- Hirdetés -

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

|

- Hirdetés -

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról is, hogy az egyre inkább megmutatkozó generációs eltérésekre kizárólag egyedi, testre szabott válaszok adhatók, illetve elárulta, hogy mi az out-of-home szuperereje.

- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Hiszünk a marketing erejében”. Te miért hiszel benne?

- A kiegyensúlyozott marketingmix elhagyhatatlan alkotóelemeként az out-of-home ma már nem pusztán eszköz, hanem aktív városképet formáló tényező. A marketing ereje formálta, amely növekvő hatással van a fogyasztásunkra, a viselkedésünkre, a mentalitásunkra – ehhez járulunk mi hozzá az egyes célcsoportnak leginkább megfelelő, releváns, kreatív, rövid és hatékony üzenetekkel. Az out-of-home-nak van egy további szuperereje is: kimagasló hatékonysággal tudja megszólítani a sokat utazó városi fiatalokat, akik a tudatos médiafogyasztás miatt a klasszikus csatornákon már nem, vagy csak alig érhetők el.

- Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?

- A marketingszakma hazai palettáján ezt tartjuk az egyik legkiemelkedőbb, legszínvonalasabb rendezvénynek. Egy igazi seregszemlének, amelyből nem maradhatunk ki, és amelyet nagy örömmel támogattunk a kommunikációs felületeinken.

- Milyen hatása, eredménye lehet egy ilyen eseménynek?

- Elsősorban a tudástranszfert emelném ki, mivel a tapasztalatok megosztását tartom a legfontosabbnak: ráláthatunk az újdonságokra, a legjobb megoldásokra, a begyűrűző trendekre és innovációkra. A szakmai programok kiválóan alkalmasak arra, hogy naprakészen tartsuk a tudásunkat, hiszen a mi szakmánk folyamatos tanulásból és útkeresésből áll.

- Véleményed szerint melyek most a „legforróbb” témák a marketingszakmában itthon?

- Elsőként egy örökzöldet említenék, ez pedig a kampányok hatékonysága. Akár békeidőket élünk, akár a világjárvány miatt lezárások legsötétebb napjait, akár rohamléptekben gyorsuló inflációval nézünk szembe, a hatékonyság megkérdőjelezhetetlen. Természetesen az egyensúlyra ügyelni kell, hiszen a kreativitást és az üzenetek érthetőségét nem áldozhatjuk fel. Szintén nagyon gyakran van szó az adatvezérelt marketingről. Számos innovatív technológiával is dolgozunk, fejlesztjük azokat. Mi magunk egyre több megoldásban használunk virtuális, valamint kiterjesztett valóságot, hiszen ezek gyakorlatilag megsokszorozzák a kreativitás mozgásterét.

- Mik azok a kihívások, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?

- Hadd említsek itt is egy örökzöldet, a fogyasztói insight precíz azonosítását és értelmezését. Közhelynek számít, hogy rendkívüli ütemben változó világban élünk, ráadásul egy háború árnyékában, kifejezetten sok kockázatot hordozó, egyértelműen borús kilátásokat felmutató gazdasági környezetben. Ez még fontosabbá teszi azt, hogy megértsük, milyen tényezők befolyásolják a fogyasztók döntéseit egy termék vagy szolgáltatás igénybevételekor. Mire rezonálnak a fogyasztók.

- A JCDecaux számára jelenleg mi jelenti a legnagyobb kihívást? A marketing miben tudja támogatni a helyzet kezelését?

- A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken. Miközben az out-of-home jól bejáratott, megállapodott eszköznek tekinthető, mi több, az urbanizáció szerves részének, az említett változékonyság és összetettség arra sarkall minket, hogy újra és újra megtaláljuk számára az optimális helyet, hogy a legjobban tudjon a médiamixben érvényesülni.

- Milyen médiatervezési és menedzselési kihívást jelent a generációk és fogyasztói csoportok párhuzamos kezelése?

- Az egyre inkább megmutatkozó generációs eltérésekre kizárólag egyedi, testre szabott válaszok adhatók. Ezek mind a téma-, mind az eszközválasztásban megnyilvánulnak, és azt eredményezik, hogy életkor specifikusan kell az üzeneteket eljuttatni. Legjobb tudásunkkal és szerteágazó iparági tapasztalatunkkal tudunk segíteni az optimális kreatív kialakításában, ahhoz pedig az ideális felület megtalálásában.

 

- Milyen megoldást nyújt ebben az outdoor, illetve a JCDecaux?

- Az egyedi elvárások szinte törvényszerűen vezetnek különleges megoldásokhoz: ilyen a kiterjesztett valóság, de megemlíthetjük a citylightba épített mosolymérőt vagy az okosplakátot – a lehetőségek tárháza elég tágasnak tűnik. Ráadásul nem csupán a digitális térről beszélünk: úgy gondolom, hogy a hagyományos eszközök mindaddig velünk maradnak, amíg az igények és a szakma kreativitása ezt lehetővé teszi. Sőt, ebből olyan hibridmegoldások is kinőhetnek, mint például a hagyományos kültéri elemek összekapcsolása a social platformokkal. Ez számunkra szinte végtelen variációs lehetőséget nyújt.

- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen szerepük/felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?

- Véleményformáló szerepe mindenkinek van a szakmában, és ebben a vezetők természetesen kiemelt jelentőséggel bírnak, gondoljunk csak az egyre célzottabb és profibb LinkedIn kommunikációra. Legalább ennyire fontos a szerepük a példamutatásban, hogy a feltörekvő generációk tagjaiban azt erősítsék, hogy érdemes kreatívnak, formabontónak, bátornak, máshogy gondolkodónak lenni – ezt egyfajta felelősségnek is érzem. Ugyanakkor az olyan események hatása is kétségbevonhatatlan, amilyen a Marketing Summit, ahol közvetlenül érik az embert sokszor elég erős intellektuális hatások. Nem mehetünk el szótlanul a szakmai díjak mellett sem, amelyek egyfajta indikátorok: olyasmire is felhívják a figyelmünket, ami mellett amúgy csak elsétáltunk volna.

- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy bármely más területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?

- Leginkább azért, mert egy átfogó képet kaphat a legizgalmasabb aktualitásokról. Sajnos a teljes szakma nagyfokú túlterheltséggel működik, így az önfejlesztésre kevés idő jut, itt viszont sűrű és tömény ismeretanyaghoz juthat, ami rendkívül hasznos lehet neki.

 

A Marketing Summit-et idén szeptember 15-én rendezik meg, a helyszín a Várkert Bazár lesz. További részletek az eseményről itt érhetők el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...

Idén is díjazták a kutatónőket

Miért nem hatnak minden esetben az antibiotikumok és mi köze ennek a tartósítószerekhez? Hogyan juthat be a gyógyszerek nagymolekulájú hatóanyaga a gondosan védett sejtbe? Mennyivel gyorsítja a mesterséges intelligencia a gyógyszerfejlesztések hosszadalmas tesztelési folyamatait?...

Itthon is terjednek a gyerekeket veszélyeztető online kihívások

„Újabb halálos kihívás terjed a gyerekek között” – gyakori cím a médiában, de sajnos sokan nem is sejtik, hogy miről szól egy-egy virtuális kihívás és mitől veszélyes. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)...

Így készíthetsz lélegzetelállító őszi fotókat

Vége a nyaralásnak, hűl az idő, és fokozatosan veszi fel a természet is őszi színeit. Az új évszak remek lehetőségeket biztosít arra, hogy kiránduljunk vagy utazzunk, ott pedig egyedi felvételeket készíthessünk. Akár bakancsot húzunk,...

Jobban teljesítenek a magas EQ-val rendelkező márkák

A magasabb érzelmi intelligenciát (EQ) közvetítő márkák gyorsabban nőnek versenytársaiknál, és részvényeik is jelentősen felülteljesítik a tőzsdeindexeket – derül ki a dentsu-hoz tartozó Carat médiaügynökség közelmúltban elvégzett globális kutatásából.A márka EQ-nak (MEQ) a márkák...

Még több sportot nézünk a tévében

Nőtt a sportközvetítések népszerűsége a tévénézők körében, az Altman Solon felmérése során vizsgált 8 ország mindegyikében béővült az ilyen műsorokat is nézők aránya az elmúlt két évben. Az Egyesült Királyságban, Olaszországban és Franciaországban mértek...

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átadták a legrangosabb hazai designdíjakat

Többek között az év magyar designtermékét, az év enteriőrjét és az év márkáját díjazták az ELLE Decoration International Design Awards (EDIDA) Hungary-n. A nívós szakmai elismerést nemzetközi szinten is a design Oscar díjának tartják,...

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

Tovább zöldült a SPAR

A SPAR Ausztria csoport országaiban (Magyarország, Észak-Olaszország, Szlovénia, Horvátország) jelentős eredményeket sikerült elérni a vállalatcsoport környezeti fenntarthatósági stratégiájának égisze alatt: az utóbbi egy év során negyedével csökkent az üvegházhatású gázkibocsátás a résztvevő országok összesített...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....