- Hirdetés -

Az üzleti életben is bejön a sokszínűség

|

- Hirdetés -

Az utóbbi években a sokszínűség és az esélyegyenlőség egyre fontosabb HR fogalmakká váltak, és jelentősen megnőtt az igény a nyitott és befogadó munkahelyek iránt. Ahogy a Deloitte Tech Trends 2021 tanulmánya is rámutatott, az ilyen vállalatok a pénzügyek területén kétszer, az innovációban hatszor, üzleti eredményesség tekintetében pedig nyolcszor sikeresebbek, mint az ezen témákra kevesebb figyelmet fordító versenytársaik. A LeasePlan hazai leányvállalata az elfogadást ösztönző nemzetközi irányelvek követése mellett kiemelt figyelmet fordít arra, hogy szervezeti működését különböző személyiségű és képességű emberek alkalmazásával tegye még hatékonyabbá. Ezért tudatosan törekszik a sokféleség előmozdítására kollégái körében, és az egyéniségek kibontakozását, illetve a kollégák által tanúsított elfogadást számos programmal támogatja. A május 21-i kulturális fejlődés és sokszínűség világnapja alkalmából a LeasePlan bemutatja a témához kapcsolódó legjobb gyakorlatait.

A sokszínűség fogalmát hajlamosak vagyunk többnyire nemzetiség, bőrszín, életkor, nem vagy vallási meggyőződés alapján különböző emberek közösségéhez társítani. A diverzitás ugyanakkor mindezektől függetlenül mindennapi életünkben is jelen van, hiszen az értékeket, készségeket, tapasztalatokat, gondolkodást, szemléletmódot tekintve minden ember egyedi. A vállalatok hozzáállásán múlik tehát, hogy mekkora teret hagynak a sokféleségnek, illetve mennyire támogatják és fordítják azt előnyükre üzleti működésükben. A flottakezelés területén piacvezető LeasePlan is azon cégek közé tartozik, amelyek élen járnak ezen a téren.

Motiváló sokszínűség

A LeasePlan kiemelt képviselője a vállalati sokszínűségnek, 2020-ban az anyavállalat a Financial Times évente elkészített Diversity Leaders listáján a pénzügyi szektorban 5. helyezést, összesítésben pedig 21. helyezést ért el 850 vizsgált nagyvállalat közül. A cég a toborzásnál arra fókuszál, hogy az adott munkakör, feladat milyen hozzáállást, illetve képességeket kíván, és olyan jelölteket választ ki a nyitott pozíciókra, akik rendelkeznek ezekkel.

„Mivel az egyes területeken eltérők az elvárások, sok különböző személyiségű emberre van szükség, akiknek az «ereje» összeadódik, ezáltal tudjuk a piacon a legjobb szolgáltatást nyújtani. Az üzleti siker kulcsa a nyitott, befogadó és rugalmas közeg, ahol mindenki jól érzi magát és lelkesen, örömmel végzi a munkáját, hiszen így az egyéni teljesítmény is nő. Ehhez azonban tudatos és következetes szervezetfejlesztésre van szükség. Ezért számos olyan programot dolgoztunk ki az elmúlt években, amelyek támogatják többek között az új kollégák beilleszkedését, a cégen belüli kommunikációt, egymás megismerését és elfogadását, valamint a dolgozók részvételét a döntéshozatalban” – mondta Pesti Tímea, a LeasePlan Hungária Zrt. vezérigazgatója.

Orientáció a kezdetekben, inspiráció a mindennapokban

Az orientációs program, az új belépők klubja, továbbá a mentori rendszer a frissen érkezett kollégák onboarding folyamatait segíti elő, egyrészt az új munkatársak egymással való, másrészt az új és a régebbi dolgozók összekapcsolásával. Ezek során a friss belépők átfogóan megismerkednek a vállalat működésével, a szervezeti kultúrával és a különböző területek tevékenységével, ami összekovácsolja őket, megismerhetik azokat, akikhez a mindennapokban kérdés esetén fordulhatnak, és őszinte visszajelzéseket kapnak, ami megalapozza a bizalmi viszonyt a kollégák közt.

„A koronavírus-járvány és a kényszerű távmunkavégzés következtében összemosódtak a munka és a magánélet terei, fokozottabb a mentális terhelés, és mindez láthatóbbá teszi az egyéni különbségeket. Emiatt még jobban oda kell figyelnünk egymásra, egymás igényeire. A kisebb munkatársi csapatok minden napot közös online beszélgetéssel indítanak, ahol az aktuális örömök és nehézségek a felszínre kerülhetnek, így megértve, hogy ki milyen élethelyzetben van éppen. Ennek tudatosulása elősegíti az empátia fejlődését és a támogatási szándékot, ezáltal pedig a szervezeti hatékonyságot is javítja” – tette hozzá Kriszt Hajnalka, a LeasePlan HR vezetője.

A gyors beilleszkedés mellett a dolgos hétköznapok folyamán is számos program kínálkozik a munkavállalók közötti kapcsolatépítésre és az egymással való ismerkedésre. Ezt mozdítják elő többek között a kilincsinterjúk, melyek során minden héten más-más kolléga mutatkozik be egy interjúban a vállalat belső kommunikációs felületein és a végén egy társosztályon dolgozó munkatársnak adja tovább a „kilincset” egy személyes vonatkozású kérdéssel. Hasonló célú kezdeményezés a hetente megrendezett kávészünet program, amikor a kollégák – beleértve a teljes menedzsmentet is – véletlenszerűen párba összesorsolva, egy kávé mellett kötetlenül beszélgethetnek. A LeasePlan tapasztalatai szerint ez igazán közel hozza egymáshoz a nap mint nap egymás mellett dolgozó embereket, valamint bebizonyítja a munkatársak számára, hogy a vezetőség is bármikor megközelíthető. Ezt a szemléletet erősíti a Monday Talk nevű, hétfőnként ismétlődő esemény is, ahol a kollégák bármit kérdezhetnek a vezetőség tagjaitól. Szintén hétfőnként érkezik a vezérigazgató hétindító, energialöketet adó levele, amelyben az üzleti iránymutatás mellett személyes témák is teret kapnak.

További inspirációt kínálnak a HR által szervezett tematikus hónapok, melyek egy-egy fő téma – például egészségmegőrzés – keretében minden héten más altémát járnak körbe külsős előadókkal, podcastokkal és kisebb motivációs kihívásokkal. A kéthetente zajló Tudásmegosztó reggeli előadássorozat során pedig a munkatársak egy-egy érdekes témáról mesélnek akár a munkájukkal, akár a hobbijaikkal kapcsolatban. Ezek az alkalmak lehetőséget teremtenek számukra, hogy felvállalják és bemutassák magukat, valamint közelebbről is megismerjék egymás látásmódjait. Mindezek továbbfejlesztett változata a 2021-ben elindított Powered by Us pályázati program, melynek célja, hogy teret adjon az önszerveződő munkavállalói kezdeményezéseknek a különböző kategóriákban (növekedés, fenntarthatóság, hatékonyság, „LeasePlan boldogság”) benyújtott ötletek által, melyek közül a legjobbak vezetői támogatás mellett meg is valósulhatnak.

„Törekszünk arra, hogy kezdeményezéseink legalább olyan színesek legyenek, mint csapatunk, és mindenkinek lehetősége legyen a munkáján túlmutató kibontakozásra akár kezdeményezőként, akár résztvevőként. Programjaink nem csupán a nyitottságot és az elfogadást ösztönzik, hanem a személyes kiteljesedést és a szakmai fejlődést is inspirálják. Kollégáink így toleránsabbá, segítőkészebbé és felkészültebbé válnak, ami fokozza teljesítőképességüket, és közös sikerként élhetik meg egymás eredményeit” – tette hozzá Kriszt Hajnalka.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

EB: ilyen eredményeket jósolnak a magyar válogatottnak

A Szerencsejáték Zrt. kutatása alapján az Európa-bajnokság eseményeit a felnőtt magyarok közel fele fogja figyelemmel követni. A felmérés szerint főleg a férfiak körében nagyobb (60%) az érdeklődés a sportesemény iránt. A válaszadók ötöde gondolja...

Új termékcsaláddal erősít az IKEA

Az irodabútor-kollekciót a világszerte változó munkatrendek hívták életre. A 85 irodabútorból álló termékcsalád többek között hangszigetelő panelekkel és természet által inspirált elemekkel teremt kellemes munkahelyi környezetet. A MITTZON hangszigetelő paravánoknál használt először az IKEA...

Ettől is függ, hogy mennyi pénzt kapnak a diákok

Idén június 21-én lesz az utolsó tanítási nap, ezt követően diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon. A munka világával való ismerkedést részben anyagi megfontolás, részben szakmai gyakorlatszerzés iránti érdeklődés határozza meg. A diákok többsége...

Egyre nehezebb befolyásolni a vásárlókat

Egyre tudatosabb vevők, kevésbé hatnak már rájuk a hagyományos vásárlásösztönző reklámok. A celebek szintén kezdik elveszíteni a befolyásolási képességüket, már a véleményvezérekre is csak akkor hallgatnak igazán a követőik, ha szakmai érvekkel keresik a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az igazi álommeló: utazgatás egész nyáron

A Z generáció felnőtt tagjai inkább dolgoznának népszerű nyári nyaralóhelyen, mint az Y generációsok; az Y-ok pedig jobban élveznék az önkénteskedést. Közel minden 5. magyar fiatal attól lenne boldog, ha lustálkodhatna a nyáron –...

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...