkat, hiszen a mi szakmánk folyamatos tanulásból és útkeresésből áll.

- Véleményed szerint melyek most a „legforróbb” témák a marketingszakmában itthon?

- Elsőként egy örökzöldet említenék, ez pedig a kampányok hatékonysága. Akár békeidőket élünk, akár a világjárvány miatt lezárások legsötétebb napjait, akár rohamléptekben gyorsuló inflációval nézünk szembe, a hatékonyság megkérdőjelezhetetlen. Természetesen az egyensúlyra ügyelni kell, hiszen a kreativitást és az üzenetek érthetőségét nem áldozhatjuk fel. Szintén nagyon gyakran van szó az adatvezérelt marketingről. Számos innovatív technológiával is dolgozunk, fejlesztjük azokat. Mi magunk egyre több megoldásban használunk virtuális, valamint kiterjesztett valóságot, hiszen ezek gyakorlatilag megsokszorozzák a kreativitás mozgásterét.

- Mik azok a kihívások, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?

- Hadd említsek itt is egy örökzöldet, a fogyasztói insight precíz azonosítását és értelmezését. Közhelynek számít, hogy rendkívüli ütemben változó világban élünk, ráadásul egy háború árnyékában, kifejezetten sok kockázatot hordozó, egyértelműen borús kilátásokat felmutató gazdasági környezetben. Ez még fontosabbá teszi azt, hogy megértsük, milyen tényezők befolyásolják a fogyasztók döntéseit egy termék vagy szolgáltatás igénybevételekor. Mire rezonálnak a fogyasztók.

- A JCDecaux számára jelenleg mi jelenti a legnagyobb kihívást? A marketing miben tudja támogatni a helyzet kezelését?

- A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken. Miközben az out-of-home jól bejáratott, megállapodott eszköznek tekinthető, mi több, az urbanizáció szerves részének, az említett változékonyság és összetettség arra sarkall minket, hogy újra és újra megtaláljuk számára az optimális helyet, hogy a legjobban tudjon a médiamixben érvényesülni.

- Milyen médiatervezési és menedzselési kihívást jelent a generációk és fogyasztói csoportok párhuzamos kezelése?

- Az egyre inkább megmutatkozó generációs eltérésekre kizárólag egyedi, testre szabott válaszok adhatók. Ezek mind a téma-, mind az eszközválasztásban megnyilvánulnak, és azt eredményezik, hogy életkor specifikusan kell az üzeneteket eljuttatni. Legjobb tudásunkkal és szerteágazó iparági tapasztalatunkkal tudunk segíteni az optimális kreatív kialakításában, ahhoz pedig az ideális felület megtalálásában.

 

- Milyen megoldást nyújt ebben az outdoor, illetve a JCDecaux?

- Az egyedi elvárások szinte törvényszerűen vezetnek különleges megoldásokhoz: ilyen a kiterjesztett valóság, de megemlíthetjük a citylightba épített mosolymérőt vagy az okosplakátot – a lehetőségek tárháza elég tágasnak tűnik. Ráadásul nem csupán a digitális térről beszélünk: úgy gondolom, hogy a hagyományos eszközök mindaddig velünk maradnak, amíg az igények és a szakma kreativitása ezt lehetővé teszi. Sőt, ebből olyan hibridmegoldások is kinőhetnek, mint például a hagyományos kültéri elemek összekapcsolása a social platformokkal. Ez számunkra szinte végtelen variációs lehetőséget nyújt.

- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen szerepük/felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?

- Véleményformáló szerepe mindenkinek van a szakmában, és ebben a vezetők természetesen kiemelt jelentőséggel bírnak, gondoljunk csak az egyre célzottabb és profibb LinkedIn kommunikációra. Legalább ennyire fontos a szerepük a példamutatásban, hogy a feltörekvő generációk tagjaiban azt erősítsék, hogy érdemes kreatívnak, formabontónak, bátornak, máshogy gondolkodónak lenni – ezt egyfajta felelősségnek is érzem. Ugyanakkor az olyan események hatása is kétségbevonhatatlan, amilyen a Marketing Summit, ahol közvetlenül érik az embert sokszor elég erős intellektuális hatások. Nem mehetünk el szótlanul a szakmai díjak mellett sem, amelyek egyfajta indikátorok: olyasmire is felhívják a figyelmünket, ami mellett amúgy csak elsétáltunk volna.

- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy bármely más területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?

- Leginkább azért, mert egy átfogó képet kaphat a legizgalmasabb aktualitásokról. Sajnos a teljes szakma nagyfokú túlterheltséggel működik, így az önfejlesztésre kevés idő jut, itt viszont sűrű és tömény ismeretanyaghoz juthat, ami rendkívül hasznos lehet neki.

 

A Marketing Summit-et idén szeptember 15-én rendezik meg, a helyszín a Várkert Bazár lesz. További részletek az eseményről itt érhetők el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erre számítanak a hazai pénzügyi szakértők 2023-ban

Egy friss felmérésben megkérdezett szakemberek többsége szerint lassú, de fokozatos élénkülés várható a 2022-es év végéhez képest a hitelpiacon. A Credipass nemzetközi pénzügyi márka több mint 200 hazai szakértőjét kérdezte az idei várakozásokról, kilátásokról....

Képernyőn a legdurvább trollkodások

Az Arany Troll-díjakról szól a mai nap a Paramount két csatornáján. A Comedy Central és Paramount Network április elseji műsorát a trollok trollja, Hide the Pain Harold prezentálja. Ezen a napon Paramount Network kritikusok...

Elképesztő mennyiségű tartalom érkezik az HBO Maxra

Érkezik a Tudhattad volna és a Hatalmas kis hazugságok szellemi örököse, az Elizabeth Olsen főszereplésével készült Szerelem és halál, Bill Hader dramedy sorozatának utolsó évada, a Barry, a lengyel HBO saját gyártású thriller sorozata,...

Megint a Huawei-é a legtöbb szabadalmi kérelem

Ismét a Huawei tette a legtöbb szabadalmi bejelentést az Európai Szabadalmi Hivatal 2022-es szabadalmi indexe szerint. A vállalat immár negyedik alkalommal, harmadik egymást követő évben foglalja el az európai szabadalmi ranglista első helyét. A...

Hatalmas változások a Tescónál

A Tesco 25 áruházát újította fel a február végén zárult 2022/23-as pénzügyi évben. Az átalakítások 12 hipermarketet és 13 kényelmi üzletet érintettek szerte az országban, hogy a vásárlók szebb környezetben vásárolhassanak, a kollégák pedig...

Hetente több mint egymillió lottószelvényt vesznek a magyarok

Huszonkét hete nem született telitalálatos az Ötöslottón, ahol a szombati sorsoláson már 3,823 milliárd forint jackpot várja a játékosokat. A főnyeremény összege maximum 52 húzáson keresztül halmozódhat, a játék történetében eddig 39 hét volt...

Ismét büntetett a Médiatanács

Három, nem magyar joghatóság alá tartozó médiaszolgáltatás esetében is problémákat tárt fel a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa helytelen korhatár-besorolás, illetve nem megfelelő időpontban közzétett műsorszámok miatt. Legutóbbi ülésén egy szombathelyi körzeti...

Több mint ötmilliárd hirdetést távolított el tavaly a Google

Tavaly 2021-hez képest kétmilliárddal több, összesen több mint 5,2 milliárd rosszindulatú hirdetést távolított el a Google a cég jelentése szerint. A társaság emellett több mint 4,3 milliárd hirdetést korlátozott, illetve 6,7 milliónál is több...

Erős évre számítanak a turizmusban

Jó évet zárt tavaly a turizmus, és egyelőre úgy tűnik, ezt a lendületet 2023-ra is sikerült megőriznie. Az előfoglalások alapján a hazai szállásadók és az utazási irodák is erős évre számíthatnak. Húsvétra a tavalyinál...

Sokat spórolhatunk az okosotthon megoldásokkal

Alighogy hozzászoktunk az okoseszközök használatához, máris beszivárgott a mindennapokba az okosotthon kifejezés is. Kovács István Péter, az A1 Solar műszaki vezetője válaszolt azokra a kérdésekre, hogy hogyan kapcsolható össze az okosotthon funkciók használata az...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre népszerűbbek a részmunkaidős állások

Egyre népszerűbbek a részmunkaidős állások – derült ki a Profession.hu saját adatbázisa alapján elkészített legújabb elemzéséből. Évről-évre emelkedik a részmunkaidős állásokra vonatkozó hirdetések száma: míg 2020-ban éves átlagot nézve 4,07 százaléka vonatkozott ilyen munkakörre,...

Erre számítanak a hazai pénzügyi szakértők 2023-ban

Egy friss felmérésben megkérdezett szakemberek többsége szerint lassú, de fokozatos élénkülés várható a 2022-es év végéhez képest a hitelpiacon. A Credipass nemzetközi pénzügyi márka több mint 200 hazai szakértőjét kérdezte az idei várakozásokról, kilátásokról....

Képernyőn a legdurvább trollkodások

Az Arany Troll-díjakról szól a mai nap a Paramount két csatornáján. A Comedy Central és Paramount Network április elseji műsorát a trollok trollja, Hide the Pain Harold prezentálja. Ezen a napon Paramount Network kritikusok...

Elképesztő mennyiségű tartalom érkezik az HBO Maxra

Érkezik a Tudhattad volna és a Hatalmas kis hazugságok szellemi örököse, az Elizabeth Olsen főszereplésével készült Szerelem és halál, Bill Hader dramedy sorozatának utolsó évada, a Barry, a lengyel HBO saját gyártású thriller sorozata,...

Megint a Huawei-é a legtöbb szabadalmi kérelem

Ismét a Huawei tette a legtöbb szabadalmi bejelentést az Európai Szabadalmi Hivatal 2022-es szabadalmi indexe szerint. A vállalat immár negyedik alkalommal, harmadik egymást követő évben foglalja el az európai szabadalmi ranglista első helyét. A...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Egész évben jelen vagyunk

Semmilyen más médiummal nem tudunk olyan gyorsan jelentős hatást elérni, mint a televízióval – véli Tüskés Henrietta. A Bayer country group headje (Magyarország, Szlovákia, Csehország) hangsúlyozta azt is, idén a gasztroenterológia kiemelt szerepet kap...

Gördülékenyebben mennek a dolgok

Németországból érkezett az évi 50 milliárd forintos nettó árbevételt megközelítő CETIN Hungary élére Kübler-Andrási Judit, aki olyan magától értetődően beszél nemrég megszerzett vezérigazgatói pozíciójáról, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy nők nagy technológiai...

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Több tízezer fát ültetnének 2023-ban

A 10 millió Fa közössége három és fél év alatt Magyarország szerte közel kétszázezer fát és több mint negyvenezer cserjét ültetett el. Céljuk 2023-ra, hogy az adó 1 százalékából és más adományokból befolyó hozzájárulások...

Ezért is drágulnak az élelmiszerek

Nem a klímaváltozás jelenti az egyedüli kihívást a növénytermesztés számára: Az input- és üzemanyag árak az egekben, csökken a jövedelmezőség. Ráadásul egyre gyakoribb a fagyás, jégverés, hirtelen váltakozó hideg- és hőhullámok, vagy épp a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....