- Hirdetés -

Az RTL-vezér a legbefolyásosabb médiás

|

- Hirdetés -

Idén is az RTL Magyarország vezérigazgatója, Vidus Gabriella végzett az első helyen a Marketing&Média „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” rangsorában. Az ebben az évben már 10. alkalommal elkészített listán Andy Vajna megtartotta pozícióját az élvonalban, a TV2 Csoport tulajdonosa idén is a második helyen végzett, míg Mészáros Lőrinc, a Mediaworks és az Echo Tv tulajdonosaként rögtön a harmadik helyen debütált a listán.

 

Tizedik alkalommal készítette el a Marketing&Média kommunikációs szaklap a magyar médiaipar legbefolyásosabb embereinek top ötvenes rangsorát, melynek szereplőit 2017-ben is szakmai zsűri választotta ki. Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője a jubileumi lista kapcsán elmondta, hogy 10 év alatt mindössze hat olyan szakember volt, aki az összes rangsorban helyet kapott, ami jól mutatja a médiapiac folyamatos változását. Vidus Gabriella, Bayer József, Kolosi Péter, Somlói Zsolt, Németh Béla és Málnay B. Levente azok, akiket 10 év alatt mindig a befolyásos szakemberek között tarthattunk számon. Idén a politikához köthető személyek befolyása tovább erősödött, miközben a médiavállalatok, ügynökségek és szerkesztőségek vezetőié csökkent.

 

A zsűri értékelése alapján idén is Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója lett a legmeghatározóbb médiapiaci szereplő, aki a legjobb tízben egyedüli nőként szerepel. Andy Vajna, a TV2 Média Csoport tulajdonosa megőrizte tavalyi második helyét. A dobogó harmadik fokán Habony Árpádot, a Modern Media Group vezetőjét váltotta a listán először szereplő Mészáros Lőrinc, aki a Mediaworks Hungary és az Echo Tv megvásárlásával került a rangsorba. A Central Médiacsoport tulajdonos-vezérigazgatója, Varga Zoltán megtartotta előző évi pozícióját, továbbra is a negyedik helyen szerepel, az RTL-es Kolosi Péter pedig egy helyezést javítva, idén az ötödik lett.

 

Dirk Gerkens, a TV2 Média Csoport vezérigazgatója három helyet javított, így a hatodik lett, a Magyar Telekom vezér Christopher Mattheisen pedig egy hellyel került előrébb a listán, így a hetedik helyet szerezte meg a top tízben. Lukács Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója nyolcadik helyen végzett a rangsorban, dr. Bayer József, a Ringier Axel Springer vezérigazgatója idén a kilencedik, Gulyás János, a MEC Hungary ügyvezetője pedig a tavalyi helyezéséhez hasonlóan a tizedik helyre került.

 

Szinte eltűntek a főszerkesztők

 

A toplistán csökkent a tartalom-előállítással foglalkozók befolyása: a főszerkesztők közül egyedüliként szerepel a listán Dudás Gergely az Indextől, pedig tavaly még a 444.hu-s Uj Péter és a Bors főszerkesztője, Pallagi Ferenc is a legmeghatározóbb szakemberek között volt. A lista pozíció szerinti bontásában a meghatározó szakemberek közül 48 százalék topmenedzser, 30 százalék egyéb vezető beosztásban van, 14 százalék tulajdonos. A top 50 legbefolyásosabb médiaipari személy rangsorának 8 százalékát alkotják azok, aki tulajdonosok és első számú vezetők is egyben.

 

Az RTL Magyarország és a TV2 uralja a mezőnyt

 

A „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” indulása óta mindig az RTL-esek közül kerültek fel legtöbben a listára. Ez idén sem változott, hiszen összesen négyen szerepelnek a toplistán, ketten közülük a top tízben. Az RTL-t a TV2 Csoport követi: Andy Vajna és Dirk Gerkens képviseli a médiavállalatot, valamint a TV2-t erősíti a részükre műsorokat gyártó Rákosi Tamás is. Hasonlóan sok vezetőt ad az Atmedia nevű társaság, amely 2016-ban hatalmasat nőtt azzal, hogy a TV2 és a MTVA csatornák reklámidejének értékesítését is megszerezte.

 

top5017_listav1

 

A teljes Top50 lista:

1. Vidus Gabriella, RTL Magyarország, vezérigazgató

2. Andy Vajna, TV2, tulajdonos, Radió 1, tulajdonos

3. Mészáros Lőrinc, Mediaworks Hungary Zrt., tulajdonos, Echo Hungária Tv Zrt., tulajdonos

4. Varga Zoltán, Central Médiacsoport, vezérigazgató

5. Kolosi Péter, RTL Magyarország, programigazgató, vezérigazgató-helyettes

6. Dirk Gerkens, TV2 Csoport, vezérigazgató

7. Christopher Mattheisen, Magyar Telekom, vezérigazgató

8. Lukács Csaba, Atmedia, ügyvezető igazgató

9. dr. Bayer József, Ringier Axel Springer, ügyvezető igazgató

10. Gulyás János, MEC Hungary, ügyvezető igazgató

11. Habony Árpád, Modern Media Group Zrt., társtulajdonos

12. Tombor András, Visus Invest Kft., ügyvezető-tulajdonos

13. Somlói Zsolt, Mindshare, ügyvezető

14. Bánhegyi Zsófia, Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt., marketingkommunikációért felelős vezérigazgató-helyettes

15. Heal Edina, Google Magyarország, igazgató

16. Liszkay Gábor, Mediaworks Hungary Zrt., elnök-vezérigazgató, Magyar Idők, kiadóigazgató, tulajdonos

17. Rákosi Tamás, IKO Műsorgyártó Kft., tulajdonos, TV2, igazgatósági tag

18. Karas Monika, NMHH, elnök

19. Guttengéber Csaba, Atmedia, ügyvezető-igazgató-helyettes

20. Mező László, MediaCom Magyarország, ügyvezető igazgató

21. Németh Béla, Mediabrands Budapest Group, elnök, IPG Mediabrands, közép- és kelet-európai regionális igazgató

22. Szabó Béla, Magyar Telekom csoport, kommunikációs igazgató

23. Dudás Gergely, R-Time, ügyvezető igazgató, RTL Magyarország, kereskedelmi igazgató

24. Alexandra Reich, Telenor Magyarország, vezérigazgató

25. Bartosz Witak, Viacom International Media Networks, kelet-európai és izraeli ügyvezető igazgató

26. Kotroczó Róbert, RTL Magyarország, hírigazgató

27. Baráth Péter, Vodafone Magyarország, márkaigazgató

28. Vaszily Miklós, MTVA, vezérigazgató

29. Lengyel András, Atmedia, kereskedelmi igazgató

30. Szollár Domokos, Mol csoport, kommunikációs igazgató

31. Nagy Zoltán Péter, OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató

32. Málnay B. Levente, AMC Networks Central Europe, vezérigazgató

33. Száraz István, Origo–NWM csoport, vezérigazgató

34. Barnóth Zoltán, GroupM, digitális vezető, IAB Hungary, elnök

35. Pajor Attila, GroupM Hungary, kereskedelmi és stratégiai igazgató

36. Teszári Zoltán, RCS&RDS S.A., tulajdonos-elnök, Digi Kft., tulajdonos

37. dr. Király Mária, Ringier Axel Springer Magyarország, operatív ügyvezető

38. Dudás Gergely, Index, főszerkesztő

39. Aczél László, Young & Rubicam, ügyvezető igazgató, MAKSZ, elnök

40. Jonathan Cooper, OMG Hungary, ügyvezető, OMD Hungary és PHD Hungary, társügyvezető

41. Bíró Pál, YouTube, magyarországi menedzser

42. Palocsay Géza, Jófogás.hu, Schibsted Classified Media Hungary, ügyvezető igazgató

43. Robert Redeleanu, UPC Magyarország Kft., vezérigazgató

44. Horváth Magyary Nóra, K&H csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató

45. Beke Zsuzsa, Richter Gedeon Nyrt., PR- és kormányzati kapcsolatok vezető

46. Schmidt Mária, Figyelő, tulajdonos

47. Urbán Zsolt, HD Group Kft., ügyvezető igazgató, társtulajdonos, 1080p, head of creative department, Magyar Reklámszövetség, elnök

48. Turóczi András, Dentsu Aegis Network, COO operatív igazgató

49. Kádár Tamás, Sziget Kft., cégvezető, 1080P reklámügynökség, Dynamo Budapest, társtulajdonos

50. Kuna Tibor, Young & Partners, ügyvezető-tulajdonos, Trinity Communications, ügyvezető-tulajdonos

 

A BrandMania is foglalkozott a legbefolyásosabb hazai médiásokkal, a Top10-et bemutató, illetve a hazai médiapiac jelenlegi helyzetével is foglalkozó adást itt lehet megnézni.

 

A Top50 díjátadó gálán megjelent díjazottak:

top50dij_kep

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Jövő hónaptól kevesebb sportcsatorna lehet itthon

Megszűnik a tartalomszolgáltatás a Digi Sporton július 1-től a csakfoci.hu információi szerint. A Digi sportos portfóliójában három csatorna is tartozott, a kínálatban a legnépszerűbb futball bajnokságok és versenysorozatok összecsapásai is szerepeltek. A csakfoci.hu úgy...

Ásványvízből inkább hazait vesznek a magyarok

Bár a magyar ásványvízpiac az ellátási láncok bizonytalanságai, a pandémia hatásai és a szomszédos országban zajló háború miatt számtalan, a költségeket jelentősen megtöbbszöröző nehézséggel küzd, azért a gyártók a hazai vásárlókra még mindig számíthatnak....

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

6 ok, amiért már nincs értelme a papíralapú adminisztrációnak (x)

Egyre több dolgot tudunk elintézni az interneten papírmunka nélkül, hiszen szinte minden elkezdett átrendeződni az online térbe – így például az adminisztráció is. Egy banki ügyintézés alkalmával már kevesebb nyomtatott papírt kapunk, de hivatalos...

Magyar arany a világ legelismertebb borversenyén

A Decanter World Wine Awards (DWWA) a világ legnagyobb és legelismertebb, páratlan globális érdeklődés által kísért borversenye. Ezért különösen figyelemre méltó eredmény, hogy 2022-ben, a Thummerer Pincészet Egri Vili Papa Cuvée Superior 2018 lett...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...
- Hirdetés -

Don't Miss

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....