- Hirdetés -

Bátornak, belemenősnek és nyitottnak kell lennünk

|

- Hirdetés -

Melyek a legforróbb témák a marketingszakmában, mire kellene nagyobb figyelmet fordítaniuk a területtel foglalkozóknak – többek között erről beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Horváth Tibor (HT), a Salesforce felhőmarketingért felelős vezetője és Siegler Bálint (SB), az Attention CRM Consulting üzletágvezetője. A szakemberek elárulták azt is, hogy az ügyfélélményre fókuszáló marketingautomatizálás milyen előnyökkel jár és hogyan válhat egy szervezett elég éretté ahhoz, hogy kihasználja a benne rejlő lehetőségeket.

Fotón: Horváth Tibor - Siegler Bálint

- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Hiszünk a marketing erejében”. Te miért hiszel benne?

- HT: Bődületes innovációs forrás a marketing, mert sok milliárd ember igényét igyekszik meghallani, megérteni és arra reflektálni. Kis túlzással – hadd legyünk elfogultak- ez viszi előre az emberiséget. Nem sok erősebb dolog van a világon. Nem mellesleg – köszönhetően az iparágban végbemenő változásoknak- a digitális transzformációnak is az egyik fő motorja a marketing, hiszen a csatornamixből egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a digitális csatornák, megfelelve ezzel a fogyasztók elvárásainak.

- Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?

- HT/SB: A digitális marketinget támogató szoftver szállítóként, illetve tanácsadó/implementációs cégként a legfontosabb célcsoportunk a digitális és marketing vezetők, illetve a marketing specialisták. Azt gondoljuk elsősorban velük tudunk a Marketing Summiton találkozni.

- Milyen hatása, eredménye lehet egy ilyen eseménynek?

- HT: Abban bízunk, hogy ha nem is hirtelen, de szépen lassan a hazai marketingesek is megismerik a Salesforce-t és sokaknál a Facebook és a Google után feljöhet harmadik helyre a legfontosabb technológiák között. Sokan még ma is úgy tudják a Salesforce csak az értékesítők munkáját támogatja, pedig ez már legalább 15 éve nincs így. Sőt, immáron harmadik éve – az IDC számai alapján - globálisan a Salesforce a piacvezető technológia a digitális marketinget támogató megoldások közül.

- Véleményed szerint melyek most a „legforróbb” témák a marketingszakmában itthon?
- SB: Nagy, egységes, mindenkit érintő témának két dolgot látok. A recessziós fenyegetettséget és a közelgő 3rd party cookie armageddont. Ha kicsit mélyebbre ásunk, akkor a lakossági marketingben szerintem egy nem tipikus marketinges téma épp a legforróbb, a logisztika és készletek kérdése. Mit csináljon a marketing, ha épp nincs mit eladni. Az üzleti marketingben pedig szerintem még mindig a Covid utáni új világ megértése és feltalálása zajlik. Hogyan tudnak a marketingesek reagálni arra, hogy egy-egy komplex deal befolyásolói és döntéshozói sokkal többet dolgoznak otthonról, sokkal kevesebbet tartózkodnak irodában, sokkal kevesebbet mennek üzleti utakra és rendezvényekre. Ennek feldolgozása még jelenleg is zajlik.
- HT: Én még egy dolgot kiemelnék: egy recessziós időszakban minden bizonnyal nagyon sok cég kevesebbet fog költeni marketingre, a büdzsék jóval szűkösebbek lesznek. Így felértékelődik a hatékonyság, a rendelkezésre álló keretek optimális elköltése. Végérvényesen eltűnhet a “spray & pray” jellegű kommunikáció, a jövő a célzott kampányoké. Persze, ezt várják el a fogyasztók is: a vásárlói döntésekben egyre nagyobb szerepet kap a “vásárlói élmény”, amely pedig nem biztosítható releváns üzenetek, ajánlatok, azaz perszonalizáció nélkül.

 

- Mik azok a kihívások, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?

- SB: Szerintem az egyik legnagyobb kihívás, hogy minél több szakmabeli rájöjjön, hogy valójában nem egymással versenyzünk, hanem a világgal. Emiatt bátornak, belemenősnek és nyitottnak kell lennünk. A top magyar marketing konferenciákon jellemzően alig hangzik el konkrét szám vagy adat az előadó cégek fontosabb KPI-ai közül. Üzleti titokként tekintenek szinte mindenre, pedig semmit nem vesztenének ezek nyilvánosságra hozásával. Ezen változtatni kell, hogy valóban tudjunk egymástól tanulni és világszinten legyenek versenyképesek a hazai ügyfelek és ügynökségek.

Egy másik fontos kezelendő kihívás a végtelen adatmennyiség és annak értelmessé tétele. A megfelelő adat, megfelelő időben, megfelelő bontásban, megfelelő emberek számára, megfelelő módon legyen elérhető és ne fulladjanak bele. Nem csak marketingesek küzdenek ezzel, de talán főleg ők. Mi nekik igyekszünk segíteni.

- HT: Azt látjuk, hogy ezeket a kihívásokat még jobban felerősíti a munkaerőpiaci helyzet is, hiszen – mivel iszonyatos hiány van a szakemberekből - mindent kevesebb emberrel kell megoldani. Ennek köszönhetően felértékelődik hatékonyság (és így az automatizáció) ill. a marketinget átfogóan kezelni tudó analitika szerepe.

- Milyen gyors eredményekkel, lehetőségekkel kecsegtet az ügyfélélményre fókuszáló marketing automatizálás a különböző szervezetek számára?

- HT/SB: Sokan óriási konverzió javulást tapasztalnak már az első pillanatban, amikor befejezik azt a működést, hogy mindenkinek, minden alkalommal, mindent elküldenek. Pedig ez még csak az első lépcsőfok az ügyfélélményre fókuszáló marketing automatizálásban. A meglévő ügyfélkörünkben évente végzett kutatás alapján a Salesforce Marketing Cloud-ot használó ügyfelek átlagosan 25 százalékkal tudták csökkenteni az akvizíciós költségeiket. Ezzel párhuzamosan a CLT (Customer Lifetime Value) pedig 34 százalékkal nőtt.

- Hogyan tehető egy szervezet éretté a marketingautomatizálások eredményes kezelésére?

- SB: Fogós kérdés, mert nagyon sok összetevője van. A nulladik legfontosabb lépés, ha csúcsvezetői elköteleződés alakul ki a változás iránt, akár rövidtávú célok felülírásával is. Nem csak a büdzsére gondolok. Arra a mentalitásra inkább, hogy több érték van valaminek a konzisztens végigvitelében és a következtetések beépítésében, mint minden nap meghozni az aznap legjobbnak gondolt döntéseket. Sokan nem gondolnak rá, hogy az automatizálás előfeltétele bizonyos fokú stabilitás és kiszámíthatóság megteremtése. Egy szervezet akkor válik éretté az eredményes marketingautomatizálásra, ha a HiPPO-k (highest paid person's opinion) is belátják ezt.

- HT: Ezzel maximálisan egyetértek: nagyon sok ügyfélnél azt látjuk, hogy az első lépések a legnehezebbek – szakítani a “mindig is így csináltuk” mentalitással. A szakmában már kevesen vitatják, hogy az adatvezérelt, automatizált és mesterséges intelligencia által támogatott marketingé a jövő, de mégis sokan haboznak belevágni az igazi transzformációs projektekbe. Természetesen ez is egy összetett dolog, és minél nagyobb a cég, annál több társterületet is meg kell győzni a változtatás fontosságáról – ezért fontos a menedzsment szerepe, elköteleződése.

- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen szerepük/felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?

- SB: Szerintem fontosak a top konferenciák, mint amilyen a Marketing Summit és fontosak az ott elhangzó gondolatok a vezető marketingesek szájából. Nagy felelősségük van, mert valóban befolyásolják merre halad a szakmai közvélemény. Azonban persze ez csak a jéghegy csúcsa. A jéghegy nagyobbik, víz alatti része a marketingvezetők hétköznapi döntéseiből és tetteiből áll. Hogyan dolgoznak együtt a beosztottakkal, ügynökségekkel, partnerekkel, stratégiai kihívásokkal vagy akár a saját vezetőikkel. Ezek a konferenciák nem csak a szakmai közvéleményt, de magukat a marketingvezetőket is képesek befolyásolni, szerintem ezért nagyon fontosak.

- HT: A folyamatosan változó, digitalizálódó világunkban rendkívül fontos, hogy a marketing döntéshozók is ismerjék az iparágban elérhető technológiákat. Hatalmas versenyelőnyt jelent, ha valaki a megfelelő időben a megfelelő technológiába invesztál. Az úttörő, innovatív szervezeteknek -akik bizonyos lépéseket már megtettek ezen az úton- nagy szerepük van szakmai közvélemény és a trendek formálásában. A Summit kiváló alkalom arra, hogy megosszák tapasztalataikat és akár konkrét tanácsokkal szolgáljanak azoknak, akik még csak tervezik pl. egy marketing automatizációs szoftver bevezetését.

- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy bármely más területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?

- SB: Vegyen részt, mert a poszt Covid érában is szükség van személyes találkozásokra és szakmai inspirációkra!

- HT: Tavaly csak vendégként vettem részt a Summit-on, de rengeteg hasznos gondolattal és ötlettel távoztam. Jó volt végre személyesen találkozni azokkal a döntéshozókkal, szakemberekkel akik ma Magyarországon formálják az iparágat. Mint olyan sok téren, a digitalizáció területén is van mit behoznunk, mi ebben próbálunk minél nagyobb segítséget nyújtani az ügyfeleinknek.

 

A Marketing Summit-et idén szeptember 15-én rendezik meg, a helyszín a Várkert Bazár lesz. További részletek az eseményről itt érhetők el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó ügyért kampányol a Tesco és Nestlé

Szeptember 29. és október 12. között újfent közös kampányt hirdet a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására, melynek keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben vásárolt, meghatározott termékek értékének egy...

Újabb funkcióval bővült a Huawei okosórája

A HUAWEI WATCH GT 3 Pro EKG alkalmazása megkapta az Európai Unió CE tanúsítványát, amely jelzi, hogy az applikáció megfelel a vonatkozó uniós szintű biztonsági, egészségügyi és környezetvédelmi előírásoknak. Mostantól a WATCH GT 3...

Saját szódát tervezett Budának a Hello Agency

A Fény Utcai Piac már nem csak friss árukínálatával csábítja a vevőket, de a II. Kerülettel összefogva Szódapalackozó Üzemet is létesített. A Buda Szóda arculatot a Hello Agency készítette. Az új terméket a Fény Utcai...

Nem spórolnak a divatcikkeken a magyarok

A magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést – derül ki a Glami kutatásából.A GLAMI Fashion...

Így lehet sikeres a digitális átállás

Az ipari vállalkozások 94 százaléka szerint a digitális átalakulás nagy hatással lesz a működésükre a következő 2-3 évben, ugyanakkor 55 százalékuk még mindig csak részben felkészült a hatékony digitalizációra – derül ki a Schneider...

Egyre népszerűbb a telekocsizás

Noha december 31-ig még biztosan hatósági árakon tankolhatunk, a globális infláció miatt sokan már most az autós közlekedés költséghatékonyabb alternatíváit keresik. A közúti közlekedés résztvevőinek egyre több anyagi próbatétellel kell szembenézniük, így autósként és...

Újabb GLAMOUR Bookazine érkezik

A szerkesztőség hitvallása szerint olyan „időtálló” kiadványt készítettek ismét, amit a kávézóasztalra majd a könyvespolcra szánnak. A címlapot – melyen Pataki Ági filmproducer és green_of_daisy, azaz Bukovicsné Békefi Daisy go green nagykövet szerepelnek –...

A Stevie Awards for Women döntőjében Samu Tímea

A The Stevie Awards for Women in Business díjon shortlistes lett a Samu Tímea, a JCDecaux Hungary Zrt. vezérigazgatója által vezetett és megvalósított „keresdagalambot” projekt, a Communication&Marketing (developed for/by women) kategóriában. A The Stevie...

Tovább erősít játék-fronton a Netflix

Új videojáték-stúdiót hoz létre a Netflix, ez már a negyedik műhely lesz, ahol a streaming-óriás számára készítenek majd játékokat. A cég egyelőre nagyon kezdőnek számít a játékpiacon, a múlt hónapban napi szinten csak 1,6...

Jövőre sem lesz könnyebb az életünk

Recesszió, gyorsuló infláció, vészesen romló külső egyensúly - a GKI Gazdaságkutató Zrt. előrejelzése 2022-re és 2023-ra.A GKI jelenlegi előrejelzése a szokásosnál is nagyobb bizonytalanság közepette készült, ráadásul a tendenciák megértését nehezíti a gazdasági folyamatok...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ösztöndíjprogramot indít a Central Médiacsoport

Central Digitális Akadémia néven egy képzéssel egybekötött gyakornoki programot indít a Central Médiacsoport. A kiadóvállalat számára a hiteles és független tájékoztatás mellett nagyon fontos az utánpótlásnevelés, a fiatalok képzése és a tudásmegosztás is. A...

Jó ügyért kampányol a Tesco és Nestlé

Szeptember 29. és október 12. között újfent közös kampányt hirdet a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására, melynek keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben vásárolt, meghatározott termékek értékének egy...

Újabb funkcióval bővült a Huawei okosórája

A HUAWEI WATCH GT 3 Pro EKG alkalmazása megkapta az Európai Unió CE tanúsítványát, amely jelzi, hogy az applikáció megfelel a vonatkozó uniós szintű biztonsági, egészségügyi és környezetvédelmi előírásoknak. Mostantól a WATCH GT 3...

Saját szódát tervezett Budának a Hello Agency

A Fény Utcai Piac már nem csak friss árukínálatával csábítja a vevőket, de a II. Kerülettel összefogva Szódapalackozó Üzemet is létesített. A Buda Szóda arculatot a Hello Agency készítette. Az új terméket a Fény Utcai...

Nem spórolnak a divatcikkeken a magyarok

A magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést – derül ki a Glami kutatásából.A GLAMI Fashion...
- Hirdetés -

Don't Miss

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...

Bátornak, belemenősnek és nyitottnak kell lennünk

Melyek a legforróbb témák a marketingszakmában, mire kellene nagyobb figyelmet fordítaniuk a területtel foglalkozóknak – többek között erről beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Horváth Tibor (HT), a Salesforce felhőmarketingért felelős vezetője és Siegler Bálint...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Busásan megtérül a fenntartható terméktervezés

Bár még csak a vállalatok 22 százaléka tette a terméktervezési stratégiája kulcsfontosságú elemévé a fenntarthatóságot, annak beemelése egyre sürgetőbbé válik nemcsak a környezettudatosság, de annak egyéb hosszútávú pozitív hatásai miatt is.A szervezeteknek be kell...

Tudatosságra tanítanak Ördög Nóráék

Tapasztalatok, személyes történetek, sikerek és kudarcok – Ördög Nóra előtt megnyíltak a PlanAll Day – A Tudatosság Napja előadói. A Corinthia Hotel Budapestben november 11-én tartandó egész napos rendezvényen Almási Kitti, Csufor Lilla, Gangel...

Élelmiszervásárlásnál nem nézzük a fenntarthatóságot

Ár, íz, egészségesség – egy friss hazai kutatás szerint ezek a legfontosabb szempontok, amelyek meghatározzák a hazai fogyasztók élelmiszervásárlásait, miközben sem a hazai eredet, sem pedig a fenntarthatóság nem számít lényegesnek. Ez utóbbi azért...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....