- Hirdetés -

Az üzleti életben is bejön a sokszínűség

|

Az utóbbi években a sokszínűség és az esélyegyenlőség egyre fontosabb HR fogalmakká váltak, és jelentősen megnőtt az igény a nyitott és befogadó munkahelyek iránt. Ahogy a Deloitte Tech Trends 2021 tanulmánya is rámutatott, az ilyen vállalatok a pénzügyek területén kétszer, az innovációban hatszor, üzleti eredményesség tekintetében pedig nyolcszor sikeresebbek, mint az ezen témákra kevesebb figyelmet fordító versenytársaik. A LeasePlan hazai leányvállalata az elfogadást ösztönző nemzetközi irányelvek követése mellett kiemelt figyelmet fordít arra, hogy szervezeti működését különböző személyiségű és képességű emberek alkalmazásával tegye még hatékonyabbá. Ezért tudatosan törekszik a sokféleség előmozdítására kollégái körében, és az egyéniségek kibontakozását, illetve a kollégák által tanúsított elfogadást számos programmal támogatja. A május 21-i kulturális fejlődés és sokszínűség világnapja alkalmából a LeasePlan bemutatja a témához kapcsolódó legjobb gyakorlatait.

A sokszínűség fogalmát hajlamosak vagyunk többnyire nemzetiség, bőrszín, életkor, nem vagy vallási meggyőződés alapján különböző emberek közösségéhez társítani. A diverzitás ugyanakkor mindezektől függetlenül mindennapi életünkben is jelen van, hiszen az értékeket, készségeket, tapasztalatokat, gondolkodást, szemléletmódot tekintve minden ember egyedi. A vállalatok hozzáállásán múlik tehát, hogy mekkora teret hagynak a sokféleségnek, illetve mennyire támogatják és fordítják azt előnyükre üzleti működésükben. A flottakezelés területén piacvezető LeasePlan is azon cégek közé tartozik, amelyek élen járnak ezen a téren.

Motiváló sokszínűség

A LeasePlan kiemelt képviselője a vállalati sokszínűségnek, 2020-ban az anyavállalat a Financial Times évente elkészített Diversity Leaders listáján a pénzügyi szektorban 5. helyezést, összesítésben pedig 21. helyezést ért el 850 vizsgált nagyvállalat közül. A cég a toborzásnál arra fókuszál, hogy az adott munkakör, feladat milyen hozzáállást, illetve képességeket kíván, és olyan jelölteket választ ki a nyitott pozíciókra, akik rendelkeznek ezekkel.

„Mivel az egyes területeken eltérők az elvárások, sok különböző személyiségű emberre van szükség, akiknek az «ereje» összeadódik, ezáltal tudjuk a piacon a legjobb szolgáltatást nyújtani. Az üzleti siker kulcsa a nyitott, befogadó és rugalmas közeg, ahol mindenki jól érzi magát és lelkesen, örömmel végzi a munkáját, hiszen így az egyéni teljesítmény is nő. Ehhez azonban tudatos és következetes szervezetfejlesztésre van szükség. Ezért számos olyan programot dolgoztunk ki az elmúlt években, amelyek támogatják többek között az új kollégák beilleszkedését, a cégen belüli kommunikációt, egymás megismerését és elfogadását, valamint a dolgozók részvételét a döntéshozatalban” – mondta Pesti Tímea, a LeasePlan Hungária Zrt. vezérigazgatója.

Orientáció a kezdetekben, inspiráció a mindennapokban

Az orientációs program, az új belépők klubja, továbbá a mentori rendszer a frissen érkezett kollégák onboarding folyamatait segíti elő, egyrészt az új munkatársak egymással való, másrészt az új és a régebbi dolgozók összekapcsolásával. Ezek során a friss belépők átfogóan megismerkednek a vállalat működésével, a szervezeti kultúrával és a különböző területek tevékenységével, ami összekovácsolja őket, megismerhetik azokat, akikhez a mindennapokban kérdés esetén fordulhatnak, és őszinte visszajelzéseket kapnak, ami megalapozza a bizalmi viszonyt a kollégák közt.

„A koronavírus-járvány és a kényszerű távmunkavégzés következtében összemosódtak a munka és a magánélet terei, fokozottabb a mentális terhelés, és mindez láthatóbbá teszi az egyéni különbségeket. Emiatt még jobban oda kell figyelnünk egymásra, egymás igényeire. A kisebb munkatársi csapatok minden napot közös online beszélgetéssel indítanak, ahol az aktuális örömök és nehézségek a felszínre kerülhetnek, így megértve, hogy ki milyen élethelyzetben van éppen. Ennek tudatosulása elősegíti az empátia fejlődését és a támogatási szándékot, ezáltal pedig a szervezeti hatékonyságot is javítja” – tette hozzá Kriszt Hajnalka, a LeasePlan HR vezetője.

A gyors beilleszkedés mellett a dolgos hétköznapok folyamán is számos program kínálkozik a munkavállalók közötti kapcsolatépítésre és az egymással való ismerkedésre. Ezt mozdítják elő többek között a kilincsinterjúk, melyek során minden héten más-más kolléga mutatkozik be egy interjúban a vállalat belső kommunikációs felületein és a végén egy társosztályon dolgozó munkatársnak adja tovább a „kilincset” egy személyes vonatkozású kérdéssel. Hasonló célú kezdeményezés a hetente megrendezett kávészünet program, amikor a kollégák – beleértve a teljes menedzsmentet is – véletlenszerűen párba összesorsolva, egy kávé mellett kötetlenül beszélgethetnek. A LeasePlan tapasztalatai szerint ez igazán közel hozza egymáshoz a nap mint nap egymás mellett dolgozó embereket, valamint bebizonyítja a munkatársak számára, hogy a vezetőség is bármikor megközelíthető. Ezt a szemléletet erősíti a Monday Talk nevű, hétfőnként ismétlődő esemény is, ahol a kollégák bármit kérdezhetnek a vezetőség tagjaitól. Szintén hétfőnként érkezik a vezérigazgató hétindító, energialöketet adó levele, amelyben az üzleti iránymutatás mellett személyes témák is teret kapnak.

További inspirációt kínálnak a HR által szervezett tematikus hónapok, melyek egy-egy fő téma – például egészségmegőrzés – keretében minden héten más altémát járnak körbe külsős előadókkal, podcastokkal és kisebb motivációs kihívásokkal. A kéthetente zajló Tudásmegosztó reggeli előadássorozat során pedig a munkatársak egy-egy érdekes témáról mesélnek akár a munkájukkal, akár a hobbijaikkal kapcsolatban. Ezek az alkalmak lehetőséget teremtenek számukra, hogy felvállalják és bemutassák magukat, valamint közelebbről is megismerjék egymás látásmódjait. Mindezek továbbfejlesztett változata a 2021-ben elindított Powered by Us pályázati program, melynek célja, hogy teret adjon az önszerveződő munkavállalói kezdeményezéseknek a különböző kategóriákban (növekedés, fenntarthatóság, hatékonyság, „LeasePlan boldogság”) benyújtott ötletek által, melyek közül a legjobbak vezetői támogatás mellett meg is valósulhatnak.

„Törekszünk arra, hogy kezdeményezéseink legalább olyan színesek legyenek, mint csapatunk, és mindenkinek lehetősége legyen a munkáján túlmutató kibontakozásra akár kezdeményezőként, akár résztvevőként. Programjaink nem csupán a nyitottságot és az elfogadást ösztönzik, hanem a személyes kiteljesedést és a szakmai fejlődést is inspirálják. Kollégáink így toleránsabbá, segítőkészebbé és felkészültebbé válnak, ami fokozza teljesítőképességüket, és közös sikerként élhetik meg egymás eredményeit” – tette hozzá Kriszt Hajnalka.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...