- Hirdetés -

Az ügyfélélmény ösztönzi a bankszektor digitális fejlődését

|

A pénzügyi applikációknak természetükből fakadóan kell egyszerre gyorsnak és könnyen használhatónak lenniük, miközben összetett szabályrendszereknek, biztonsági előírásoknak felelnek meg. Az intuitív felhasználói felületek, a mesterséges intelligenciára épülő azonosító folyamatok, valamint a szolgáltatások teljes digitalizálása meghatározza a bankszektor fejlődését. Ezen innovációs folyamatok fő mozgatórugója az állandóan formálódó elvárások az ügyfelek részéről, derül ki a Liferay Digital Talks soron következő adásából.

A Liferay Hungary újonnan indult, különböző iparágak digitalizációs trendjeit bemutató videósorozatának legújabb adása a bankszektor pandémia alatti és az ezt követő digitalizációs kihívásokat ismerteti.

A technológiai fejlődés előrehaladtával a bankról alkotott hagyományos kép, azaz a hatalmas márvány épület, ahová személyesen kell ellátogatnunk, ha bankszámlát nyitunk vagy pénzt tervezünk kivenni, folyamatosan változik. Már napjainkban is, de az idő előrehaladtával még inkább, ez a robosztus intézmény a zsebünkbe vándorol.

Az életszerű helyzetekre kell választ adni

Ahogy a mobiltelefon kezdi felváltani a pénztárcát, úgy növekednek az elvárások is az applikációkkal szemben. Egyrészt, meghatározó az, hogy az adott intézménynek legyen mobilalkalmazása. Másrészt, szélesedik azoknak a szolgáltatásoknak a palettája, amelyet egy applikáción belül szeretnének elérni az ügyfelek. A pénzügyi tranzakciók önmagukban csak ideig-óráig elegendőek egy folyamatosan változó digitális környezetben. Egy platformnak minél több innovatív megoldást kell ajánlania, például a tömegközlekedés, vagy akár a biztosítások tekintetében.

Végül, ezeket a funkciókat olyan módon kell az adott szolgáltatónak prezentálnia, hogy az bármiféle használati utasítás nélkül, pillanatok alatt értelmezhető legyen. Egy releváns banki applikáció feladata, hogy az intuitív felhasználói felületen olyan praktikus eszköztárat biztosítson, amely a mindennapos ügyintézést könnyíti meg.

A biztonság továbbra is meghatározó

Az egyszerűségre való törekvés jelenti egyben a legnagyobb kihívást is a banki applikációk, felületek tekintetében. Egy teljesen online számlanyitás esetén, amikor a felhasználó az egész igénylési, azonosító és ellenőrző folyamatot digitálisan viszi végig, akkor a háttérben olyan összetett és mesterséges intelligenciát igénylő műveletek mennek végbe, amelyekből a felhasználó semmit sem érzékel.

Ettől azonban nem lesz kevésbé biztonságos, hiszen a sokrétű és bonyolult banki környezetet teremtő szabályrendszerek a digitális megoldásokban sem tűnnek el. Az eljárások fejlesztéséhez számos törvényi előírást, jogszabályi megfeleléseket, valamint az MNB követelményeit is figyelembe kell venni.

Az ügyfélélmény ösztönzi a digitális fejlődést

Az ügyfélélmény és a digitalizáció kéz a kézben jár, hiszen a digitális, az ügyintézést könnyítő megoldások teszik lehetővé a minél magasabb elégedettségi szintet. Ugyanakkor, pontosan ez a siker tényező az, amelyik új és magasabb szintű elvárásokat generál a felhasználókban. Ahogy az ügyfelek hozzászoknak az adott megoldásokhoz, és egyre inkább a mindennapjaik részét képezik, úgy változnak az elvárásaik is. Egy funkció ma lehet, hogy kiemelten teljesít, és akár versenyelőnyt is jelenthet, azonban egyáltalán nem biztos, hogy ez egy év múlva is így lesz.

Következő két év kihívásai a bankszektorban

Az út tehát abba az irányba vezet, hogy a digitális bankolás minél könnyebb, időhatékonyabb, és otthonról elvégezhető opciókat nyújtson. Mindeközben az is feladata, hogy megtalálja az egyensúlyt korunk egyik legnagyobb kihívása, a technológia és az emberi tényezők, értékek között.

„Ha kifejezetten a mi szervezetünket nézem, akkor a digitalizáció és a személyes kapcsolat közti harmónia megteremtése az eddigi működésünk újragondolását jelenti. A bankfiókok, mai nevükön ügyfélpontok elsődleges feladata a személyes ügyintézés és információnyújtás volt. A pandémia 15 hónapja alatt az innovatív megoldások kifejlesztése, egyes pénzügyi tranzakciók digitalizálása mintegy 2,5 évnyit fejlődött. Persze így az ügyfélpontok szerepköre is módosult, s eltolódott abba az irányba, hogy a tanácsadás mellett a digitális szolgáltatások használatában és kérdéseiben nyújtson segítséget az ügyfeleknek.” – magyarázza Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...