- Hirdetés -

Az űrbe vágynak a gyerekek

|

- Hirdetés -

Ki ne akart volna kiskorában űrhajós lenni? Ez az álom valójában csak keveseknek vált eddig valóra és a tudomány jelenlegi állása szerint a világűr 96 százaléka továbbra is felfedezésre vár. A LEGO Csoport új globális felmérése szerint az alfa generáció, akiknek több mint fele szívesen dolgozna az űrben, kulcsszerepet fog játszani ebben.

A dán játékkészítő készletei tervezése során több mint fél évszázada merít ihletet az univerzumból, és ez alatt az öt évtized alatt gyerekek millióinak kíváncsiságát keltette fel a világűr felfedezése iránt, többek között Magyarország következő űrhajósa is az építőjáték készletein gyakorlatozott kiskorában.

A most nyilvánosságra hozott új globális felméréssel a vállalatcsoport szakértői azt próbálták kideríteni, hogy a gyerekek és szüleik minként látják az űrkutatás és űrutazás jövőjét, és a gyerekek kreatív látásmódját használva szerették volna megtudni, hogy szerintük vajon mi rejtőzik a nagy ismeretlenben.

A mintegy 16.000 szülő és gyermek részvételével készült kutatásból kiderült, hogy a 4 és 14 év közötti gyerekek 86 százaléka érdeklődik az új bolygók, csillagok és galaxisok felfedezése iránt, és 68 százalékuk gondolja úgy, hogy vannak földönkívüliek az űrben, csak még nem találkoztunk velük.

A gyerekek azt is elmondták, hogy nem csak űrutazást tennének szívesen (76%), hanem akár szívesen dolgoznának is ott (57%). Ez az arány meghaladja a manapság a gyerekek körében oly menőnek tekintett influencer álommunka népszerűségét, tartalomkészítéssel a megkérdezett gyerekek fele szeretne foglalkozni, amikor felnőtt lesz.

Továbbá 83 százalékuk válaszolta, hogy érdekli őket az odakint rejtőző nagy ismeretlen, és szívesen kipróbálnák az űrhajós ételeket (61%), barátkoznának űrlényekkel (63%), vagy akár laknának is a világűrben (50%), bár ott úgy tűnik, nem kell iskolába járni (48%), ami gyerekfejjel nagyon vonzónak tűnhet.

A szülők is jelentős előrelépéseket várnak az űrkutatásban, háromnegyedük gondolja úgy, hogy még gyerekeik életében óriási mérföldköveket fognak elérni az űrkutatók a világűr további felfedezésében. A szülők szintén háromnegyede gondolja úgy, hogy gyerekeik nagyobb eséllyel utaznak majd az űrbe mint ők, és 63% pedig meg van győződve róla, hogy az űrutazás már valóban elérhető lesz gyerekei számára.

Saját bevallásuk szerint gyerekkorukban, vagy akár még nem is olyan régen, bizony ők is szívesen ellátogattak volna az világűrbe (81%), és a tudós (51%) illetve orvosi (49%) pálya mellett ők is űrhajósok (49%) szerettek volna lenni, amikor kicsik voltak.

A szülők válaszaiból az is kiderül, közel felük hisz abban, hogy gyereke élete során valamilyen űrkutatáshoz kapcsolódó munkát fog végezni, és 40 százalékuk pedig úgy gondolja, hogy ők lesznek a tanúi az első kapcsolatfelvételnek az emberek és az űrlények között.

A LEGO Csoport folyamatosan nyit a tudománykommunikációval foglalkozó szervezetek felé, a Svábhegyi Csillagvizsgálóval több projekten dolgoztak és dolgoznak együtt. A csillagvizsgáló munkatársai elmondták, hogy ők is úgy tapasztalják, hogy a Világűr működése iránti kíváncsiság egyidős az emberiséggel és a legtöbb gyerek úgy nő fel, hogy felteszi a „miért?” kérdést. Egész egyszerűen tudni szeretné, hogyan működik körülötte a világ. Szeretné megérteni, hogyan lesz sok kis részből egyre nagyobb működő egész: a tudásszomjra adott játékokkal és válaszokkal lehet a tudományokat élményszerűen megismerni, és ez a legjobb út, hogy az érdeklődésünk és kreativitásunk hosszú ideig fennmaradhasson.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Díjnyertes kamerák az okosmobilokban

A HONOR 200 és a HONOR 200 Pro készülékek elnyerték a tekintélyes DXOMARK ezüst (“Silver”) címkét kiemelkedő kamerateljesítményükért.A HONOR 200 Pro lenyűgöző, 137-es összpontszámot ért el a DXOMARK rangsorában, ezzel a 2. helyet szerezte...

A főzés is lehet zöldebb

A Schneider Electric befektetési alapja és több partnere összesen 3,75 millió dollárt fektetett az IoT technológiát használó elektromos főzőlapot fejlesztő ATEC nevű vállalkozásba. Az új forrás révén további lendületet vehet a főzés „zöld” forradalma...

Itt nézhetjük a Fradi első BL-meccseit

Ma megkezdi BL-szereplését az előző idény hazai futball bajnoka, a Ferencváros. Bár a 2024/2025-ös idénytől az RTL szerezte meg a legrangosabb európai kupasorozat hazai közvetítési jogait, a Fradi első, selejtezős mérkőzéseit mégis a M4...

Többen nézték a skót-magyar meccset, mint az EB döntőjét

Az élő sportesemények rajongóinak megváltást jelent, hogy ma már szinte bárhol, akár mobilon is élőben követhetik kedvenc sporteseményeiket: a nemrég zárult labdarúgó Európa-bajnokság a Yettel tévészolgáltatásának nézőit is lázba hozta. A legnagyobb nézettséget kimagaslóan...

Újabb rekord a belföldi használtautó-piacon

A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon közel 457 ezer személygépkocsi cserélt gazdát az első félévben. Ez az érték 12,4 százalékkal haladja meg a tavalyi első félév volumenét. A JóAutók.hu várakozása szerint jelentős...

Ezek a legnépszerűbb belföldi nyaralóhelyek

A Szallas.hu friss elemzése szerint bár a Balaton népszerűsége elvitathatatlan a vakációzók körében, a Tisza-tónál is sokan nyaralnak. A magyar tenger térségében Siófok, Balatonfüred és Hévíz szálláshelyeit választották eddig a legtöbben nyaraláshoz, a Tisza-tónál...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Don't Miss

Magyarországról erősít a Publicis Groupe CEE

A Publicis Groupe CEE Komáromi Zsófiát, a cég magyarországi Chief Talent Officer-ét nevezte ki a Közép-Kelet Európai régió CEE Talent Transformation Partnerének. Zsófia az új regionális feladatait jelenlegi pozíciója mellett látja el. Zsófia új...

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...