- Hirdetés -

Bajban vannak a vendéglátóipari beszállítók

|

- Hirdetés -

A hírekben leginkább az éttermek, szállodák és kávézók helyzetéről olvasni, ám ezekhez a vállalkozásokhoz beszállítók ezrei is szorosan kötődnek, akik szintén nehéz helyzetben vannak. Az ország újranyitásához azonban szükség van a szakma összefogására is.

Hús, tejtermék, zöldség, ital, kávé, jég – minden amit elfogyasztunk, beszállítóktól érkezik az éttermekbe és kávézókba. Magyarországon vállalkozások ezrei foglalkoznak a vendéglátó egységek kiszolgálásával, ezekről a beszállítókról azonban kevesebb szó esik a vírus okozta válság kapcsán.

„Rengetegen gondolták azt, hogy a vendéglátó egységek kiszolgálása biztos piac. De ma nem az. Se szeri, se száma azoknak, akik végleg lehúzták a rolót” – kezdte Szabó László alias Kávés Laci, az X-Presso Coffee tulajdonosa, akiknek fő profilja szintén a vendéglátó egységek kiszolgálása.

László úgy látja, hogy legalább akkora, ha nem nagyobb bajban van nagyon sok beszállítói és kapcsolódó szakma, mint a vendéglátás és szállodaipar.

„Bele sem gondolunk, hogy mennyi ember, mennyi beszállító megélhetése múlik azon, hogy egy ételsort elfogyasztunk-e egy étteremben. Alapanyagok, higiéniai termékek és egyéb eszközök beszállítói, szinte végeláthatatlan a sor. Nagyon sok cégnél túlsúlyos vagy egyenesen egyedüli a vendéglátásba beszállítás” – mondta a tulajdonos, aki úgy látja, hogy a túlélés záloga az, ha valaki új piacot talál a termékeinek, szolgáltatásainak. Saját maga is sokat tanult arról, hogyan értékesítheti a termékeit akkor is, ha a felhasználás helye hirtelen az emberek otthona lesz a kávéházi teraszok helyett.

Közel egy éve, hogy én sem alszom”

„Nálunk a családban mindenki vendéglátós volt. Nekem fiatalon kellett elhagynom a vendéglátást, de mai napig imádom, hogy beszállítóként a közelében tudtam maradni. Közel egy éve, hogy én sem alszom. Nekem a vendéglátás és idegenforgalom rengeteg beszállítójával együtt pont úgy nincs már lassan mit az asztalra tenni, ahogy nektek sem. Úgy gondolom, csak akkor van esélyünk jól túlélni a kialakult helyzetet, ha mindenki a nála eggyel rosszabb helyzetben lévőnek segít. Ha ez az egész társadalmon átívelő gondolat lesz, akkor senki sem érzi majd magát elhagyatottnak” – mondta Szabó László.

Az X-Presso Coffee tulajdonosa tavaly a pandémia kezdetén indította útjára a „Kávéztasd a Dokit kezdeményezést”, amelynek keretein belül az adományozóknak köszönhetően több mint 100 kg kávét juttattak el ingyenesen egészségügyi dolgozóknak, főleg mentőállomások alkalmazottainak.

Ezer adag ingyen kávé üzletenként

A vendéglátóiparnak összefogásra van szüksége. A cég ezért most valódi, kézzel fogható, pénzben mérhető segítséget nyújt a partnereinek, és erre biztatja a többi beszállítót is.

„Ezer adag kávét biztosítunk teljesen ingyenesen azoknak, akik kávégépet bérelnek tőlünk. Sem az általunk biztosított kávéfőző gépért, sem a kávéért nem kell fizetni egy fillért sem. Ez egy hónapra szól, nem lehet hosszabbítani. Akinek nem fogy el ezer adag kávéja, az annyi kávét kap ingyen, amennyit egy hónap alatt lefőzött. Azt tanácsoljuk, hogy aki eleve tudja, hogy nem szokott ennyi kávét eladni, az adja tovább ingyen a vásárlóknak, így üdvözölve az újranyitást. Az ezer adag ingyen kávé mellett fizetési haladékot is adunk a partnereknek, így csak a második hónap végén kell fizetniük” – mondta Szabó László.

Szó szerint semmi nem maradt a kasszában rengeteg vendéglátósnál, ezért nem valamiféle megfoghatatlan, nehezen teljesíthető és főleg nem valamilyen utólagos kedvezményre alapuló kedvezmény jelent segítséget. László ezért arra biztatja a beszállítókat, hogy saját erejük mértékéig ők is segítsék a vendéglátóipar újraindulását.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Megoldaná a repohár-problémát a Mastercard

Bér és borravaló küldése közvetlenül a személyzet kártyájára, beszállítók kifizetése, vagy akár a repoharak betétdíjának kártyára történő utalása néhány másodperc alatt – néhány példa arra, hogy a Mastercard Send hogyan teheti gyorsabbá, gördülékenyebbé és...

Tűpontos célzás a másodpercek töredéke alatt – Hogyan működik a Teads mesterséges intelligenciája? (x)

A digitális reklámpiac régóta egy nehéz választás előtt áll: minőség vagy széles elérés? Az elmúlt néhány évben, ahogy a vásárlás egyszerűbbé és gyorsabbá vált, a reklámipar konszolidálódott, a hirdetők egyre nagyobb közönséget szerettek volna...

Felújított okosmobilokat értékesítő startup indult

A világ négy vezető telefonmárkájának (Apple, Samsung, Xiaomi és Huawei) mintegy 300 különböző modellje érhető el nagyon kedvező áron a Rejoy.hu-n, a felújított telefonok újonnan indult piacterén. Ezek nem egyszerűen használt telefonok, a szigorú...

Inspiráló embereket díjaz az InStyle

Első alkalommal adják át az InStyle magazin #képesvagyok díját, az elismerésben olyan emberek részesülhetnek, akik átlépték saját korlátaikat és történetük inspirációként szolgálhat mindenki más számára. A szerkesztőség hírességeket és civileket egyaránt jelölt hét kategóriában....

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

Elviszi az infláció a készpénzes megtakarításokat

A jelenlegi piaci környezet egyértelműen azt mutatja, hogy a készpénzes megtakarítás tévút: az infláció emelkedése miatt, csak Magyarországon közel 1000 milliárd forint tűnhet el. A K&H alapok kezelőjének szakértői ezért olyan megoldáskereső stratégiákat javasolnak,...

3 milliós fizetés gazdáját keresi az RTL

Az álommeló című új műsorban egy üzletember keresi az elnöki asszisztensét, aki havi bruttó 3 millió forintos fizetésért dolgozhat majd. A világ egyik legsikeresebb üzleti realityje az Apprentice megérkezett Magyarországra (Gyártó: UFA Magyarország Kft.), Az...

Az üzleti szektort is meghódította a TikTok és a LinkedIn

Virágkorukat élik a közösségi platformok, korosztálytól, funkciótól függően szinte mindenki megtalálhatja a kedvére valót. A Facebook van legrégebb óta velünk, tréfásan azt is szokták mondani, hogy aki nincs fent rajta, az nem is létezik....

Így spórolhatunk a fűtésen

A rezsicsökkentés módosításáról szóló júliusi kormánybejelentést követően szinte azonnal, már a nyári hőségben reagált a lakosság. A Praktiker áruházlánc országos adatai alapján gyorsan megindult, és azóta is folyamatosan tart a fűtéshez kapcsolódó termékek, köztük...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Még több sportot nézünk a tévében

Nőtt a sportközvetítések népszerűsége a tévénézők körében, az Altman Solon felmérése során vizsgált 8 ország mindegyikében béővült az ilyen műsorokat is nézők aránya az elmúlt két évben. Az Egyesült Királyságban, Olaszországban és Franciaországban mértek...

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Megoldaná a repohár-problémát a Mastercard

Bér és borravaló küldése közvetlenül a személyzet kártyájára, beszállítók kifizetése, vagy akár a repoharak betétdíjának kártyára történő utalása néhány másodperc alatt – néhány példa arra, hogy a Mastercard Send hogyan teheti gyorsabbá, gördülékenyebbé és...

Tűpontos célzás a másodpercek töredéke alatt – Hogyan működik a Teads mesterséges intelligenciája? (x)

A digitális reklámpiac régóta egy nehéz választás előtt áll: minőség vagy széles elérés? Az elmúlt néhány évben, ahogy a vásárlás egyszerűbbé és gyorsabbá vált, a reklámipar konszolidálódott, a hirdetők egyre nagyobb közönséget szerettek volna...

Felújított okosmobilokat értékesítő startup indult

A világ négy vezető telefonmárkájának (Apple, Samsung, Xiaomi és Huawei) mintegy 300 különböző modellje érhető el nagyon kedvező áron a Rejoy.hu-n, a felújított telefonok újonnan indult piacterén. Ezek nem egyszerűen használt telefonok, a szigorú...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

Tovább zöldült a SPAR

A SPAR Ausztria csoport országaiban (Magyarország, Észak-Olaszország, Szlovénia, Horvátország) jelentős eredményeket sikerült elérni a vállalatcsoport környezeti fenntarthatósági stratégiájának égisze alatt: az utóbbi egy év során negyedével csökkent az üvegházhatású gázkibocsátás a résztvevő országok összesített...

Busásan megtérül a fenntartható terméktervezés

Bár még csak a vállalatok 22 százaléka tette a terméktervezési stratégiája kulcsfontosságú elemévé a fenntarthatóságot, annak beemelése egyre sürgetőbbé válik nemcsak a környezettudatosság, de annak egyéb hosszútávú pozitív hatásai miatt is.A szervezeteknek be kell...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....