Milyen tényezők befolyásolták a tavalyi üzleti eredményeket, hogyan alakult a nézettség és mit várnak 2017-től – többek között ezekről is nyilatkoztak a Marketing&Media magazinnak a legnagyobb hazai tévétársaságok vezérigazgatói. Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezetője beszélt az R-Time sikereiről is, míg Dirk Gerkens, a TV2 vezére a jelentős programinvesztíció hatásaira is kitért.
A nemrég leadott beszámoló szerint az M-RTL Zrt. negatív eredményt produkált 2016-ban, aminek az is az egyik oka, hogy míg az előző évi számokat jelentősen torzította, hogy 2015-ben a 2014-es reklámadókulcs-csökkentés miatt pénzt kaptak vissza, addig 2016-ban a tervezetten visszajáró adóráfordítás a beszámoló készítésekor még rontó hatással volt az eredményekre – mondta el a Marketing&Media magazinnak Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója.
„Az R-Time-nak eközben jelentősen nőtt a bevétele és az adózott eredménye is emelkedett, ami a cég portfóliójának átalakítása miatt történt. Egyébként később azt fogják látni, hogy az R-Time-nak 2017-ben nem volt bevétele, mivel tavaly decemberben úgy döntöttünk, hogy az ügyfeleik kényelme érdekében megszüntetjük a dupla adminisztrációt, ezért minden reklámbevételt az M-RTL-hez csoportosítottunk át” – tette hozzá a cégvezető. Vidus Gabriella az idei várakozások kapcsán jelezte, hogy sok tényező befolyásolhatja a következő hét hónap eredményeit, elvárásaik természetesen mindig vannak, jövőre kiderül, hogy azok teljesültek-e.
Dirk Gerkens, a TV2 Csoport, vezérigazgatója elégedetten nyilatkozott az eredményeikről, elmondta, hogy a TV2 Csoport közönségaránya 2017 első negyedében – a 18–59 évesek körében és teljes napon – elérte a 18,99 százalékot, ez 34 százalékos emelkedést jelent az előző év hasonló időszakához képest. „A TV2 Csoport és az RTL közötti különbség 15,9 százalékpont volt tavaly májusban, ez a múlt hónapban már csak 8,02 százalékpontot tett ki. A kábelportfóliónk háromszorosára növelte piaci részesedését az elmúlt egy év alatt. A teljes napot tekintve pedig mindössze két százalékponttal vagyunk lemaradva a legnagyobb versenytárs mögött. Pénzügyi szempontból is pontos stratégia mentén haladunk, az igazgatóságunk által korábban elfogadott ötéves terv időarányos részét teljesítettük” – tette hozzá Dirk Gerkens.
A TV2 Csoport problémáját korábban leginkább az alacsony bevételek jelentették. Ráadásul többéves lemaradást kell behozni, hiszen nem reagáltak időben a piaci változásokra, nem bővítették kellő hatékonysággal a portfóliót. „Éppen ezért tavaly jelentős programinvesztícióba kezdtünk, hogy létrehozzuk az ország első számú televíziós portfólióját. Rövid idő alatt kell ledolgoznunk a hátrányt, hogy hosszú távon is eredményes lehessen a vállalat. Az Atmedia csapatához csatlakozva sikerült stabilizálni és 30 százalékkal növelni a kereskedelmi, valamint disztribúciós bevételeinket” – jelezte a társaság vezetője.
Dirk Gerkens idén arra számít, hogy a 2016-ban megfigyelhető trendek folytatódnak, csak gyorsabb ütemben. A cég piaci részesedése, valamint a kereskedelmi és disztribúciós bevételeik tovább növekednek, ami a pénzügyi helyzetük megerősödését, illetve a jövedelmezőségük javulását is eredményezi. „Ma a nézői fragmentáció és a piaci trendek együttes hatása, hogy csak sokcsatornás modellel lehet sikeresen érvényesülni, a csökkenés a piac természetes velejárója. A TV2 Csoport azonban képes volt arra, hogy ebben a megváltozott helyzetben is növelje piaci részesedését. Felértékelődik azon csatornák jelentősége, amelyek unikális tartalmat kínálnak, ezért a portfóliónk 11 csatornája közül nyolcra készülnek saját gyártású műsorok. Tovább folytatódik a tavaly megkezdett jelentős programinvesztíció, és a portfólió további bővítése is a terveink között szerepel. Az év hátralevő részében számos új nemzetközi formátumot mutatunk be a magyar nézőknek, ilyen a Ninja Warrior, az Ázsia Expressz vagy a Séfek séfe. A TV2 Csoport is indít fikciós sorozatot Korhatáros szerelem címmel, és ez még csak néhány ízelítő az őszi kínálatból” – fűzte hozzá Dirk Gerkens.
A Marketing&Media magazin a héten megjelent számában közölte a harminc legnagyobb árbevételű hazai médiacéget bemutató összeállítást, amelyben részletes elemzéseket olvashatnak arról, hogyan alakult a piac meghatározó szereplőinek a tavalyi éve üzleti szempontból. A teljes listát és az összeállítás részleteit itt találja.