- Hirdetés -

Az ügyfélélmény a legnagyobb versenyelőny

|

- Hirdetés -

Az ügyfélélmény nem csupán azt jelenti, hogy mindenáron hatékony, kényelmes, gyors kiszolgálásra törekszünk. Legalább ilyen fontos az ügyféllel folytatott, valóban személyes párbeszéd és az, hogy a vállalkozásunkhoz vezető csatornák között megfelelő átjárást biztosítsunk – állítja Arany János, az SAP Hybris üzletágvezetője.

 

Még mindig szép számmal akadnak vállalkozások, amelyek az elmúlt évezred „mindenkinek ugyanazt” jelszavával kínálják termékeiket és szolgáltatásaikat. Valamivel előrébb járnak, akik az ügyfél előző néhány vásárlása – vagy az ugyanazt a terméket vásárlók egyéb választásai – alapján tesznek ajánlatot, így próbálják némi extra költésre rábírni a fogyasztókat. Az ajánlatok azonban már sokkal pontosabban személyre szabhatók, különösen, ha más adatbázisokat és ügyfelek által maguk mögött hagyott digitális lábnyomokat is felhasználunk, például a közösségi médiából. Így ha valakiről ismerősei körében köztudott, hogy lelkes horgász, akkor ezt az a bank is tudhatja, amely személyihitel-ajánlatokkal bombázza ügyfeleit. Ha neki a terméket egy új motorcsónak képével próbálják „eladni”, az érdeklődés felkeltése, azaz a siker esélye sokkal nagyobb, mintha a sztenderd lakásfelújítás-zsánerekkel szembesítenék. Hasonlóan, az extrém sportok kedvelőinek érdeklődését nem biztos, hogy családi wellness-hétvégékkel lehet leginkább felkelteni.

 

De akár olyan jeleket és mintákat is felhasználhat a kereskedő, amelyek esetleg még az ügyfél számára sem tudatosak. Előfordulhat például, hogy ügyfelünk vásárlási kedve és az időjárási viszonyok között áll fenn korreláció, amit egy gépi tanulás alkalmazás a megfelelő adatbázisok összevetésével könnyen megállapíthat. Az ilyen információkat felhasználva még közelebb lehet kerülni az ügyfélhez, aki e figyelmet érezve nagyobb eséllyel válik a márka vagy a cég elkötelezettjévé.

 

Kössük össze az elérhető adatokat

 

A közösségi médiában való jelenlét fontosságát nem kell hangsúlyozni. A Pardot felmérése szerint az ügyfelek 80 százaléka nagyobb valószínűséggel fontolja meg az általuk követett cégek ajánlatait. A közösségi média ugyanakkor az érdeklődés fő csatornájává is vált: a megkeresések közel kétharmada (63 százalék) innen indul.

 

Az erőfeszítés nem hiábavaló, a lojális ügyfél ugyanis a legjobb vásárló. A „80/20” bölcsesség szerint a legtöbb cég bevételeinek 80 százaléka ügyfelei 20 százalékától – nyilvánvalóan a leglojálisabb ötödtől – származik. Ebben a körben a „cross-sell” vagy „up-sell” ajánlatok sokkal nagyobb valószínűséggel járnak sikerrel: míg egy átlagos ügyfél esetében ez a valószínűség 5–20 százalék, addig a márkahű vásárlóknál akár a 70 százalékot is elérheti. Mindezeket a Gallup egy tavalyi felmérése is megerősíti, amely szerint a lojálisabb ügyfélkör a B2B cégek árbevételét felével, nyereségességüket pedig harmadával növelheti.

 

Az ügyfélélmény sok cégnél még nem került a marketingstratégia középpontjába, holott ezen a területen viszonylag kis befektetéssel jelentős versenyelőnyre lehet szert tenni. A versenyben pedig nagyon könnyű lemaradni: egy elégedetlen ügyfél negatív marketinghatását tíz elégedett vásárló képes csak kompenzálni…

 

Az ügyfélélmény nem csupán a személyre szabott kommunikáción múlik. A XXI. században már alapvető elvárás, hogy a különböző értékesítési csatornák – maga az áruház, a raktár, a mobilalkalmazás, a webshop – között legyen átjárás, méghozzá a lehető legkényelmesebb. A Forrester Consulting felmérése szerint például minden második vásárló elvárása, hogy az online kiválasztott és kifizetett terméket személyesen is át lehessen venni az áruházban – miközben a cégeknek mindössze 30 százaléka automatizálta ezeket a folyamatokat.

 

Pedig a valóban személyre szabott, „omni-channel” ügyfélélmény informatikai-technológiai feltételei már rendelkezésre állnak – az egyik csatornán elkezdett interakciók más csatornán folytatása ma már nem science-fiction. Csak a vállalkozások kreativitásán múlik, hogy mekkora versenyelőnyt kovácsolnak maguknak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az Unileverrel bővített a Waberer’s

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége...

Bajban a nyugdíjasok – hiába a jó számok, mégis öregszik a magyar

Habár európai összevetésben a magyar születési ráta különösen 2011-től 2022-ig felettébb kedvezően alakult, mégis fenyeget a társadalom elöregedésének veszélye. Ennek egyik oka a Bankmonitor szakértői szerint az, hogy a szülőképes korú nők száma (a...

A Telekom továbbra is a fenntarthatóságra fókuszál

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. Bár a Magyar Telekom fenntarthatósági törekvéseinek...

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...

Kiáll a nők mellett a Maltesers

Az ínycsiklandó csokoládégolyóiról híres Maltesers márka idén is megújítja elkötelezettségét a nők támogatására. Büszkén áll azon törekvések előterében, melyek célja a nők társadalmi helyzetének javítása és erősítése. Évek óta kiáll a nők hangjának nemzetközi...

Újra a hazai utakat járják a Google autói

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen. A Google Utcaképnek köszönhetően...

Cannes – animációs filmstúdió kap tiszteletbeli Arany Pálma-díjat

Tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap az Oscar-díjas japán animációs filmrendező, forgatókönyvíró Hajao Mijazaki által alapított Ghibli amimációs filmstúdió a 77. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon májusban. A japán rendező az 1979-ben bemutatott Cagliostro vára című egészestés animációs filmmel...

Digitalizáció: nincs érdemi változás a kkv-szektorban

A Digiméter idén már negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. A főindex értéke százas skálán mérve 40 lett – ugyanez az érték 2020-ban és 2021-ben is 40 volt,...

5G-s újdonságok Barcelonából és videós trendek a BrandManiában

Elrajtol ma az RTL-en a BrandMania 24. évada, a 314. adásban az 5G-s fejlesztések kerülnek terítékre. A stáb Barcelonában, az MWC-n járt utána, hogy hol tartunk most és mit hoz a jövő a mobilhálózatok...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Óriási sportolói csapattal ünnepel a Samsung

Kevesebb mint 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44...

Az Unileverrel bővített a Waberer’s

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége...

Bajban a nyugdíjasok – hiába a jó számok, mégis öregszik a magyar

Habár európai összevetésben a magyar születési ráta különösen 2011-től 2022-ig felettébb kedvezően alakult, mégis fenyeget a társadalom elöregedésének veszélye. Ennek egyik oka a Bankmonitor szakértői szerint az, hogy a szülőképes korú nők száma (a...

A Telekom továbbra is a fenntarthatóságra fókuszál

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. Bár a Magyar Telekom fenntarthatósági törekvéseinek...

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...