Egy olyan fejlődési szakaszba léptünk, ahol el kellett döntenünk, hogy kis-közepes ügynökségként dolgozgatunk tovább, vagy megcélozzuk az elit ligát. Utóbbi mellett döntöttünk – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Gosztonyi Csaba, a Carbon Group vezetője, aki a múlt héten vette át Portorozsban a Golden Drum Hall of Fame elismerést.
– A Golden Drum a nyáron beválasztott téged a Hall of Fame tagjai sorába. Ez egy igazán klassz nemzetközi elismerés! Számítottál rá?
– Nem számítottam rá. Nagyon meglepett, és még ha meg is érdemeltem, mert megdolgoztam érte, megtisztelő. Örömmel tölt el, hogy akár az egykori rádióműsoraimmal, akár más közéleti tevékenységeimmel hasznára lehettem a szakmának. Most már akár nyugdíjba is mehetek.
– Hogy látod egyébként, milyen a magyar reklámszakma nemzetközi megítélése?
– Korábban még volt olyan, hogy egy ország reklámszakmai megítélése, szerintem ez mostanra az egyének felé tolódik. A mostani magyar alkotások sok esetben versenyképesebbek a korábbi magyaroknál, de nem kiugrók, viszont megtanultunk nevezni, és már csak azok mennek, amelyek reálisan esélyesek is. A fiatalok pedig harapnak – legalábbis az ez irányú versenyeken.
– Milyennek látod a politikai befolyást erősen megérző reklámszakma itthoni helyzetét?
– Itthon elég súlytalan a szakma, nincsenek emblematikus figurái, sem szélesebb körben elismert alkotásai. Ma, volumenéből adódóan, a Soros-kampányok a munkánk lenyomatai, ami szégyen. A tanulás, a megfigyelés és az együttműködés lehet a kulcs ahhoz, hogy a mi tudásunk is érték legyen mind a befogadói, mind a megrendelői oldalon.
– A digitális forradalom mennyire rázhatja fel a reklámiparágat?
– A reklámkerülés készteti innovációra az iparágat. A digitalizációval a platform jött létre, amelyen már nemcsak kommunikálunk, de egyúttal az életünk nélkülözhetetlen terepe. Mint ilyen, alapvető, megkerülhetetlen csatorna minden márkának, mert ha nincs ott, akkor szinte nem is létezik. Az, hogy ez a platform sokféle és folyamatosan változik, az iparág gondolkodó felét folyamatos éberségre készteti.
– Bővült a csapatotok a Carbon Groupnál, Ezek szerint akad bőven munka. Milyen lesz az idei évetek? Miket terveztek jövőre?
– Szeretnénk beleállni abba, hogy az általunk kezelt márkákat a kulturális térben értelmezzük. Ez már régi mantrám, de Nagy Szandra érkezésével, akit az egyik legjobb stratégának tartok a piacon, a mantrát fel is töltjük tartalommal. Most egy olyan fejlődési szakaszba léptünk, ahol el kellett döntenünk, hogy kis-közepes ügynökségként dolgozgatunk tovább, vagy megcélozzuk az elit ligát. Mi az utóbbi mellett döntöttünk.
Simon Krisztián
Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.