- Hirdetés -

Az üzleti életben is bejön a sokszínűség

|

- Hirdetés -

Az utóbbi években a sokszínűség és az esélyegyenlőség egyre fontosabb HR fogalmakká váltak, és jelentősen megnőtt az igény a nyitott és befogadó munkahelyek iránt. Ahogy a Deloitte Tech Trends 2021 tanulmánya is rámutatott, az ilyen vállalatok a pénzügyek területén kétszer, az innovációban hatszor, üzleti eredményesség tekintetében pedig nyolcszor sikeresebbek, mint az ezen témákra kevesebb figyelmet fordító versenytársaik. A LeasePlan hazai leányvállalata az elfogadást ösztönző nemzetközi irányelvek követése mellett kiemelt figyelmet fordít arra, hogy szervezeti működését különböző személyiségű és képességű emberek alkalmazásával tegye még hatékonyabbá. Ezért tudatosan törekszik a sokféleség előmozdítására kollégái körében, és az egyéniségek kibontakozását, illetve a kollégák által tanúsított elfogadást számos programmal támogatja. A május 21-i kulturális fejlődés és sokszínűség világnapja alkalmából a LeasePlan bemutatja a témához kapcsolódó legjobb gyakorlatait.

A sokszínűség fogalmát hajlamosak vagyunk többnyire nemzetiség, bőrszín, életkor, nem vagy vallási meggyőződés alapján különböző emberek közösségéhez társítani. A diverzitás ugyanakkor mindezektől függetlenül mindennapi életünkben is jelen van, hiszen az értékeket, készségeket, tapasztalatokat, gondolkodást, szemléletmódot tekintve minden ember egyedi. A vállalatok hozzáállásán múlik tehát, hogy mekkora teret hagynak a sokféleségnek, illetve mennyire támogatják és fordítják azt előnyükre üzleti működésükben. A flottakezelés területén piacvezető LeasePlan is azon cégek közé tartozik, amelyek élen járnak ezen a téren.

Motiváló sokszínűség

A LeasePlan kiemelt képviselője a vállalati sokszínűségnek, 2020-ban az anyavállalat a Financial Times évente elkészített Diversity Leaders listáján a pénzügyi szektorban 5. helyezést, összesítésben pedig 21. helyezést ért el 850 vizsgált nagyvállalat közül. A cég a toborzásnál arra fókuszál, hogy az adott munkakör, feladat milyen hozzáállást, illetve képességeket kíván, és olyan jelölteket választ ki a nyitott pozíciókra, akik rendelkeznek ezekkel.

„Mivel az egyes területeken eltérők az elvárások, sok különböző személyiségű emberre van szükség, akiknek az «ereje» összeadódik, ezáltal tudjuk a piacon a legjobb szolgáltatást nyújtani. Az üzleti siker kulcsa a nyitott, befogadó és rugalmas közeg, ahol mindenki jól érzi magát és lelkesen, örömmel végzi a munkáját, hiszen így az egyéni teljesítmény is nő. Ehhez azonban tudatos és következetes szervezetfejlesztésre van szükség. Ezért számos olyan programot dolgoztunk ki az elmúlt években, amelyek támogatják többek között az új kollégák beilleszkedését, a cégen belüli kommunikációt, egymás megismerését és elfogadását, valamint a dolgozók részvételét a döntéshozatalban” – mondta Pesti Tímea, a LeasePlan Hungária Zrt. vezérigazgatója.

Orientáció a kezdetekben, inspiráció a mindennapokban

Az orientációs program, az új belépők klubja, továbbá a mentori rendszer a frissen érkezett kollégák onboarding folyamatait segíti elő, egyrészt az új munkatársak egymással való, másrészt az új és a régebbi dolgozók összekapcsolásával. Ezek során a friss belépők átfogóan megismerkednek a vállalat működésével, a szervezeti kultúrával és a különböző területek tevékenységével, ami összekovácsolja őket, megismerhetik azokat, akikhez a mindennapokban kérdés esetén fordulhatnak, és őszinte visszajelzéseket kapnak, ami megalapozza a bizalmi viszonyt a kollégák közt.

„A koronavírus-járvány és a kényszerű távmunkavégzés következtében összemosódtak a munka és a magánélet terei, fokozottabb a mentális terhelés, és mindez láthatóbbá teszi az egyéni különbségeket. Emiatt még jobban oda kell figyelnünk egymásra, egymás igényeire. A kisebb munkatársi csapatok minden napot közös online beszélgetéssel indítanak, ahol az aktuális örömök és nehézségek a felszínre kerülhetnek, így megértve, hogy ki milyen élethelyzetben van éppen. Ennek tudatosulása elősegíti az empátia fejlődését és a támogatási szándékot, ezáltal pedig a szervezeti hatékonyságot is javítja” – tette hozzá Kriszt Hajnalka, a LeasePlan HR vezetője.

A gyors beilleszkedés mellett a dolgos hétköznapok folyamán is számos program kínálkozik a munkavállalók közötti kapcsolatépítésre és az egymással való ismerkedésre. Ezt mozdítják elő többek között a kilincsinterjúk, melyek során minden héten más-más kolléga mutatkozik be egy interjúban a vállalat belső kommunikációs felületein és a végén egy társosztályon dolgozó munkatársnak adja tovább a „kilincset” egy személyes vonatkozású kérdéssel. Hasonló célú kezdeményezés a hetente megrendezett kávészünet program, amikor a kollégák – beleértve a teljes menedzsmentet is – véletlenszerűen párba összesorsolva, egy kávé mellett kötetlenül beszélgethetnek. A LeasePlan tapasztalatai szerint ez igazán közel hozza egymáshoz a nap mint nap egymás mellett dolgozó embereket, valamint bebizonyítja a munkatársak számára, hogy a vezetőség is bármikor megközelíthető. Ezt a szemléletet erősíti a Monday Talk nevű, hétfőnként ismétlődő esemény is, ahol a kollégák bármit kérdezhetnek a vezetőség tagjaitól. Szintén hétfőnként érkezik a vezérigazgató hétindító, energialöketet adó levele, amelyben az üzleti iránymutatás mellett személyes témák is teret kapnak.

További inspirációt kínálnak a HR által szervezett tematikus hónapok, melyek egy-egy fő téma – például egészségmegőrzés – keretében minden héten más altémát járnak körbe külsős előadókkal, podcastokkal és kisebb motivációs kihívásokkal. A kéthetente zajló Tudásmegosztó reggeli előadássorozat során pedig a munkatársak egy-egy érdekes témáról mesélnek akár a munkájukkal, akár a hobbijaikkal kapcsolatban. Ezek az alkalmak lehetőséget teremtenek számukra, hogy felvállalják és bemutassák magukat, valamint közelebbről is megismerjék egymás látásmódjait. Mindezek továbbfejlesztett változata a 2021-ben elindított Powered by Us pályázati program, melynek célja, hogy teret adjon az önszerveződő munkavállalói kezdeményezéseknek a különböző kategóriákban (növekedés, fenntarthatóság, hatékonyság, „LeasePlan boldogság”) benyújtott ötletek által, melyek közül a legjobbak vezetői támogatás mellett meg is valósulhatnak.

„Törekszünk arra, hogy kezdeményezéseink legalább olyan színesek legyenek, mint csapatunk, és mindenkinek lehetősége legyen a munkáján túlmutató kibontakozásra akár kezdeményezőként, akár résztvevőként. Programjaink nem csupán a nyitottságot és az elfogadást ösztönzik, hanem a személyes kiteljesedést és a szakmai fejlődést is inspirálják. Kollégáink így toleránsabbá, segítőkészebbé és felkészültebbé válnak, ami fokozza teljesítőképességüket, és közös sikerként élhetik meg egymás eredményeit” – tette hozzá Kriszt Hajnalka.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb témákkal érkezik a Made In Gyetván Csabával

A Made In Gyetván Csabával hetedik évada hoz el izgalmas témákat nézőinek a Discovery Channel képernyőire. A vadonatúj, hetedik évadban – amely szeptember 25-én, 19:00 órakor debütál a csatornán – újabb gyártási titkokra derül...

Dr. Fazekas Ildikó kapta az MMSZ Életműdíját

Az elmúlt esztendők során összesen öten kapták meg a rangos elismerést, amelyet minden évben a Marketing Summit-on, a szakma csúcstalálkozóján adnak át ünnepélyes keretek között. Ebben az évben, a sorban hatodikként Dr. Fazekas Ildikó,...

Új trend a napelemeknél

Az energiaválság hatására a napenergia hasznosítása minden eddiginél kiemelkedőbb figyelmet kap napjainkban. Sokan már ellátási gondoktól is tartanak, ezért érdemes élni a korszerű, jövőbe mutató technológiával és függetleníteni magunkat a szolgáltatótól. Ugyanakkor a fogyasztók...

David Beckhamről készít sorozatot a Disney+

A Disney+ bejelentette, hogy a „Példaképünk, Beckham” (Save Our Squad with David Beckham) című brit originals (saját gyártású) sorozat premierje november 9-én, szerdán lesz a Disney+-on.A sorozat a BAFTA- és RTS-díjas Twenty Twenty produkciós...

Díjazták a közösségi média hazai sztárjait

Hatodik alkalommal díjazták a hazai közösségi média legnagyobb sztárjait. A JOY Social Media Award gálán a legismertebb véleményvezérek mellett számos híresség is tiszteletét tette, hogy együtt ünnepeljék meg a közönség kedvenceit. Díjat kapott többek...

Átalakulóban a luxusingatlanok piaca

A prémium ingatlanok szegmensében is elkezdődött a piaci átrendeződés. A járványidőszaktól kezdődően csökkent a külföldi befektetők aránya a fővárosban és az agglomerációban, azonban a balatoni luxusingatlanok még mindig vonzóak a határon túli vásárlók körében....

Marketplace-t indít a Decathlon

Magyarország piacvezető sportszerkereskedője a sportszektorban elsőként marketplace-ként működteti tovább webshopját. A bővülő termékkínálattal a vásárlói elégedettséget szeretnék növelni, céljuk ezenfelül új vásárlók megszólítása és egy új értékesítési csatorna megnyitása. A COVID az elmúlt években...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Megnyílt a World Press Photo kiállítás

Csaknem 140 felvételt mutat be a világ minden tájáról a World Press Photo kiállítás péntektől a Magyar Nemzeti Múzeumban (MNM). Marika Cukrowsky, az idei kiállítás kurátora elmondta: a World Press Photo csaknem hét évtizedes történetének...

Prémium kávémárkával erősít a Coca-Cola

Minden második magyar eszpresszóval kezdi a reggelt – derült ki a Coca-Cola HBC Magyarország és a GKID közös, mintegy 2500 fő megkérdezésével készült kutatásából. A kávé töretlen és egyre növekvő népszerűsége az egyik oka...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új vezető a Central Médiacsoportnál

A Central Médiacsoport évek óta nagy hangsúlyt fektet a digitalizáció nyújtotta lehetőségek kiaknázására, illetve a szervezeten belüli digitális kompetenciák erősítésére és összehangolására. Ennek érdekében hazánk egyik vezető médiavállalata egy olyan saját, digitális tudásközpontot hoz...

Újabb témákkal érkezik a Made In Gyetván Csabával

A Made In Gyetván Csabával hetedik évada hoz el izgalmas témákat nézőinek a Discovery Channel képernyőire. A vadonatúj, hetedik évadban – amely szeptember 25-én, 19:00 órakor debütál a csatornán – újabb gyártási titkokra derül...

Dr. Fazekas Ildikó kapta az MMSZ Életműdíját

Az elmúlt esztendők során összesen öten kapták meg a rangos elismerést, amelyet minden évben a Marketing Summit-on, a szakma csúcstalálkozóján adnak át ünnepélyes keretek között. Ebben az évben, a sorban hatodikként Dr. Fazekas Ildikó,...

Új trend a napelemeknél

Az energiaválság hatására a napenergia hasznosítása minden eddiginél kiemelkedőbb figyelmet kap napjainkban. Sokan már ellátási gondoktól is tartanak, ezért érdemes élni a korszerű, jövőbe mutató technológiával és függetleníteni magunkat a szolgáltatótól. Ugyanakkor a fogyasztók...

David Beckhamről készít sorozatot a Disney+

A Disney+ bejelentette, hogy a „Példaképünk, Beckham” (Save Our Squad with David Beckham) című brit originals (saját gyártású) sorozat premierje november 9-én, szerdán lesz a Disney+-on.A sorozat a BAFTA- és RTS-díjas Twenty Twenty produkciós...
- Hirdetés -

Don't Miss

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...

Bátornak, belemenősnek és nyitottnak kell lennünk

Melyek a legforróbb témák a marketingszakmában, mire kellene nagyobb figyelmet fordítaniuk a területtel foglalkozóknak – többek között erről beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Horváth Tibor (HT), a Salesforce felhőmarketingért felelős vezetője és Siegler Bálint...

Már nem csak a helyi témák meghatározóak

A fogyasztók, ügyfelek még soha ennyire nem keresték azt, hogy legyen mihez kötődni – véli Török Szabolcs, a Magyar Posta marketingkommunikációs igazgatója. A szakember az mmonlie.hu-nak beszélt arról is, hogy milyen kihívást jelent az,...

A gazdaság motorjaként is hivatkozhatunk a marketingre

Már nem szabad csak egy jól csengő üzenetként gondolni a fenntarthatóságra, elérkezett az idő, hogy a „green washing” helyét valódi tettek vegyék át – állítja Sándor Gabriella, a Libri-Bookline Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója....
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldül a ŠKODA

Töretlenül folytatja a ŠKODA AUTO a vállalat szén-dioxid-mentesítését, amit „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” koncepciója keretében holisztikus cselekvési tervvel is támogat. Az elektromobilitási átállás felgyorsítása mellett az akkumulátorhajtású elektromos járművek hosszú távon fenntartható...

Faültetési akcióban a K&H

A klímaváltozás már nem csak a jövő fenyegetése, egyre többször saját bőrünkön is megtapasztalhatjuk a felmelegedés hatásait, legyen szó forró nyárról vagy a nemrég véget érő aszályról. A globális felmelegedéshez vezető egyik ok a...

Így hat a klímaváltozás a gazdaságra

A klímaváltozás ma már nem kérdés, hanem tény, ami feladatok sokasága elé állítja a gazdasági szereplőket. A vállalatok működésére és teljesítményére már jelenleg is, de a jövőben még inkább hatással lesz az éghajlatváltozás. A...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....