- Hirdetés -

Az üzleti életben is bejön a sokszínűség

|

- Hirdetés -

Az utóbbi években a sokszínűség és az esélyegyenlőség egyre fontosabb HR fogalmakká váltak, és jelentősen megnőtt az igény a nyitott és befogadó munkahelyek iránt. Ahogy a Deloitte Tech Trends 2021 tanulmánya is rámutatott, az ilyen vállalatok a pénzügyek területén kétszer, az innovációban hatszor, üzleti eredményesség tekintetében pedig nyolcszor sikeresebbek, mint az ezen témákra kevesebb figyelmet fordító versenytársaik. A LeasePlan hazai leányvállalata az elfogadást ösztönző nemzetközi irányelvek követése mellett kiemelt figyelmet fordít arra, hogy szervezeti működését különböző személyiségű és képességű emberek alkalmazásával tegye még hatékonyabbá. Ezért tudatosan törekszik a sokféleség előmozdítására kollégái körében, és az egyéniségek kibontakozását, illetve a kollégák által tanúsított elfogadást számos programmal támogatja. A május 21-i kulturális fejlődés és sokszínűség világnapja alkalmából a LeasePlan bemutatja a témához kapcsolódó legjobb gyakorlatait.

A sokszínűség fogalmát hajlamosak vagyunk többnyire nemzetiség, bőrszín, életkor, nem vagy vallási meggyőződés alapján különböző emberek közösségéhez társítani. A diverzitás ugyanakkor mindezektől függetlenül mindennapi életünkben is jelen van, hiszen az értékeket, készségeket, tapasztalatokat, gondolkodást, szemléletmódot tekintve minden ember egyedi. A vállalatok hozzáállásán múlik tehát, hogy mekkora teret hagynak a sokféleségnek, illetve mennyire támogatják és fordítják azt előnyükre üzleti működésükben. A flottakezelés területén piacvezető LeasePlan is azon cégek közé tartozik, amelyek élen járnak ezen a téren.

Motiváló sokszínűség

A LeasePlan kiemelt képviselője a vállalati sokszínűségnek, 2020-ban az anyavállalat a Financial Times évente elkészített Diversity Leaders listáján a pénzügyi szektorban 5. helyezést, összesítésben pedig 21. helyezést ért el 850 vizsgált nagyvállalat közül. A cég a toborzásnál arra fókuszál, hogy az adott munkakör, feladat milyen hozzáállást, illetve képességeket kíván, és olyan jelölteket választ ki a nyitott pozíciókra, akik rendelkeznek ezekkel.

„Mivel az egyes területeken eltérők az elvárások, sok különböző személyiségű emberre van szükség, akiknek az «ereje» összeadódik, ezáltal tudjuk a piacon a legjobb szolgáltatást nyújtani. Az üzleti siker kulcsa a nyitott, befogadó és rugalmas közeg, ahol mindenki jól érzi magát és lelkesen, örömmel végzi a munkáját, hiszen így az egyéni teljesítmény is nő. Ehhez azonban tudatos és következetes szervezetfejlesztésre van szükség. Ezért számos olyan programot dolgoztunk ki az elmúlt években, amelyek támogatják többek között az új kollégák beilleszkedését, a cégen belüli kommunikációt, egymás megismerését és elfogadását, valamint a dolgozók részvételét a döntéshozatalban” – mondta Pesti Tímea, a LeasePlan Hungária Zrt. vezérigazgatója.

Orientáció a kezdetekben, inspiráció a mindennapokban

Az orientációs program, az új belépők klubja, továbbá a mentori rendszer a frissen érkezett kollégák onboarding folyamatait segíti elő, egyrészt az új munkatársak egymással való, másrészt az új és a régebbi dolgozók összekapcsolásával. Ezek során a friss belépők átfogóan megismerkednek a vállalat működésével, a szervezeti kultúrával és a különböző területek tevékenységével, ami összekovácsolja őket, megismerhetik azokat, akikhez a mindennapokban kérdés esetén fordulhatnak, és őszinte visszajelzéseket kapnak, ami megalapozza a bizalmi viszonyt a kollégák közt.

„A koronavírus-járvány és a kényszerű távmunkavégzés következtében összemosódtak a munka és a magánélet terei, fokozottabb a mentális terhelés, és mindez láthatóbbá teszi az egyéni különbségeket. Emiatt még jobban oda kell figyelnünk egymásra, egymás igényeire. A kisebb munkatársi csapatok minden napot közös online beszélgetéssel indítanak, ahol az aktuális örömök és nehézségek a felszínre kerülhetnek, így megértve, hogy ki milyen élethelyzetben van éppen. Ennek tudatosulása elősegíti az empátia fejlődését és a támogatási szándékot, ezáltal pedig a szervezeti hatékonyságot is javítja” – tette hozzá Kriszt Hajnalka, a LeasePlan HR vezetője.

A gyors beilleszkedés mellett a dolgos hétköznapok folyamán is számos program kínálkozik a munkavállalók közötti kapcsolatépítésre és az egymással való ismerkedésre. Ezt mozdítják elő többek között a kilincsinterjúk, melyek során minden héten más-más kolléga mutatkozik be egy interjúban a vállalat belső kommunikációs felületein és a végén egy társosztályon dolgozó munkatársnak adja tovább a „kilincset” egy személyes vonatkozású kérdéssel. Hasonló célú kezdeményezés a hetente megrendezett kávészünet program, amikor a kollégák – beleértve a teljes menedzsmentet is – véletlenszerűen párba összesorsolva, egy kávé mellett kötetlenül beszélgethetnek. A LeasePlan tapasztalatai szerint ez igazán közel hozza egymáshoz a nap mint nap egymás mellett dolgozó embereket, valamint bebizonyítja a munkatársak számára, hogy a vezetőség is bármikor megközelíthető. Ezt a szemléletet erősíti a Monday Talk nevű, hétfőnként ismétlődő esemény is, ahol a kollégák bármit kérdezhetnek a vezetőség tagjaitól. Szintén hétfőnként érkezik a vezérigazgató hétindító, energialöketet adó levele, amelyben az üzleti iránymutatás mellett személyes témák is teret kapnak.

További inspirációt kínálnak a HR által szervezett tematikus hónapok, melyek egy-egy fő téma – például egészségmegőrzés – keretében minden héten más altémát járnak körbe külsős előadókkal, podcastokkal és kisebb motivációs kihívásokkal. A kéthetente zajló Tudásmegosztó reggeli előadássorozat során pedig a munkatársak egy-egy érdekes témáról mesélnek akár a munkájukkal, akár a hobbijaikkal kapcsolatban. Ezek az alkalmak lehetőséget teremtenek számukra, hogy felvállalják és bemutassák magukat, valamint közelebbről is megismerjék egymás látásmódjait. Mindezek továbbfejlesztett változata a 2021-ben elindított Powered by Us pályázati program, melynek célja, hogy teret adjon az önszerveződő munkavállalói kezdeményezéseknek a különböző kategóriákban (növekedés, fenntarthatóság, hatékonyság, „LeasePlan boldogság”) benyújtott ötletek által, melyek közül a legjobbak vezetői támogatás mellett meg is valósulhatnak.

„Törekszünk arra, hogy kezdeményezéseink legalább olyan színesek legyenek, mint csapatunk, és mindenkinek lehetősége legyen a munkáján túlmutató kibontakozásra akár kezdeményezőként, akár résztvevőként. Programjaink nem csupán a nyitottságot és az elfogadást ösztönzik, hanem a személyes kiteljesedést és a szakmai fejlődést is inspirálják. Kollégáink így toleránsabbá, segítőkészebbé és felkészültebbé válnak, ami fokozza teljesítőképességüket, és közös sikerként élhetik meg egymás eredményeit” – tette hozzá Kriszt Hajnalka.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Twitch-en debütál a Riot Games tévésorozata

A Riot Games első animációs tévésorozata, az Arcane világpremierjére magyar idő szerint november 7-én, vasárnap, 03:00 órakor kerül sor a Netflixen. Az első epizódot a Twitch-en lehet majd társ-stream, azaz a co-streaming keretein belül...

Vállalkozóknak kedvez a Telekom új szolgáltatásaival

A digitális átállást előmozdító pandémia rámutatott arra, hogy akiknek fontos vállalkozásuk folyamatos fejlődése és válságtűrővé tétele, azoknak folytatniuk kell online jelenlétük erősítését. A Telekom most ehhez nyújt segítséget a KKV-knak: a Digitális Office...

Egy hétig dübörög az MTV Music Week

Nagyszabású zenei eseménysorozat vezeti fel országszerte több nagyvárosban a 2021-es MTV EMA popkulturális díjátadó show-t, amelyet ezúttal Magyarországról közvetítenek világszerte november 14-én. A november 5-től startoló MTV Music Week keretében országszerte közönségkedvenc hazai és...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

Visszatér a TV2 gasztro-realityje

November 1-jén új részekkel visszatér a képernyőre a Hal a tortán. Az egyik legismertebb gasztro-reality új háziasszonnyal, új szereplőkkel, új csatornán várja a nézőket. November első napjától Gáspár Bea segítségével és fortélyaival, meg persze...

Fenntarható startupokat és innovátorokat keresnek

A vállalkozók a változás motorjai. Ezen filozófia mentén indít az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT), valamint az Intézet 5 tematikus innovációs közössége új programot, hogy elősegítse az új európai Bauhaus kezdeményezés sikerét és...

Járvány előtti szinte a cégvezetők optimizmusa

A COVID-járvány előtti szintre emelkedett a világgazdaság növekedésébe vetett hit a vezérigazgatók körében – derül ki a KPMG „2021 CEO OUTLOOK” felméréséből. A legnagyobb globális cégek vezetői közül tízből nyolc tervez felvásárlásokat a következő...
Netflix távkapcsoló

A vártnál több új felhasználó a Netflixnél

A harmadik negyedévben tovább növelte bevételét és előfizetői számát is a Netflix, azonban érezhetően lassul a bővülés üteme, ahogy a streaming szolgáltatások piaca egyre inkább telítődik. Összesen 4,4 millió új előfizető csatlakozott a Netflix táborához...

Közel 13 milliárddal többet kap jövőre az MTVA

Jövőre 130,141 milliárd forintból gazdálkodhat a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) a Költségvetési Bizottság által a parlamentnek benyújtott javaslat szerint. Az NMHH majdnem 49 milliárd, míg a Médiatanács közel 700 millió forintot kaphat. Az NMHH...

Közösen kampányol a Da Vinci Media és a Telekom

Az okos netezéshez elengedhetetlen tippekkel és a tudatos tartalomfogyasztást segítő tanácsokkal jelentkezik friss edukációs kampányában a Magyar Telekom és a Da Vinci. A digitális edukációs tartalmak mellett a tanárok számára óravázlatok, a családok részére...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, kik a hazai közösségi média kedvencei

Átadták az idei JOY Social Media Award (JOY SMA) díjait. Tíz kategória negyven jelöltje egy hónapon át tartó kampányban buzdította szavazásra a követőit, a díj története alatt egymillióan voksoltak kedvenceikre. Díjat kapott többek között...

A Twitch-en debütál a Riot Games tévésorozata

A Riot Games első animációs tévésorozata, az Arcane világpremierjére magyar idő szerint november 7-én, vasárnap, 03:00 órakor kerül sor a Netflixen. Az első epizódot a Twitch-en lehet majd társ-stream, azaz a co-streaming keretein belül...

Vállalkozóknak kedvez a Telekom új szolgáltatásaival

A digitális átállást előmozdító pandémia rámutatott arra, hogy akiknek fontos vállalkozásuk folyamatos fejlődése és válságtűrővé tétele, azoknak folytatniuk kell online jelenlétük erősítését. A Telekom most ehhez nyújt segítséget a KKV-knak: a Digitális Office...

Egy hétig dübörög az MTV Music Week

Nagyszabású zenei eseménysorozat vezeti fel országszerte több nagyvárosban a 2021-es MTV EMA popkulturális díjátadó show-t, amelyet ezúttal Magyarországról közvetítenek világszerte november 14-én. A november 5-től startoló MTV Music Week keretében országszerte közönségkedvenc hazai és...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...
- Hirdetés -

CMO

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

Új eszköz segíti a karbonlábnyom csökkentését

Mostantól a teljes értékláncukon belül megvalósuló, felhőhasználattal kapcsolatos károsanyag-kibocsátásról is kaphatnak pontos és megbízható képet a cégek a megújult Microsoft Emission Impact Dashboard segítségével. Havi lebontásban és az adott adatközpontokra vonatkozó információkat is képes...

Környezettudatos SIM kártyával zöldít a Vodafone

Fenntarthatósági stratégiája részeként új, környezettudatos, úgynevezett ecoSIM kártyát tesz elérhetővé ügyfelei számára a Vodafone. Nem ez az első ilyen lépés a szolgáltató részéről: tavaly a műanyag-felhasználás csökkentés jegyében SIM-kártyák méretét felezte le, idén augusztusban...

DATA