- Hirdetés -

Bányászatra álltak át a kiberbűnözők

|

- Hirdetés -

Elsősorban kriptovaluták bányászatára használják a kiberbűnözők a januárban leggyakoribb károkozókkal megfertőzőtt számítógépeket – derül ki az ESET elemzéséből.

Összességében a trójaik adják a leggyakoribb január károkozók mezőnyének többségét, szám szerint a tíz helyből hetet foglalnak el. A Top10 listát óriási fölénnyel – 22.17%-os értékkel – ebben a hónapban is a JS/CoinMiner trójai vezeti. A JS/CoinMiner olyan szkript, amely a felhasználó tudta nélkül képes a kriptográfiai valuták bányászatára. A kártevő segítségével észrevétlenül Feathercoin, Litecoin vagy Monero bányászatra használják az áldozat számítógépének erőforrásait, és az érintett felhasználók nagy száma miatt a támadók ezzel jelentős bevételekre tehetnek szert. A weboldalak megfertőzésével ugyanis egyszerűbben lehet sok felhasználót elérni, mint az áldozatok gépeit egyenként megfertőzni – derül ki az ESET elemzéséből.

Ezzel még nincs azonban vége a rejtett kriptovaluta bányászattal foglalatoskodó kártevőknek, ugyanis a hetedik és nyolcadik helyen új szereplőként a 32 bites, illetve 64 bites Windows rendszereken terjedő Win32/CoinMiner, illetve Win64/CoinMiner kártevőt találhatjuk. Ezek a trójai programok szintén képesek a megfertőzött számítógépen a felhasználó tudta nélkül kriptográfiai bányászat végrehajtására. Emellett azért, hogy nehezítsék a víruslaborok visszafejtő, elemző munkáját, egyes változatok képesek észlelni, hogy fut-e kódelemző debugger a háttérben, illetve hogy virtuális gépben futtatják-e, ilyenkor azonnal megszakítja a futását és kilép.

Harmadik helyre csúszott vissza a JS/Adware.Imali, amely adware nevéhez híven kéretlen reklámokat mutat, rosszindulatú kódja HTML oldalakba ágyazódik be észrevétlenül. Ismét listára került a HTML/Scrinject is, és egyenesen az előkelő második helyezést mondhatja magáénak. A HTML/ScrInject trójai egy RAR segédprogrammal tömörített állomány, amely telepítése során egy üres (c:\windows\blank.html) állományt jelenít meg a fertőzött gép böngészőjében. Hátsó ajtót nyit a megtámadott rendszeren, és ezen keresztül a háttérben további kártékony JavaScript állományokat kísérel meg letölteni.

Ezúttal ötödik pozícióban találjuk a JS/Redirector trójait. Ez az ál-antivírusokhoz hasonlóan hamis riasztásokat jelenít meg a megfertőzött számítógép böngészőjében. Célja, hogy hamisított (például hamis banki) oldalakra csaljon bennünket, közben pedig hátsó ajtót nyit a megtámadott gépen, különféle weboldalhoz kísérel meg csatlakozni, és azokról további kártékony kódokat tölt le.

Végül e havi harmadik újoncunk a hatodik helyezett JS/Adware.Revizer adware, amely egy olyan kártékony program, amelyet a megfertőzött számítógépen a felhasználó jóváhagyása nélkül kéretlen hirdetések megjelenítésére terveztek. Az ehhez szükséges rosszindulatú programok programkódja általában észrevétlenül beágyazódik a különböző weboldalak HTML kódjába. Mindeközben igyekszik hátsóajtót is telepíteni a számítógépre, ezzel pedig lehetővé teszi a távoli támadók számára, hogy illetéktelenül hozzáférhessenek a kompromittálódott számítógéphez.

Az ESET Radar Report e havi kiadása ezúttal olyan érdekes fenyegetésekről számol be, ahol a klasszikus pénzlehúzós nigériai, más néven 419-es csalást, megtévesztést keresztezték a mai ransomwarek módszereivel. Arról van ugyanis szó, hogy újabban megjelentek olyan spam kampányok, amelyek arról számolnak be, hogy ismeretlenek felfogadtak egy bérgyilkost, hogy öljön meg minket. Az üzenetben maga az állítólagos bérgyilkos jelentkezik be hozzánk, és elmondja, hogy 50 ezer dollárt ígértek neki a kivégzésünkért, ő azonban lekenyerezhető, vagyis ha van 15 ezer dollárnyi Bitcoinunk, és azt hamar átutaljuk az általa megadott számlára, akár életben is maradhatunk.

Bár biztos vannak sokan, akik az ilyen jellegű kamu fenyegetésekre, és a SMERSH vagy éppen a merőben fiktív SPECTRE titkos-ügynökségek ijesztgetéseire inkább csak nevetnek, sajnos mégis akadnak jó páran, akik ijedtükben fizetnek, és ezzel tartják életben az ilyen jellegű csalásokat. Minden kéretlen levelet, ismeretlentől érkező üzenetet érdemes kellő gyanakvással fogadni, a levél részleteire – tárgysor, feladó, az üzenet mondatai – pedig célszerű rákeresni az interneten, amivel sokszor már azonnal leleplezhetjük az ilyen tipikus, lánclevélszerűen terjedő hamis, pénzt zsaroló fenyegetéseket.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Nemzetközi tulajdonoshoz kerülhet a Foxpost

Nemzetközi tulajdonossal folytathatja a további dinamikus növekedést a Foxpost, miután a csomagautomata vállalatot értékesítette a Wallis Csoport és a Trueway. A vevő a cseh Packetát is tulajdonló befektetői konzorcium, amely minden zárási feltétel teljesülése...

Az igazi álommeló: utazgatás egész nyáron

A Z generáció felnőtt tagjai inkább dolgoznának népszerű nyári nyaralóhelyen, mint az Y generációsok; az Y-ok pedig jobban élveznék az önkénteskedést. Közel minden 5. magyar fiatal attól lenne boldog, ha lustálkodhatna a nyáron –...

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

EB: ilyen eredményeket jósolnak a magyar válogatottnak

A Szerencsejáték Zrt. kutatása alapján az Európa-bajnokság eseményeit a felnőtt magyarok közel fele fogja figyelemmel követni. A felmérés szerint főleg a férfiak körében nagyobb (60%) az érdeklődés a sportesemény iránt. A válaszadók ötöde gondolja...

Új termékcsaláddal erősít az IKEA

Az irodabútor-kollekciót a világszerte változó munkatrendek hívták életre. A 85 irodabútorból álló termékcsalád többek között hangszigetelő panelekkel és természet által inspirált elemekkel teremt kellemes munkahelyi környezetet. A MITTZON hangszigetelő paravánoknál használt először az IKEA...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kádár Tamás: „Az Est FM igazi punk sztori volt”

Kádár Tamás 13 éve vezeti a Sziget Kulturális Menedzser Irodát. Az ország legnagyobb és nemzetközi szinten is jegyzett fesztiváljaiért felelős cégvezető az ezt megelőző években is számos, a kommunikációs iparágat meghatározó projektben vett részt...

Nemzetközi tulajdonoshoz kerülhet a Foxpost

Nemzetközi tulajdonossal folytathatja a további dinamikus növekedést a Foxpost, miután a csomagautomata vállalatot értékesítette a Wallis Csoport és a Trueway. A vevő a cseh Packetát is tulajdonló befektetői konzorcium, amely minden zárási feltétel teljesülése...

Az igazi álommeló: utazgatás egész nyáron

A Z generáció felnőtt tagjai inkább dolgoznának népszerű nyári nyaralóhelyen, mint az Y generációsok; az Y-ok pedig jobban élveznék az önkénteskedést. Közel minden 5. magyar fiatal attól lenne boldog, ha lustálkodhatna a nyáron –...

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...