Az OMD ügynökségi hálózat nyerte el a legtöbb média elismerést tavaly a különböző versenyeken a The Gunn Report for Media szerint. A második a Starcom Mediavest lett, míg a rangsor harmadik helyét a PHD szerezte meg. A hirdetők közül a Heineken szerepelt a legjobban.
Összesen 40 globális, regionális és nemzeti média díjat elemzett a The Gunn Report for Media, amelyeken a legtöbb elismerést az OMD szerezte. A hálózat több díjat is besöpört Cannes-ban, de jól teljesített az IPA Effectiveness Grand Prix-n is.
A felmérés alapján a második Starcom Mediavestet a PHD, a Mindshare és a Mediacom követték az első öt pozícióban. Az elemzés kiemeli a PHD-t, ami egy arany, egy ezüst és két bronz oroszlánt is nyert Cannes-ban.
A tanulmány készítői megvizsgálták azt is, hogy a hirdetők közül kik szerepeltek a legjobban a marketing aktivitást és kampányokat értékelő különböző megmérettetéseken. Ebben a kategóriában a Heineken végzett az élen, amelynek hirdetései 14 különböző díjat zsebeltek be a versenyeken. A holland sörgyártónak első alkalommal sikerült megelőznie a Coca-Cola-t, ami a második lett. A harmadik helyet a McDonald’s szerezte meg, a KFC lett a negyedik. Érdekesség, hogy az ötödik pozícióban holtverseny alakult ki, ráadásul két, a technológiai szektort képviselő márka, a Microsoft és a Samsung között.