- Hirdetés -

Azon dolgozunk, hogy kitörjünk az építőipari skatulyákból és vonzóvá tegyük az építőipart

|

- Hirdetés -

Hogyan látja vezetőként marketing szempontjából a 2023-as évet a friss Signature CEO díjas Vida Tamás, a KÉSZ Csoport vezérigazgatója? Milyen kihívásokkal szembesülnek külföldi terjeszkedés során, felfedezhetőek az egyes régiókban különbségek vásárlói attitűd szempontjából? Többek között ezeket a kérdéseket jártuk körül interjúnkban Vida Tamással, akihez Metykó Tibor marketing és vállalati kommunikációs igazgató, a Marketing & Media TOP 50 marketing-döntéshozó listájának szereplője és Herenyik Györgyi szegmensmarketing vezető, a Signature 40 14. helyezettje is csatlakozott.

(Kiemelt fotón: Vida Tamás, a KÉSZ Csoport vezérigazgatója)

 

- Az utóbbi években, a marketingszakmán belül kialakult egy nézet, miszerint a szakterületnek újrapozícionálásra van szüksége, mert a korábbi hangsúlyos szerepéből veszíteni látszik. Mit gondolnak, ez tényleg igaz?

- Vida Tamás: Az építőiparban a marketing kapcsán nem lehet kimondottan újrapozícionálásról beszélni, mert nem volt jellemző ebben az iparágban a hangsúlyos marketingaktivitás. Ennélfogva első körben inkább csak pozicionálásról lehet szó. Mi is ebbe az irányba indultunk el, tehát a marketinget próbáljuk magasabb polcra tenni. Olyan formabontó, olykor akár testidegen kezdeményezéseket, ötleteket, aktivitásokat hozunk be, amik adott esetben újdonságként hatnak nemcsak az iparág számára, de talán szélesebb körökben is. Az iparágunkban éppen ezért valamilyen módon trendalkotók is vagyunk, és büszkén mondhatjuk, hogy ezen a téren a többi piaci szereplő előtt járunk.

- Metykó Tibor: Azt, hogy trendalkotók vagyunk, marketing oldalról is látni. Azt érezzük, hogy a versenytársaink hasonló dolgokat, ötleteket csinálnak utánunk – ennek, bár furcsán hathat, de én személy szerint nagyon örülök. Jó érzés látni, hogy olyan dolgokat és irányokat tudunk mutatni, amikkel másokat is inspirálhatunk. Én azt veszem észre, hogy ha a komplett iparágban ilyen tempóban fejlődik tovább a marketingtevékenység, az számunkra nagyon kedvező, hiszen ez egyszerre fel is pezsdíti a piacot.

 

- Milyen szerepet szánnak 2023-ban a marketingnek?

- Vida Tamás: Alapvetően mi egy több lábon álló, diverzifikált portfolióval rendelkező cégcsoport vagyunk, építőipari fókusszal, de kiemelt technológiai jelleggel. Nemcsak Magyarországon, hanem külföldön is hasonló értékeket képviselünk már hosszú évek óta. A külpiaci terjeszkedésben a marketingnek is központi szerepe van. Gondolok itt Németországra, Svájcra és Ausztriára, vagy akár a skandináv régióra, mely piacokon az elmúlt évben több marketingaktivitásunk is volt, segítve ezzel az értékesítési tevékenységünket.

- Herenyik Györgyi: Teljesen másfajta marketingre van szükség egy külföldi régióban, ahol korábban minimálisan, vagy egyáltalán nem voltunk jelen. Innen kezdődik az egész marketingmunka: első körben fel kell építeni az ismertségünket, különböző offline és online marketingeszközök mixével.

 

- A marketingtevékenységüket innovációs folyamatnak is tekintik?

- Vida Tamás: A mi iparágunk nem nevezhető kimondottan innovatívnak, még akkor sem, ha egyre inkább jelennek meg újító megoldások. Mindenkinek van az építőiparról egy elképzelése. Mi azon dolgozunk, hogy kitörjünk ebből a skatulyából, és az építőipart vonzóvá tegyük. Mindig nyitottak voltunk arra, hogy valami újba fogjuk bele, hatással legyünk az iparágunkra, és olyan kezdeményezéseink, megoldásaink legyenek, melyek példaként szolgálhatnak versenytársaink előtt. Hogyha innen nézzük, akkor innovációs folyamatnak mondhatjuk a legtöbb törekvésünket is. Gondolok itt a digitalizációval kapcsolatos tevékenységeinkre, termékfejlesztéseinkre, vagy akár a teljes építőiparti értékláncot lefedő BIM szemléletű és alapú működés megteremtésére. Az ESG kapcsán is például egy komoly, szintén piacformáló kampányba és programba kezdtünk bele, illetve a saját tevékenységünket is ennek megfelelően szervezzük. Különböző új termékeken, új megoldásokon dolgozunk, mint például a napelemes homlokzati elemek, a napelemes parkolófedés, vagy éppen a 3D betonnyomtatónk. Ahhoz, hogy ezek az innovatív ötletek és megoldások piacra jussanak és minél több emberhez eljussanak, mindenképpen szükség van a marketingre.

 

(Fotón balról jobbra: Metykó Tibor, Herenyik Györgyi, Vida Tamás)

 

- Hogyan vélekednek a marketing hazai és külföldi helyzetéről, elismertségéről? Látnak például nagy különbségeket?

- Herenyik Györgyi: Abban vannak leginkább különbségek, hogy az ügyfelek, vagy partnerek viselkedése és attitűdje nagyon eltér. Például abban, hogy hogyan fogadják azokat a marketingcsatornákat vagy eszközöket, amiket éppen használunk. Amikor elindulunk egy új ország vagy régió felé nyitunk, előzetesen országspecifikus kutatásokat végzünk, hogy azokhoz az értékekhez és irányokhoz viszonyuljunk, amik ott működőképesek: a célcsoport fejével gondolkodunk, és nem saját magunkat helyezzük feltétlen előtérbe – ebben is új irányt vettünk az iparágban.

 

- Mennyire gondolják a hazai fogyasztókat tudatos döntéshozónak európai összevetésben? Nehezebb vagy könnyebb hazánkban a vásárlói döntést elérni?

- Vida Tamás: Nem hiszem, hogy a magyar vásárlók szignifikánsan tudatosabbak, vagy kevésbé tudatosabbak a nagy átlaghoz képest. Nem érzek az országon belül ilyen esetben elmaradást vagy adott esetben kiemelkedő eredményeket. Azt viszont láttuk a különböző felméréseknél és adatbekéréseknél, hogy a válaszadási hajlandóság nemzetközi piacokon adott esetben rosszabb vagy inkább óvatosabb. Nehezebb információkat szerezni külföldről, itthon ez könnyebbnek mondható. Ez akár egy bizalmatlansági kérdés is lehet.

- Metykó Tibor: Szerintem a vásárlói meggyőzésben nem sok különbséget látni. Sokkal inkább a vásárlók attitűdjében érezhető a különbség – és most a vásárlók alatt mindenkit értek. B2B, B2C, mindenki… Kampányaink tapasztalatai szerint nyugat-európai és skandináv viszonylatban az adatvédelem szempontjából sokkal tudatosabbak a fogyasztók. Magyarországon is elindult egy trend ebben az irányban – főleg az online csatornákon –, hogy sokkal megfontoltabbak az üzleti döntéshozók, de még az átlagemberek is. Egyértelműen látszik, hogy Nyugat-Európában mindez jóval fejlettebb szinten van, mint Magyarországon. Sokkal tudatosabbak a vásárlók, különösképp, ha Közép- vagy Kelet-Európából érkező céggel találkoznak. Érezhető, hogy a lokális tapasztalat vagy a lokális ismertség hiányában bizalmatlanabbak, visszafogottabbak.

 

- Mit jelent a díj a KÉSZ Csoportnak és személy szerint Önöknek?

- Vida Tamás: Mindig büszkék vagyunk, büszke vagyok arra, ha munkánkat, kollégáink munkáját, teljesítményét bármely területen elismerik, és ezzel is visszaigazolást kapunk a piac szereplőitől arról, hogy jó úton járunk. Így vagyok ezzel a díjjal is, hiszen a marketing terület a vállalatcsoporton belül nagy fejlődésen ment keresztül és nagy utat járt be az elmúlt években, amit a szakma is többször elismert. Nagy örömmel tölt el, hogy az idén alapított Signature CEO díjat az elsők között vehetem át.

A Signature CEO díjról: A 2022-ben alapított Signature CEO díjat azon üzleti döntéshozók és szervezetek nyerhetik el, ahol mind vezetői, mind operatív szinteken független testületek által díjazott marketingszakemberek dolgoznak – vagyis felkerültek az idei Marketing & Media TOP 50 marketing-döntéshozó, valamint a Signature 40 listára.
- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Amerikai sportjogokkal erősít a Network4

Látványos amerikai technikai- és csapatsportok, valamint egy Emmy-díjas sporttörténelmi sorozat érkezik a Network4 csoport sportcsatornáira (ARENA4, MATCH4) és streaming szolgáltató platformjára, a NET4+-ra. A médiacég sajtótájékoztatón jelentette be, hogy megszerezte az egyetemi kosárlabda-bajnokság March...

Hekkerek miatt aggódhatnak a bankvezetők

Az informatikai rendszerek sebezhetősége és az ügyfelek hitelképessége miatt aggódnak leginkább a pénzintézetek kockázatkezelői – derül ki az EY és az Institute of International Finance legfrissebb, 30 ország 88 bankjának részvételével készült nemzetközi felmérésből.A...

Az élelmiszeráremelkedés miatt élünk rosszul

A magyarok arra számítanak, hogy a következő egy évben tovább romlik az életszínvonaluk, az élelmiszer drágulása jelenti a legnagyobb problémát – többek között ez derül ki az Aegon friss, reprezentatív kutatásából, amiben a magyar...

Új kutatási központot nyitott a Danone

2023 február 6-án nyílt meg a Danone új kutatási és innovációs központja, a Daniel Carasso Center a Paris-Saclay területén.A technológia és a tudomány elképesztő ütemben fejlődik, ezzel pedig az FCMG szektornak is lépést kell...

A világ legjobb munkaadói között a Rossmann

Közzétette a világ legjobb munkaadóinak új listáját a Forbes amerikai üzleti magazin. A Rossmann a 2021-ben elért kiváló 44. helyezéséhez képest 18 helyet javítva 2022-ben a 26. helyen végzett.A listán összesen 800 cég képviselteti...

Újságíró Akadémia indul

A szellemitulajdon-védelem segíthet felzárkózni a hazai vállalati és egyetemi szférának a nemzetközi versenytársakhoz. Ennek erősítése a hazai gazdasági szektor számára az európai és a világpiac tekintetében is létfontosságú, azonban szemléletformálás és edukáció nélkül nem...

Folytatódik a Nat Geo díjnyertes sorozata

A világszerte elismert oknyomozó újságíró, Mariana van Zeller célkeresztjében ezúttal az MDMA, a szervkereskedők, az LSD, a szellemfegyverek, a terroristákat gazdagító lopott kőolaj, a béranyák, a kiberkalózok, az utcai bandák, a kriptocsalók és a...

Rekordforgalom a DODO-nál

Történetének legmagasabb pénzügyi forgalmát érte el a logisztikai, technológiai cégcsoport 2022-ben, mintegy 51 millió euró értékben. A tavalyi évben 2300 futár és 1000 jármű tartozott a DODO flottájához hét európai országban, ahol a vállalat...

Ilyenek lehetnek a jövő játékai

Több mint 128 ország játékgyártói és -kereskedői találkoztak február 1. és 5. között a világ legnagyobb játékkiállításán, a Nürnbergi Nemzetközi Játékvásáron (Spielwarenmesse). A 2100 kiállító 58000 vendégnek mutatta be a játékipar új irányait, fókuszban...

Fókuszban a fenntartható termékek

Átfogó fenntarthatósági stratégiájának köszönhetően az Auchan Magyarország egyre erőteljesebb és hatékonyabb lépéseket tesz a környezettudatos működésért. A vállalat komoly vállalásokat tűzött ki az elkövetkezendő időszakra, 2030-ra például az üzletek működéséből fakadó (Scope 1 és...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Még mindig sok aranyat vásárolnak a magyarok

Több mint hárommilliárd forint értékben vásároltak befektetési célú aranyat 2022-ben a BÁV Zálog fiókhálózatában. Ez az érték a 2021-es forgalom háromszorosának felel meg, ami nagyrészt annak tudható be, hogy a bizonytalan gazdasági helyzetben, a...

Amerikai sportjogokkal erősít a Network4

Látványos amerikai technikai- és csapatsportok, valamint egy Emmy-díjas sporttörténelmi sorozat érkezik a Network4 csoport sportcsatornáira (ARENA4, MATCH4) és streaming szolgáltató platformjára, a NET4+-ra. A médiacég sajtótájékoztatón jelentette be, hogy megszerezte az egyetemi kosárlabda-bajnokság March...

Hekkerek miatt aggódhatnak a bankvezetők

Az informatikai rendszerek sebezhetősége és az ügyfelek hitelképessége miatt aggódnak leginkább a pénzintézetek kockázatkezelői – derül ki az EY és az Institute of International Finance legfrissebb, 30 ország 88 bankjának részvételével készült nemzetközi felmérésből.A...

Az élelmiszeráremelkedés miatt élünk rosszul

A magyarok arra számítanak, hogy a következő egy évben tovább romlik az életszínvonaluk, az élelmiszer drágulása jelenti a legnagyobb problémát – többek között ez derül ki az Aegon friss, reprezentatív kutatásából, amiben a magyar...

Új kutatási központot nyitott a Danone

2023 február 6-án nyílt meg a Danone új kutatási és innovációs központja, a Daniel Carasso Center a Paris-Saclay területén.A technológia és a tudomány elképesztő ütemben fejlődik, ezzel pedig az FCMG szektornak is lépést kell...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Erős technológiai alap kell

A felhőre és a mesterséges intelligenciára alapuló digitális transzformáció tartós lesz – véli Rehus Péter. Az IBM Magyarországi Kft. országigazgatója beszélt arról is, hogy az informatikai vezetők milyen technológiákba fektetnének be és mire helyezik...

„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal

Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fókuszban a fenntartható termékek

Átfogó fenntarthatósági stratégiájának köszönhetően az Auchan Magyarország egyre erőteljesebb és hatékonyabb lépéseket tesz a környezettudatos működésért. A vállalat komoly vállalásokat tűzött ki az elkövetkezendő időszakra, 2030-ra például az üzletek működéséből fakadó (Scope 1 és...

Még több elektromos járművet gyárt a BMW

A BMW Group fokozza az elektromos járműgyártást a globális termelési hálózatában: a mexikói San Luis Potosí üzemben is készülnek majd NEUE KLASSE modellek.A BMW Group egyre nagyobb hangsúlyt helyez az elektromos mobilitásra és a...

Zöld kezdeményezéshez csatlakozott az Unilever

Az Unilever Magyarország is csatlakozott az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), valamint a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által életre hívott Green Pledge kezdeményezéshez.E környezetvédelmi és fenntarthatósági kezdeményezés lényege, hogy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....