- Hirdetés -

Elindult a Magyar Turisztikai Ügynökség új őszi, belföldi kampánya

|

- Hirdetés -

A felfedezés nem ér véget a nyárral! A belföldi utazás ősszel is sok élményt kínál, így az évszakra jellemző menüket, vagy a Szent Márton nappal kapcsolatos programokat. Egyebek mellett erről szól a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) új kampánya, amelyhez számos szakmai szervezet csatlakozott. Az új kampány fókuszában Magyarország kiemelt helyei, sokszínű, őszi kulináris kínálata, borai és borvidékei, valamint a Szent Márton napi hagyományok állnak. A kezdeményezéshez csatlakozott szállodák, éttermek és borászatok speciális ajánlatokkal várják a látogatókat. Az MTÜ október 17-tel kezdődően mutatja be, miért érdemes még mindig útnak indulni Magyarországon. (x)

 

Az MTÜ az idei nyár folyamán több hónapos integrált kommunikációs kampányban hívta fel a figyelmet Magyarország rejtett kincseire, értékeire. A felfedezés azonban nem ér véget a nyárral. Ősszel ugyanúgy rengeteg élmény várja az útnak indulókat, ezért az ügynökség mostani, őszi kampányában is belföldi utazásra inspirál, amelynek aktualitását elsősorban az őszi gasztronómiai kínálat, a bor és az egyéb őszi aktivitások, mint az aktív kikapcsolódást és a kulturális feltöltődést szolgáló őszi programok adják.

 

mtubad_kep

 

A Magyar Turisztikai Ügynökség megvizsgálta, mit vesznek tekintetbe a magyar utazók, amikor utazást terveznek. Az eredmények alapján a bor- és gasztronómiai élménykínálat sokszínűsége, a helyi látványosságokkal és speciális programokkal együtt befolyásolják a döntést – évszaktól függetlenül. Ezt támasztja alá, hogy a kutatás eredményei szerint a belföldi turisták közül egyre többen keresnek fel borászatokat, pincészeteket és vesznek részt borkóstoláson: 2016-ban már a megkérdezettek 16 százaléka említette ezt, mint a rövidebb belföldi utazásaik során kedvelt tevékenységet. A hosszabb időre utazóknak pedig már közel ötöde látogat meg szőlőbirtokokat és pincészeteket és vesz részt borkóstoláson. Arra a kérdésre, hogy mi késztetné a rövidebb időre utazókat legalább 4 éjszakás, azaz hosszabb belföldi utazásra, jelentős, mintegy 26 százalékos volt a borturizmust, a borutak fejlesztését is megemlítők aránya. Az MTÜ kutatásából az is jól látszik, hogy az 1–3 éjszakára belföldre utazók esetében van egy jelentős csoport, akik több programot, látnivalót igényelnének.

 

mtusopron_kep

 

Az utazási élmény fontos része tehát a helyi gasztronómiai kínálat – köztük a bor – felfedezése is, ezért indul az MTÜ kampánya az Őszi menük hetei elnevezésű kezdeményezéssel, amelyet számos neves, szakmai szervezet támogat. Az MTÜ a kampány során együttműködik a Hegyközségek Nemzeti Tanácsával, a Stílusos Vidéki Éttermiséggel, a Pannon Gasztronómiai Akadémiával, a Magyar Bocuse d’Or Akadémiával, a Magyar Vendéglátók Ipartestületével, a Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetséggel, valamint a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségével is. A csatlakozott vendéglátóipari egységek az őszre jellemző fogásokkal várják a vendégeket, amelyek elkészítéséhez az ajánlásként összeállított „őszi kosárból” választhatják ki tetszés szerint a kiváló, hazai hozzávalókat. Az így készült ételek tökéletes kiegészítőjeként bemutatkozik a hazai borvidékek színes kínálata is. Az eseménysorozat csúcspontja november 11., Szent Márton napja, az újbor és a libaételek ünnepe.

 

mtuvill_kep

 

2017. október 17. és november 15. között a csatlakozott szállodák és éttermek minden 18 év feletti vendégnek borkóstoló-jegyet kínálnak, amelyek a kampányban résztvevő pincészetekben válthatók be egy ajándék pohár borra. A pincészetek a kóstolójeggyel érkező látogatóknak helyben mutatják be boraikat. A szállodák pedig a vendégek számára összeállított őszi ajánlataikban különleges előnyöket biztosítanak (pl. ingyenes késői kijelentkezést, vagy egyéb kedvezményes áron kínált pluszszolgáltatást).

 

mtutok_kep

 

Az MTÜ – a nyárihoz hasonlóan – átfogó, integrált kampányt folytat: a klasszikus médiaeszközök (például televízió, rádió, közterületi és sajtómegjelenések) mellett hangsúlyos szerepet szán a digitális kommunikációnak is, kampányoldalt indít hellomagyarorszag.hu címen, emellett közösségi média aktivitásokat, valamint influenszerek bevonását tervezi. Így a kampányban szerepet vállalnak Széll Tamás és Szulló Szabina séfek is.

 

A séfpáros nem csak nevüket, de tudásukat is adják az ősz hazai szépségeinek bemutatásához. Összeállítottak négy exkluzív receptet a kampány számára, amely az ebben az időszakban jellemző ízeket emeli ki. A fogások hozzávalóit az „őszi kosárból” válogatták össze, így egyebek mellett a pisztráng, a csicsóka és a dió ízei jellemzik azokat. A kulináris kirándulást nem csak ötletadónak, de szemléletformálónak is szánja az MTÜ.

 

A kampányhoz természetesen videó is készült. A koncepció az alapgondolatot hangsúlyozza: az élmények nem érnek véget a nyárral. A kisfilm 4 kiemelt borvidéken – Tokaj, Villány, Badacsony, Sopron – forgott annak érdekében, hogy átadja az ősz szívet melengető hangulatát. A film zenéje megegyezik a nyári kampányvideóéval, amelyből önálló dal is született. A Magyar Turisztikai Ügynökség, látva a dal sikerét, úgy határozott, hogy az őszi kampányban is megtartja azt. Annál is inkább, hiszen Fodor Máriusz és Kama művének üzenete is állandó érvényű, csakúgy, mint a hazai élmények.

 

Az MTÜ nyári kampánya a felmérések szerint 4,3 millió embert ért el belföldön, a hatásait feltáró reprezentatív kutatás eredményei szerint pedig közel minden második megkérdezett válaszolta azt, hogy a kampány hatására többször, illetve hosszabb időre utazik majd belföldön turisztikai céllal. Az MTÜ a most induló őszi kampányával továbbra is azt kívánja ösztönözni, hogy minél többen, minél több időt töltsenek el belföldön az adott desztinációban – lehetőleg egy nappal többet, mint az elmúlt években. Az ügynökség célja továbbá, hogy megmutassa, nem csak nyáron érdemes bejárni Magyarországot, illetve a kiemelt turisztikai desztinációk ismertségének növelése, a bor- és gasztroturizmus népszerűsítése, valamint a magyar bor imázsának emelése, a borvidékek megismertetése is.

 

Részletes információ az egyes helyszínek őszi ajánlatairól, az Őszi menük heteiről, a kóstolójegyről, valamint a kampányhoz csatlakozott éttermekről, pincészetekről és hotelekről a hellomagyarorszag.hu oldalon találhatóak.

 

A kampányvideó elérhető az MTÜ alábbi közösségi média csatornáin is: a Facebookon erre a linkre kattintva, a Youtube-on pedig ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ennyit költünk idén karácsonykor

A magyarok ajándékozási kedve újra töretlen: átlagosan nyolc embernek terveznek idén karácsonykor ajándékot vásárolni. A meglepetésekre szánt összeg a GKI Digital adatai alapján 15 százalékkal magasabb, mint tavaly ilyenkor és meghaladja a 60 ezer...

Kiderült, mennyire zöld a magyarok karácsonya

A magyarok nagy része műfenyővel készül az ünnepekre, nem jellemző az ételpazarlás, és a húsmentes karácsonyi menüre is egyre nagyobb a nyitottság. Ám a kézzel készített, illetve másodkézből beszerzett ajándékok még kevésbé vannak előtérben,...

Újabb kihívásokat hozhat a Brexit

Bár az érdekelt gazdálkodók többsége úgy gondolta, hogy sikerült kezelnie a Brexit által okozott adminisztratív és operációs kihívásokat, az érintetteknek 2022. január 1-től újabb változásokra kell felkészülnie. A BDO Magyarország jogi szakértői összegyűjtötték a...

Komoly előnyhöz juttathatnak a robotok

Előnyt jelent, ha az egyszerű és repetitív feladatokat átadhatjuk a gépeknek, legyen szó privát vagy üzleti feladatokról, hogy érdekesebb és hasznos dolgokkal foglalkozhassunk. A Gartner becslése szerint például egy vállalat pénzügyi osztálya akár 25...

Új üzletágat indít a Futureal

A Futureal elindította ingatlanbefektetési és vagyonkezelési üzletágát. A Futureal Investment Partners magas értéknövekedési potenciállal rendelkező befektetésekre összpontosít Európa-szerte.A Futureal Investment Partners célja, hogy meghatározó befektetési és vagyonkezelői társasággá váljon. Ennek eléréséhez kiemelkedő intézményi és...

Nem lankad a magyarok vásárlási kedve

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit. A magyarok vásárlási kedve azonban...

A befektetőknek is fontosak az ESG tényezők

A megkérdezett befektetők csaknem fele hajlandó megválni olyan vállalatoktól, amelyek nem tesznek megfelelő lépéseket a környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) tényezők kapcsán – derül ki a PwC 2021-es globális befektetői ESG-felméréséből. A válaszadók több...

Új trendek a turizmusban

A koronavírus jelentős csapást mért a turisztikai szektorra, de a Szallas Group és a Nielsen IQ legfrissebb közös kutatásából úgy tűnik, a járvány az utazási kedvet a vártnál kevésbé vetette vissza: 2022-ben a COVID...

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Növekvő profitra számítanak az autóiparban

A világ autóipari vezetői a szektor nyereségének növekedését várják a következő években – derül ki a KPMG Global Automotive Executive Survey éves felmérésből, amelyet idén már 22. alkalommal készített el a KPMG. Bár a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elrajtolt az Ország Boltja 2021 verseny! (x)

A legtöbb hazai webáruházat megmozgató megmérettetés iránt már most nagyobb az érdeklődés mint egy évvel ezelőtt. Az Árukereső.hu szervezésében 2010-ben útjára indított Ország Boltja – a hazai webáruházak egyik legrangosabb versenye – már a...

Ennyit költünk idén karácsonykor

A magyarok ajándékozási kedve újra töretlen: átlagosan nyolc embernek terveznek idén karácsonykor ajándékot vásárolni. A meglepetésekre szánt összeg a GKI Digital adatai alapján 15 százalékkal magasabb, mint tavaly ilyenkor és meghaladja a 60 ezer...

Kiderült, mennyire zöld a magyarok karácsonya

A magyarok nagy része műfenyővel készül az ünnepekre, nem jellemző az ételpazarlás, és a húsmentes karácsonyi menüre is egyre nagyobb a nyitottság. Ám a kézzel készített, illetve másodkézből beszerzett ajándékok még kevésbé vannak előtérben,...

Újabb kihívásokat hozhat a Brexit

Bár az érdekelt gazdálkodók többsége úgy gondolta, hogy sikerült kezelnie a Brexit által okozott adminisztratív és operációs kihívásokat, az érintetteknek 2022. január 1-től újabb változásokra kell felkészülnie. A BDO Magyarország jogi szakértői összegyűjtötték a...

Komoly előnyhöz juttathatnak a robotok

Előnyt jelent, ha az egyszerű és repetitív feladatokat átadhatjuk a gépeknek, legyen szó privát vagy üzleti feladatokról, hogy érdekesebb és hasznos dolgokkal foglalkozhassunk. A Gartner becslése szerint például egy vállalat pénzügyi osztálya akár 25...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

DATA