- Hirdetés -

Az RTL-, és a TV2-vezér cégeik eredményeiről

|

Milyen tényezők befolyásolták a tavalyi üzleti eredményeket, hogyan alakult a nézettség és mit várnak 2017-től – többek között ezekről is nyilatkoztak a Marketing&Media magazinnak a legnagyobb hazai tévétársaságok vezérigazgatói. Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezetője beszélt az R-Time sikereiről is, míg Dirk Gerkens, a TV2 vezére a jelentős programinvesztíció hatásaira is kitért.

 

A nemrég leadott beszámoló szerint az M-RTL Zrt. negatív eredményt produkált 2016-ban, aminek az is az egyik oka, hogy míg az előző évi számokat jelentősen torzította, hogy 2015-ben a 2014-es reklámadókulcs-csökkentés miatt pénzt kaptak vissza, addig 2016-ban a tervezetten visszajáró adóráfordítás a beszámoló készítésekor még rontó hatással volt az eredményekre – mondta el a Marketing&Media magazinnak Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója.

 

„Az R-Time-nak eközben jelentősen nőtt a bevétele és az adózott eredménye is emelkedett, ami a cég portfóliójának átalakítása miatt történt. Egyébként később azt fogják látni, hogy az R-Time-nak 2017-ben nem volt bevétele, mivel tavaly decemberben úgy döntöttünk, hogy az ügyfeleik kényelme érdekében megszüntetjük a dupla adminisztrációt, ezért minden reklámbevételt az M-RTL-hez csoportosítottunk át” – tette hozzá a cégvezető. Vidus Gabriella az idei várakozások kapcsán jelezte, hogy sok tényező befolyásolhatja a következő hét hónap eredményeit, elvárásaik természetesen mindig vannak, jövőre kiderül, hogy azok teljesültek-e.

 

Dirk Gerkens, a TV2 Csoport, vezérigazgatója elégedetten nyilatkozott az eredményeikről, elmondta, hogy a TV2 Csoport közönségaránya 2017 első negyedében – a 18–59 évesek körében és teljes napon – elérte a 18,99 százalékot, ez 34 százalékos emelkedést jelent az előző év hasonló időszakához képest. „A TV2 Csoport és az RTL közötti különbség 15,9 százalékpont volt tavaly májusban, ez a múlt hónapban már csak 8,02 százalékpontot tett ki. A kábelportfóliónk háromszorosára növelte piaci részesedését az elmúlt egy év alatt. A teljes napot tekintve pedig mindössze két százalékponttal vagyunk lemaradva a legnagyobb versenytárs mögött. Pénzügyi szempontból is pontos stratégia mentén haladunk, az igazgatóságunk által korábban elfogadott ötéves terv időarányos részét teljesítettük” – tette hozzá Dirk Gerkens.

 

A TV2 Csoport problémáját korábban leginkább az alacsony bevételek jelentették. Ráadásul többéves lemaradást kell behozni, hiszen nem reagáltak időben a piaci változásokra, nem bővítették kellő hatékonysággal a portfóliót. „Éppen ezért tavaly jelentős programinvesztícióba kezdtünk, hogy létrehozzuk az ország első számú televíziós portfólióját. Rövid idő alatt kell ledolgoznunk a hátrányt, hogy hosszú távon is eredményes lehessen a vállalat. Az Atmedia csapatához csatlakozva sikerült stabilizálni és 30 százalékkal növelni a kereskedelmi, valamint disztribúciós bevételeinket” – jelezte a társaság vezetője.

 

Dirk Gerkens idén arra számít, hogy a 2016-ban megfigyelhető trendek folytatódnak, csak gyorsabb ütemben. A cég piaci részesedése, valamint a kereskedelmi és disztribúciós bevételeik tovább növekednek, ami a pénzügyi helyzetük megerősödését, illetve a jövedelmezőségük javulását is eredményezi. „Ma a nézői fragmentáció és a piaci trendek együttes hatása, hogy csak sokcsatornás modellel lehet sikeresen érvényesülni, a csökkenés a piac természetes velejárója. A TV2 Csoport azonban képes volt arra, hogy ebben a megváltozott helyzetben is növelje piaci részesedését. Felértékelődik azon csatornák jelentősége, amelyek unikális tartalmat kínálnak, ezért a portfóliónk 11 csatornája közül nyolcra készülnek saját gyártású műsorok. Tovább folytatódik a tavaly megkezdett jelentős programinvesztíció, és a portfólió további bővítése is a terveink között szerepel. Az év hátralevő részében számos új nemzetközi formátumot mutatunk be a magyar nézőknek, ilyen a Ninja Warrior, az Ázsia Expressz vagy a Séfek séfe. A TV2 Csoport is indít fikciós sorozatot Korhatáros szerelem címmel, és ez még csak néhány ízelítő az őszi kínálatból” – fűzte hozzá Dirk Gerkens.

 

A Marketing&Media magazin a héten megjelent számában közölte a harminc legnagyobb árbevételű hazai médiacéget bemutató összeállítást, amelyben részletes elemzéseket olvashatnak arról, hogyan alakult a piac meghatározó szereplőinek a tavalyi éve üzleti szempontból. A teljes listát és az összeállítás részleteit itt találja. 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...