- Hirdetés -

Az új autók pörgetik a lízingpiacot

|

- Hirdetés -

Tovább nőtt a globális lízingpiac. Továbbra is Észak-Amerika a legerősebb piac, bár a részesedése a globális piacon 3,1 százalékkal csökkent, miközben Európáé 2 százalékkal nőtt 2018-ban. Magyarországon az új autók finanszírozása járult hozzá leginkább a piaci növekedéshez, az előző évhez képest 40 százalékos emelkedés történt.

A White Clarke Group által kiadott éves lízing riport – együttműködésben a World Leasing Yearbookkal – a világ 50 vezető lízingpiacát foglalja össze. A 40 éves évforduló alkalmából készült vezető elemzés az autós és pénzügyi finanszírozás területén vizsgálja az országos kereskedelmi környezetet és trendeket.

A jelentés szerint a globális lízingpiac értéke a 2016-os 1,100 milliárd dolláros értékről 2017-re 1,282 milliárd dollárra nőtt. A top 50 ország üzleti volumene 2017-ben 16.6 %-ot növekedett. Három régió, Észak-Amerika, Európa és Ázsia a világ mintegy 95 %-át teszi ki a globális lízingpiacon, ezekben a 2018-as üzleti volumen 183 milliárd dollárral haladta meg az előző évi globális összeget. Észak-Amerika (Egyesült Államok, Kanada, Mexikó) részesedése a globális piacon 3.1 %-kal csökkent, viszont továbbra is a legnagyobb regionális lízingpiac, amelynek üzleti értéke 445,9 milliárd dollár, ami a teljes globális részesedési piac 34.8 %-át jelenti. Európa piaci részesedése 1.9 %-kal, Ázsia részesedése pedig 1.3 %-kal emelkedett az előző évhez képest.

TOP 3: USA, Kína, Egyesült Királyság

A lízingpiac “lista” első helyezettje az Egyesült Államok, ahol 6.9 %-kal nőtt a piac az előző évhez képest, éves volumene 410 milliárd dollár. A lízingpiac második helyét Kína jegyzi, értéke több mint 20 %-kal nőtt, 265,68 milliárd dollárra, annak ellenére, hogy a teljes lízing penetrációja alacsony, 6.8 %. A harmadik helyet az Egyesült Királyság birtokolja 32.4 %-kal, ami 92,45 milliárd dollárt jelent. Németország a negyedik legnagyobb piac, 7.29 %-kal (78,32 milliárd dollár), míg az ötödik Japán lízingpiacának piaci részesedése 2 %-kal csökkent 60,47 milliárd dollárra. Franciaországban, a hatodik legnagyobb piacon a volumen közel 9 %-kal nőtt, ami 49,78 milliárd dollárt jelent.

Noha a legnagyobb növekedés a személyautóknál és a haszonjárműveknél figyelhető meg, a gépek-berendezések finanszírozása is jelentősen nőtt. Például az Egyesült Királyság eszközfinanszírozási piaca 2017-ben 5 %-kal nőtt, 2018-ban pedig további kb. 5 %-ra tett szert. Egy kis autólízing kitekintés: a market.us elmezése azt mutatja, hogy a megkérdezettek 2028-ig leginkább a rövid- és hosszú távú lízinget, valamint az operatív lízinget (tartós bérlést) tervezik választani.

Mi a helyzet itthon?

Kiváló eredményeket könyvelhet el az itthoni lízingpiac is. A Magyar Lízing Szövetség friss jelentése szerint 690 milliárd forint feletti finanszírozott összeggel zárta a múlt évet a magyar lízingpiac, ami 13 % növekedést jelent, és idén még akár 10 %-os emelkedés is várható, ami jó eredmény lehet a nemzetközi lízingpiachoz viszonyítva, ami évente átlagosan 16 %-os növekedést produkál. A tartós bérlettel foglalkozó Rentasystem tavaly év végén immár ötödik alkalommal végzett kutatást a beruházási kedv és a finanszírozási háttér kapcsán. “Bár hazánkban még a készpénzes finanszírozási forma dominál, de láthatóan az operatív lízing (tartós bérlet) egyre inkább benne van a vállalatvezetők fejében” – mondja Székely Balázs, a Rentasystem Kft. ügyvezetője.

A Magyar Lízing Szövetség adatai alapján főleg az autóknál kimagasló a növekedés, 34 %-kal, ami 246 milliárd forintot eredményezett év végére. Főként új autók finanszírozásának köszönhető a piaci fellendülés, 40 %-os bővülés történt az előző évhez képest. “Egyre gyakoribb az elektromos autó igény, VW e-Golf, BMW i3, Nissan Leaf a legkeresettebb modellek nálunk. Érezhetően visszaszorulóban van a dízel autók iránti kereslet” – tette hozzá Székely Balázs, a Rentasystem Kft. ügyvezetője.

A lízingpiac az építőiparban is feltörekvőben van. Az építőipari gépeknél a finanszírozott összeg 46 %-kal 26 milliárd forintra nőtt, erre példa legutóbb csak 2008-ban volt. A jelentés szerint továbbra is az egyik legerősebb piac az agrárgép-finanszírozás, 14 %-kal 82 milliárd forintra nőtt a finanszírozott összeg az előző évhez képest.

Összességében mind itthon mind pedig a többi országban is szép eredményeket könyvelhet el a lízingpiac, a vezető szerepet továbbra is a járműszektor tölti be, de az eszköz-és építőipar-finanszírozás is felzárkózóban van. A Magyar Lízingszövetség szerint további növekedés várható a magyar lízingpiacon, az infrastrukturális beruházások miatt az építőipari gépeknél fennmaradhat a jelentős kereslet. Emellett az autófinanszírozásban akár 10 %-ot is meghaladó emelkedés is történhet.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Nemzetközi tulajdonoshoz kerülhet a Foxpost

Nemzetközi tulajdonossal folytathatja a további dinamikus növekedést a Foxpost, miután a csomagautomata vállalatot értékesítette a Wallis Csoport és a Trueway. A vevő a cseh Packetát is tulajdonló befektetői konzorcium, amely minden zárási feltétel teljesülése...

Az igazi álommeló: utazgatás egész nyáron

A Z generáció felnőtt tagjai inkább dolgoznának népszerű nyári nyaralóhelyen, mint az Y generációsok; az Y-ok pedig jobban élveznék az önkénteskedést. Közel minden 5. magyar fiatal attól lenne boldog, ha lustálkodhatna a nyáron –...

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

EB: ilyen eredményeket jósolnak a magyar válogatottnak

A Szerencsejáték Zrt. kutatása alapján az Európa-bajnokság eseményeit a felnőtt magyarok közel fele fogja figyelemmel követni. A felmérés szerint főleg a férfiak körében nagyobb (60%) az érdeklődés a sportesemény iránt. A válaszadók ötöde gondolja...

Új termékcsaláddal erősít az IKEA

Az irodabútor-kollekciót a világszerte változó munkatrendek hívták életre. A 85 irodabútorból álló termékcsalád többek között hangszigetelő panelekkel és természet által inspirált elemekkel teremt kellemes munkahelyi környezetet. A MITTZON hangszigetelő paravánoknál használt először az IKEA...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kádár Tamás: „Az Est FM igazi punk sztori volt”

Kádár Tamás 13 éve vezeti a Sziget Kulturális Menedzser Irodát. Az ország legnagyobb és nemzetközi szinten is jegyzett fesztiváljaiért felelős cégvezető az ezt megelőző években is számos, a kommunikációs iparágat meghatározó projektben vett részt...

Nemzetközi tulajdonoshoz kerülhet a Foxpost

Nemzetközi tulajdonossal folytathatja a további dinamikus növekedést a Foxpost, miután a csomagautomata vállalatot értékesítette a Wallis Csoport és a Trueway. A vevő a cseh Packetát is tulajdonló befektetői konzorcium, amely minden zárási feltétel teljesülése...

Az igazi álommeló: utazgatás egész nyáron

A Z generáció felnőtt tagjai inkább dolgoznának népszerű nyári nyaralóhelyen, mint az Y generációsok; az Y-ok pedig jobban élveznék az önkénteskedést. Közel minden 5. magyar fiatal attól lenne boldog, ha lustálkodhatna a nyáron –...

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...