- Hirdetés -

Bátornak, belemenősnek és nyitottnak kell lennünk

|

- Hirdetés -

Melyek a legforróbb témák a marketingszakmában, mire kellene nagyobb figyelmet fordítaniuk a területtel foglalkozóknak – többek között erről beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Horváth Tibor (HT), a Salesforce felhőmarketingért felelős vezetője és Siegler Bálint (SB), az Attention CRM Consulting üzletágvezetője. A szakemberek elárulták azt is, hogy az ügyfélélményre fókuszáló marketingautomatizálás milyen előnyökkel jár és hogyan válhat egy szervezett elég éretté ahhoz, hogy kihasználja a benne rejlő lehetőségeket.

Fotón: Horváth Tibor - Siegler Bálint

- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Hiszünk a marketing erejében”. Te miért hiszel benne?

- HT: Bődületes innovációs forrás a marketing, mert sok milliárd ember igényét igyekszik meghallani, megérteni és arra reflektálni. Kis túlzással – hadd legyünk elfogultak- ez viszi előre az emberiséget. Nem sok erősebb dolog van a világon. Nem mellesleg – köszönhetően az iparágban végbemenő változásoknak- a digitális transzformációnak is az egyik fő motorja a marketing, hiszen a csatornamixből egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a digitális csatornák, megfelelve ezzel a fogyasztók elvárásainak.

- Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?

- HT/SB: A digitális marketinget támogató szoftver szállítóként, illetve tanácsadó/implementációs cégként a legfontosabb célcsoportunk a digitális és marketing vezetők, illetve a marketing specialisták. Azt gondoljuk elsősorban velük tudunk a Marketing Summiton találkozni.

- Milyen hatása, eredménye lehet egy ilyen eseménynek?

- HT: Abban bízunk, hogy ha nem is hirtelen, de szépen lassan a hazai marketingesek is megismerik a Salesforce-t és sokaknál a Facebook és a Google után feljöhet harmadik helyre a legfontosabb technológiák között. Sokan még ma is úgy tudják a Salesforce csak az értékesítők munkáját támogatja, pedig ez már legalább 15 éve nincs így. Sőt, immáron harmadik éve – az IDC számai alapján - globálisan a Salesforce a piacvezető technológia a digitális marketinget támogató megoldások közül.

- Véleményed szerint melyek most a „legforróbb” témák a marketingszakmában itthon?
- SB: Nagy, egységes, mindenkit érintő témának két dolgot látok. A recessziós fenyegetettséget és a közelgő 3rd party cookie armageddont. Ha kicsit mélyebbre ásunk, akkor a lakossági marketingben szerintem egy nem tipikus marketinges téma épp a legforróbb, a logisztika és készletek kérdése. Mit csináljon a marketing, ha épp nincs mit eladni. Az üzleti marketingben pedig szerintem még mindig a Covid utáni új világ megértése és feltalálása zajlik. Hogyan tudnak a marketingesek reagálni arra, hogy egy-egy komplex deal befolyásolói és döntéshozói sokkal többet dolgoznak otthonról, sokkal kevesebbet tartózkodnak irodában, sokkal kevesebbet mennek üzleti utakra és rendezvényekre. Ennek feldolgozása még jelenleg is zajlik.
- HT: Én még egy dolgot kiemelnék: egy recessziós időszakban minden bizonnyal nagyon sok cég kevesebbet fog költeni marketingre, a büdzsék jóval szűkösebbek lesznek. Így felértékelődik a hatékonyság, a rendelkezésre álló keretek optimális elköltése. Végérvényesen eltűnhet a “spray & pray” jellegű kommunikáció, a jövő a célzott kampányoké. Persze, ezt várják el a fogyasztók is: a vásárlói döntésekben egyre nagyobb szerepet kap a “vásárlói élmény”, amely pedig nem biztosítható releváns üzenetek, ajánlatok, azaz perszonalizáció nélkül.

 

- Mik azok a kihívások, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?

- SB: Szerintem az egyik legnagyobb kihívás, hogy minél több szakmabeli rájöjjön, hogy valójában nem egymással versenyzünk, hanem a világgal. Emiatt bátornak, belemenősnek és nyitottnak kell lennünk. A top magyar marketing konferenciákon jellemzően alig hangzik el konkrét szám vagy adat az előadó cégek fontosabb KPI-ai közül. Üzleti titokként tekintenek szinte mindenre, pedig semmit nem vesztenének ezek nyilvánosságra hozásával. Ezen változtatni kell, hogy valóban tudjunk egymástól tanulni és világszinten legyenek versenyképesek a hazai ügyfelek és ügynökségek.

Egy másik fontos kezelendő kihívás a végtelen adatmennyiség és annak értelmessé tétele. A megfelelő adat, megfelelő időben, megfelelő bontásban, megfelelő emberek számára, megfelelő módon legyen elérhető és ne fulladjanak bele. Nem csak marketingesek küzdenek ezzel, de talán főleg ők. Mi nekik igyekszünk segíteni.

- HT: Azt látjuk, hogy ezeket a kihívásokat még jobban felerősíti a munkaerőpiaci helyzet is, hiszen – mivel iszonyatos hiány van a szakemberekből - mindent kevesebb emberrel kell megoldani. Ennek köszönhetően felértékelődik hatékonyság (és így az automatizáció) ill. a marketinget átfogóan kezelni tudó analitika szerepe.

- Milyen gyors eredményekkel, lehetőségekkel kecsegtet az ügyfélélményre fókuszáló marketing automatizálás a különböző szervezetek számára?

- HT/SB: Sokan óriási konverzió javulást tapasztalnak már az első pillanatban, amikor befejezik azt a működést, hogy mindenkinek, minden alkalommal, mindent elküldenek. Pedig ez még csak az első lépcsőfok az ügyfélélményre fókuszáló marketing automatizálásban. A meglévő ügyfélkörünkben évente végzett kutatás alapján a Salesforce Marketing Cloud-ot használó ügyfelek átlagosan 25 százalékkal tudták csökkenteni az akvizíciós költségeiket. Ezzel párhuzamosan a CLT (Customer Lifetime Value) pedig 34 százalékkal nőtt.

- Hogyan tehető egy szervezet éretté a marketingautomatizálások eredményes kezelésére?

- SB: Fogós kérdés, mert nagyon sok összetevője van. A nulladik legfontosabb lépés, ha csúcsvezetői elköteleződés alakul ki a változás iránt, akár rövidtávú célok felülírásával is. Nem csak a büdzsére gondolok. Arra a mentalitásra inkább, hogy több érték van valaminek a konzisztens végigvitelében és a következtetések beépítésében, mint minden nap meghozni az aznap legjobbnak gondolt döntéseket. Sokan nem gondolnak rá, hogy az automatizálás előfeltétele bizonyos fokú stabilitás és kiszámíthatóság megteremtése. Egy szervezet akkor válik éretté az eredményes marketingautomatizálásra, ha a HiPPO-k (highest paid person's opinion) is belátják ezt.

- HT: Ezzel maximálisan egyetértek: nagyon sok ügyfélnél azt látjuk, hogy az első lépések a legnehezebbek – szakítani a “mindig is így csináltuk” mentalitással. A szakmában már kevesen vitatják, hogy az adatvezérelt, automatizált és mesterséges intelligencia által támogatott marketingé a jövő, de mégis sokan haboznak belevágni az igazi transzformációs projektekbe. Természetesen ez is egy összetett dolog, és minél nagyobb a cég, annál több társterületet is meg kell győzni a változtatás fontosságáról – ezért fontos a menedzsment szerepe, elköteleződése.

- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen szerepük/felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?

- SB: Szerintem fontosak a top konferenciák, mint amilyen a Marketing Summit és fontosak az ott elhangzó gondolatok a vezető marketingesek szájából. Nagy felelősségük van, mert valóban befolyásolják merre halad a szakmai közvélemény. Azonban persze ez csak a jéghegy csúcsa. A jéghegy nagyobbik, víz alatti része a marketingvezetők hétköznapi döntéseiből és tetteiből áll. Hogyan dolgoznak együtt a beosztottakkal, ügynökségekkel, partnerekkel, stratégiai kihívásokkal vagy akár a saját vezetőikkel. Ezek a konferenciák nem csak a szakmai közvéleményt, de magukat a marketingvezetőket is képesek befolyásolni, szerintem ezért nagyon fontosak.

- HT: A folyamatosan változó, digitalizálódó világunkban rendkívül fontos, hogy a marketing döntéshozók is ismerjék az iparágban elérhető technológiákat. Hatalmas versenyelőnyt jelent, ha valaki a megfelelő időben a megfelelő technológiába invesztál. Az úttörő, innovatív szervezeteknek -akik bizonyos lépéseket már megtettek ezen az úton- nagy szerepük van szakmai közvélemény és a trendek formálásában. A Summit kiváló alkalom arra, hogy megosszák tapasztalataikat és akár konkrét tanácsokkal szolgáljanak azoknak, akik még csak tervezik pl. egy marketing automatizációs szoftver bevezetését.

- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy bármely más területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?

- SB: Vegyen részt, mert a poszt Covid érában is szükség van személyes találkozásokra és szakmai inspirációkra!

- HT: Tavaly csak vendégként vettem részt a Summit-on, de rengeteg hasznos gondolattal és ötlettel távoztam. Jó volt végre személyesen találkozni azokkal a döntéshozókkal, szakemberekkel akik ma Magyarországon formálják az iparágat. Mint olyan sok téren, a digitalizáció területén is van mit behoznunk, mi ebben próbálunk minél nagyobb segítséget nyújtani az ügyfeleinknek.

 

A Marketing Summit-et idén szeptember 15-én rendezik meg, a helyszín a Várkert Bazár lesz. További részletek az eseményről itt érhetők el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...

Idén is díjazták a kutatónőket

Miért nem hatnak minden esetben az antibiotikumok és mi köze ennek a tartósítószerekhez? Hogyan juthat be a gyógyszerek nagymolekulájú hatóanyaga a gondosan védett sejtbe? Mennyivel gyorsítja a mesterséges intelligencia a gyógyszerfejlesztések hosszadalmas tesztelési folyamatait?...

Itthon is terjednek a gyerekeket veszélyeztető online kihívások

„Újabb halálos kihívás terjed a gyerekek között” – gyakori cím a médiában, de sajnos sokan nem is sejtik, hogy miről szól egy-egy virtuális kihívás és mitől veszélyes. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)...

Így készíthetsz lélegzetelállító őszi fotókat

Vége a nyaralásnak, hűl az idő, és fokozatosan veszi fel a természet is őszi színeit. Az új évszak remek lehetőségeket biztosít arra, hogy kiránduljunk vagy utazzunk, ott pedig egyedi felvételeket készíthessünk. Akár bakancsot húzunk,...

Jobban teljesítenek a magas EQ-val rendelkező márkák

A magasabb érzelmi intelligenciát (EQ) közvetítő márkák gyorsabban nőnek versenytársaiknál, és részvényeik is jelentősen felülteljesítik a tőzsdeindexeket – derül ki a dentsu-hoz tartozó Carat médiaügynökség közelmúltban elvégzett globális kutatásából.A márka EQ-nak (MEQ) a márkák...

Még több sportot nézünk a tévében

Nőtt a sportközvetítések népszerűsége a tévénézők körében, az Altman Solon felmérése során vizsgált 8 ország mindegyikében béővült az ilyen műsorokat is nézők aránya az elmúlt két évben. Az Egyesült Királyságban, Olaszországban és Franciaországban mértek...

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átadták a legrangosabb hazai designdíjakat

Többek között az év magyar designtermékét, az év enteriőrjét és az év márkáját díjazták az ELLE Decoration International Design Awards (EDIDA) Hungary-n. A nívós szakmai elismerést nemzetközi szinten is a design Oscar díjának tartják,...

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

Tovább zöldült a SPAR

A SPAR Ausztria csoport országaiban (Magyarország, Észak-Olaszország, Szlovénia, Horvátország) jelentős eredményeket sikerült elérni a vállalatcsoport környezeti fenntarthatósági stratégiájának égisze alatt: az utóbbi egy év során negyedével csökkent az üvegházhatású gázkibocsátás a résztvevő országok összesített...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....