Az utazók negyede a közösségi média alapján dönt a nyaralásáról

A nyolc kulcsfontosságú piac – Egyesült Királyság, USA, Brazília, Franciaország, Németország, India, Ausztrália és Kína – 9 ezer ibis-ügyfelének adatait tartalmazó kutatása feltárja az utazások mögötti szándékokat.

Az úti cél kiválasztásának 5 legfontosabb inspirációs forrása:

45% – család és barátok

31% – személyes érdeklődés és hobbi

25% – utazási weboldalak/blogok

20% – YouTube

20% – ételek és konyha

Utazás és közösségi média

Az utazók 25 százaléka egyetért azzal, hogy „csak olyan nyaralást foglalna, amelyet a közösségi médiában látott” – ez az adat az Y/Z generáció esetében 39%.

Az influencernél vagy közösségi médiában látott helyszínre utazók 28 százaléka – az Y/Z generáció esetében 44% – jobb élményt kapott, mint amire számított.

Az úticélválasztást befolyásoló három legfontosabb szempont:

1. Költségek – 44%

2. A környezet (pl. tengerpart, sivatag, hegyek stb.) – 42%.

3. Időjárás – 33% (a britek esetén ez az első szempont, 42 százalékkal)

Utazási szándékokkal kapcsolatos viselkedés:

Az utazók 72 százaléka inkább szállna meg megfizethetőbb szállodában, és emellett szórakoztató programokkal töltené a napjait és éjszakáit.

A válaszadók 58 százaléka szerint „az élmények jobbak, mint a dolgok”.

57 százalék egyetért az állítással: „fontos számomra, hogy új dolgokat tapasztaljak meg utazás közben”.

A 2025-ben utazást tervezők 34 százaléka konkrét események vagy élmények (például koncertek, művészet, design, kulturális vásár, fesztiválok, kulturális események, sportesemények) miatt szándékozik utazni.