- Hirdetés -

Hatásosak a magazinhirdetések

|

- Hirdetés -

Világszerte több kutatás is megerősítette, hogy a magazinokban elhelyezett hirdetések hatásosak, az olvasókat nem zavarják és magas a visszaidézési arányuk. Ráadásul a reklámozók a printkiadványokban megjelentethetnek kreatív hirdetéseket is. A Marketing&Media az ősszel kiemelten foglalkozik a printkiadók stratégiai és üzleti lehetőségeivel, a lapban a következő hónapokban folyamatosan és részletesen beszámolunk a nemzetközi printpiac legfrissebb trendjeiről, a lehetséges új pénztermelő irányokról.

 

Egy kutatás során az amerikai Starcom ügynökség arra kérte a fogyasztókat, hogy tépjék ki azt a tíz oldalt kedvenc magazinjukból, amely számukra a lap legjavát képviseli. A tíz oldalból átlagosan három hirdetés volt, ez jól mutatja, hogy az olvasók hogyan értékelik a hirdetéseket a magazinokban.

 

A magazin erőssége a célcsoportosítás, amely a hirdetőnek segítséget nyújt, hiszen a viszonylag homogén olvasóközönségnek köszönhetően személyre szabhatja az adott termékről szóló információkat. A célcsoportosítás jóval túlmutat a demográfiai adatokon, hiszen számos egyéb mutató vehető alapul, beleértve a viselkedési szokásokat. A magazinok felosztják a fogyasztókat azonos gondolkodású csoportokra, hiszen a lapok olvasói egy adott célcsoporthoz tartoznak. A legegyszerűbb példával élve, az a gépkocsikat hirdető cég, amely autós magazinban hirdet, biztos lehet abban, hogy a lap összes olvasóját érdeklik azok az autók, amelyeket bemutatnak az újságban.

Ezek a fogyasztók azok, akik a legvalószínűbb, hogy olvasnak az adott témáról és pénzt is költenek a piacon. Vagyis a magazinolvasókról elmondhatjuk, hogy nagyobb tudás, több információ birtokában vannak és hajlamosak több pénzt költeni. Termékismeretük a téma iránti lelkesedésükkel ötvözve arra készteti őket, hogy másoknak is beszéljenek az adott témáról, azaz hatással vannak más emberek vásárlási döntéseire is.

 

Zavartalan olvasás

 

A belga Sanoma felmérése szerint a magazinolvasók a reklámokról nem gondolják azt, hogy megosztók, zavarók lennének, vagyis a magazinok egyedülállók abban az értelemben, hogy esetükben a reklámokat szívesen fogadja a közönség. Az olvasók olyan magazinokat választanak, amelyek passzolnak érdeklődésükhöz és szemléletmódjukhoz. Csak azok a hirdetők választják a lapban való megjelenést, amelyek termékei jól illenek a magazin olvasóközönségéhez és szerkesztői tartalmaihoz. Ebből kifolyólag a gondosan megválogatott reklámok általában érdeklik az olvasókat.

 

Az egy médiumhoz való elköteleződés jelentőségét mutatja egy chilei tanulmány is. Az Olvasók elkötelezése: a magazinhirdetések hatékonysága a chilei médiapiacon című tanulmányt a University of Santiago készítette. Ez arra a következtetésre jutott, hogy a magazinok képesek egy olyan élménysorozatot generálni az olvasók számára, amelynek pozitív hatása van a hirdetési hatékonyságra. A magazintartalmakról való eszmecserék, beszélgetések, a közösséghez való tartozás érzése, az inspiráció, a kikapcsolódás élménye mind összefügg azzal, hogy mennyire hatékonyak a hirdetések egy magazinban.

 

Fokozott hatékonyság

 

A magazin ereje abban rejlik, hogy az olvasó időt szán az olvasásra, miközben a magazinra fókuszál. Ez nemcsak az olvasói „én pillanat”, hanem a hirdető lehetősége, pillanata is, tehát nagyobb a valószínűsége, hogy az olvasók észrevesznek és el is olvasnak egy hirdetést. A Holland Lapkiadók Szövetségének Magazine Engagement Study című tanulmánya azt kutatta, hogy az olvasónak mi a motivációja arra, hogy hirdetéseket olvasson. Gyakran említették az alábbiakat: hasznos tanácsért, információért, új ötletekért, az élvezetért és inspirációként.

 

A felmérés megerősítette, hogy egy hirdetés akkor éri el a legnagyobb hatást, ha a magazin, a hirdetés és az olvasó összhangban van. Így azok az olvasók, akik erősen kötődnek a magazinjukhoz, különösen fogékonyak az abban megjelent hirdetésekre. Az elkötelezett olvasók a „normál” olvasóknál magasabb pontszámot értek el: 75 százalék arról számolt be, hogy a hirdetés elolvasása után meglátogatta a terméket forgalmazó üzletet vagy weboldalt, 66 százalék pedig azt nyilatkozta, hogy a hirdetés elolvasása után megvette a terméket, vagy kipróbált egy új szolgáltatást.

 

Vásárlásösztönzés

 

A Magnify tanulmánya a szerkesztői tartalmak, cikkek és a hirdetések hatását hasonlította össze, e szerint a reklámokat ugyanolyan arányban tudták felidézni, mint a cikkeket, vagyis a magazinok nagyon otthonos, természetes környezetet jelentenek a hirdetések számára. A tartalom egy részének vagy egészének elolvasása jellemzőbb volt a cikkek esetében, mint a hirdetéseknél, de az ezt követő cselekvés, lépések megtétele általában utóbbinál jelentkezett szembetűnőbben. A reklámot megjegyzők nagyobb arányban gyűjtöttek információkat, látogattak meg honlapokat és fontolgatták a vásárlást, mint a cikkolvasók (természetesen a szerkesztői tartalmak, cikkek többnyire nem sarkallnak semmilyen cselekvésre).

 

A Magnify átfogó következtetése az volt, hogy az olvasók érdeklődése a reklám iránt, a hirdetés prezentálásának módja, valamint a magazin által nyújtott környezet együttesen vezet a reklámhoz való kötődéshez. Ez pedig felváltva segíti a termékhez kapcsolódó bizalom kialakulását, az információszerzést, a vásárlás fontolgatását és magát a vásárlást. Ezáltal a magazinoknak jelentős szerepük van abban, hogy elindítsák a fogyasztókat a termék megvásárlásának útján, legyen szó magazinkampányról vagy egy multimédiás kampány részeként használt magazinmédiumról.

 

Hazai adatok

 

A magyar piacon különlegességnek számító, a Central Media és a Kantar Hoffmann Kft. együttműködésével zajló AdMonitor-kutatás a hirdetések olvasói fogadtatását méri. A 2005-ben indított kutatássorozat immár több mint 2500 mért hirdetés eredményét tartalmazza. A felmérés során a hirdetések teljesítményének mérése valós lapkörnyezetben, a „természetes” médiahasználat után történt.

 

Az AdMonitor eredményei szerint a hirdetések átlagos felismerési értéke 46 százalék, de az eredményeket befolyásolja a hirdetés mérete, elhelyezkedése, ismétlődése mellett a kreatív anyagában megjelenő szín, forma és szöveg is. A normál megjelenésekhez képest szignifikánsan magasabb az insertek felismerési értéke (64 százalék). A jellemzően nagyobb felületen megjelenő szponzorációs jellegű hirdetések (különleges hirdetési összeállítás, rovatszponzoráció stb.) felismerési értéke 48 százalék.

 

Az AdMonitor-kutatásban az alapmutatókon kívül az olvasók véleményét a kreatívokról is megkérdezték. Az adatok elemzésével kimutatható, hogy a magazinok tematikája és a hirdetett márkák típusa kihat az olvasói fogadtatásra. A nekem szól változó mentén vizsgálva a top2box eredmények alapján az élelmiszer- és az italszektor hirdetéseinek a tematikus lapokban a legkedvezőbb a fogadtatása (nekem szól: 68 százalék). A szépségápolási szektor hirdetéseire a glossylapok olvasói a leginkább nyitottak, a nekem szól érték átlagosan 64 százalék.

 

Baross Gábor

 

A több ábrát és táblázatot is tartalmazó összeállítást teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tippek a tökéletes fesztiválélményhez

Két év kihagyás után a Sziget Fesztivál visszatér! Várod már, hogy a színes programkavalkádban a legmenőbb zenéket hallgatva jól érezd magad a barátaiddal a nyári napsütésben? Mi is izgulunk! A Diageo a világ vezető...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Komoly problémákat okoz a válság a vállalatoknak

Bár Magyarországon már eddig is érezhetők voltak a háborús konfliktus hatásai, a közgazdászok szerint a komolyabb nehézségek még csak most kezdenek begyűrűzni a hazai gazdaságba, amelynek egyik sarokpontja a bérköltség növekedése lehet.„A nagymértékű infláció...

Új HR vezető a Yettelnél

2022. augusztus 1-jétől Szalai Enikő a Yettel Magyarország Zrt. HR vezérigazgató-helyettese. A HR-menedzsment területén 25 év nemzetközi tapasztalattal rendelkező szakember egy kihívásokkal teli időszakban, izgalmas vállalati környezetben veszi át a terület vezetését a telekommunikációs...

Megelőzte a Disney a Netflixet

Július elején már több streaming előfizetője volt a Disney-nek, mint a Netflixnek a két cég negyedéves üzleti jelentése szerint. A Disney+ nagyot nőtt a második negyedévben, több mint 14 millió új előfizetőt gyűjtött, decemberben...

Pozsonyban terjeszkedik a Green Fox Academy

A Green Fox Academy dinamikusan növekszik és mára erős nemzetközi vállalattá vált. Másfél év alatt felépítette a szlovák IT képzési piac legerősebb márkáját, az online oktatás átütő sikerére alapozva pedig idén nyáron megnyitotta második...

Az Astoria Agency-vel dolgozik a Network4

Molnár Ágnes és Kordos Szabolcs ügynöksége támogatja a médiacég sajtókommunikációs tevékenységét. A Network4 mérföldkőhöz érkezett, hiszen augusztus 5-én indult el a MATCH4 sportcsatorna, amely az ARENA4 sportadó és az ARENA4+ sportstreaming szolgáltatás testvéradójaként működik....

Nagyon népszerűek a pénzügyi appok

A magyarok 73 százaléka használ valamilyen pénzügyi alkalmazást, amely így a második legnépszerűbb applikáció típus a közösségi média alkalmazások után – derül ki a Magyar Bankholding reprezentatív kutatásából. Az online bankolás legnagyobb előnyeként a...

Kilőtt a céges értékesítés a GreenGonál

Soha nem látott érdeklődés követte a magyar kormány hatósági üzemanyag árának eltörlését a közösségi elektromos autómegosztó szolgáltatónál – számolt be Ádám Boglárka a GreenGo vezérigazgatója. Az ok egyszerű: ahogy a magyar háztartások többsége, úgy...

Különleges okosmobilokkal rukkolt elő a Samsung

A Samsung bejelentette az összehajtható okostelefonok következő generációját: megérkezett a Galaxy Z Flip4 és a Galaxy Z Fold4. A készülékek testreszabható, elegáns külsővel és továbbfejlesztett teljesítménnyel érkeznek. A Galaxy Z sorozat, ahogy eddig is,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így alakul a fiatalok médiafogyasztása

A Z-generáció és a millenniál generáció digitális szórakozása egyre inkább előtérbe kerül világszerte. Ma már a videós streaming szolgáltatásokkal fej fej mellett versenyez a közösségi média és a gaming a fogyasztók figyelméért – derül...

Tippek a tökéletes fesztiválélményhez

Két év kihagyás után a Sziget Fesztivál visszatér! Várod már, hogy a színes programkavalkádban a legmenőbb zenéket hallgatva jól érezd magad a barátaiddal a nyári napsütésben? Mi is izgulunk! A Diageo a világ vezető...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Komoly problémákat okoz a válság a vállalatoknak

Bár Magyarországon már eddig is érezhetők voltak a háborús konfliktus hatásai, a közgazdászok szerint a komolyabb nehézségek még csak most kezdenek begyűrűzni a hazai gazdaságba, amelynek egyik sarokpontja a bérköltség növekedése lehet.„A nagymértékű infláció...

Új HR vezető a Yettelnél

2022. augusztus 1-jétől Szalai Enikő a Yettel Magyarország Zrt. HR vezérigazgató-helyettese. A HR-menedzsment területén 25 év nemzetközi tapasztalattal rendelkező szakember egy kihívásokkal teli időszakban, izgalmas vállalati környezetben veszi át a terület vezetését a telekommunikációs...
- Hirdetés -

Don't Miss

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Együttműködik a WWF és a Coca-Cola

A WWF – világszerte és Magyarországon is – többek között azért dolgozik, hogy megóvja a folyókat és a vizesélőhelyeket. A Duna forrásától a deltáig a folyó mentén élő emberekkel együttműködve tesznek konkrét lépéseket a...

Hatalmas zöld projektben a Toyota

Fukusima prefektúra és a Toyota hidrogénre, mint új energiaforrásra helyezi a hangsúlyt. 2021 júniusa óta tárgyalnak a projekt konkrét kezdeményezéseiről különböző partnerekkel, hogy olyan megvalósítási modellt hozzanak létre, amely a Japánra jellemző, 300.000 körüli...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....