- Hirdetés -

Az űrbe vágynak a gyerekek

|

Ki ne akart volna kiskorában űrhajós lenni? Ez az álom valójában csak keveseknek vált eddig valóra és a tudomány jelenlegi állása szerint a világűr 96 százaléka továbbra is felfedezésre vár. A LEGO Csoport új globális felmérése szerint az alfa generáció, akiknek több mint fele szívesen dolgozna az űrben, kulcsszerepet fog játszani ebben.

A dán játékkészítő készletei tervezése során több mint fél évszázada merít ihletet az univerzumból, és ez alatt az öt évtized alatt gyerekek millióinak kíváncsiságát keltette fel a világűr felfedezése iránt, többek között Magyarország következő űrhajósa is az építőjáték készletein gyakorlatozott kiskorában.

A most nyilvánosságra hozott új globális felméréssel a vállalatcsoport szakértői azt próbálták kideríteni, hogy a gyerekek és szüleik minként látják az űrkutatás és űrutazás jövőjét, és a gyerekek kreatív látásmódját használva szerették volna megtudni, hogy szerintük vajon mi rejtőzik a nagy ismeretlenben.

A mintegy 16.000 szülő és gyermek részvételével készült kutatásból kiderült, hogy a 4 és 14 év közötti gyerekek 86 százaléka érdeklődik az új bolygók, csillagok és galaxisok felfedezése iránt, és 68 százalékuk gondolja úgy, hogy vannak földönkívüliek az űrben, csak még nem találkoztunk velük.

A gyerekek azt is elmondták, hogy nem csak űrutazást tennének szívesen (76%), hanem akár szívesen dolgoznának is ott (57%). Ez az arány meghaladja a manapság a gyerekek körében oly menőnek tekintett influencer álommunka népszerűségét, tartalomkészítéssel a megkérdezett gyerekek fele szeretne foglalkozni, amikor felnőtt lesz.

Továbbá 83 százalékuk válaszolta, hogy érdekli őket az odakint rejtőző nagy ismeretlen, és szívesen kipróbálnák az űrhajós ételeket (61%), barátkoznának űrlényekkel (63%), vagy akár laknának is a világűrben (50%), bár ott úgy tűnik, nem kell iskolába járni (48%), ami gyerekfejjel nagyon vonzónak tűnhet.

A szülők is jelentős előrelépéseket várnak az űrkutatásban, háromnegyedük gondolja úgy, hogy még gyerekeik életében óriási mérföldköveket fognak elérni az űrkutatók a világűr további felfedezésében. A szülők szintén háromnegyede gondolja úgy, hogy gyerekeik nagyobb eséllyel utaznak majd az űrbe mint ők, és 63% pedig meg van győződve róla, hogy az űrutazás már valóban elérhető lesz gyerekei számára.

Saját bevallásuk szerint gyerekkorukban, vagy akár még nem is olyan régen, bizony ők is szívesen ellátogattak volna az világűrbe (81%), és a tudós (51%) illetve orvosi (49%) pálya mellett ők is űrhajósok (49%) szerettek volna lenni, amikor kicsik voltak.

A szülők válaszaiból az is kiderül, közel felük hisz abban, hogy gyereke élete során valamilyen űrkutatáshoz kapcsolódó munkát fog végezni, és 40 százalékuk pedig úgy gondolja, hogy ők lesznek a tanúi az első kapcsolatfelvételnek az emberek és az űrlények között.

A LEGO Csoport folyamatosan nyit a tudománykommunikációval foglalkozó szervezetek felé, a Svábhegyi Csillagvizsgálóval több projekten dolgoztak és dolgoznak együtt. A csillagvizsgáló munkatársai elmondták, hogy ők is úgy tapasztalják, hogy a Világűr működése iránti kíváncsiság egyidős az emberiséggel és a legtöbb gyerek úgy nő fel, hogy felteszi a „miért?” kérdést. Egész egyszerűen tudni szeretné, hogyan működik körülötte a világ. Szeretné megérteni, hogyan lesz sok kis részből egyre nagyobb működő egész: a tudásszomjra adott játékokkal és válaszokkal lehet a tudományokat élményszerűen megismerni, és ez a legjobb út, hogy az érdeklődésünk és kreativitásunk hosszú ideig fennmaradhasson.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...