- Hirdetés -

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

|

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek egyik vendége Kádár Tamás, Sziget Zrt. cégvezetője, a műsor második felében pedig Valde Orsolya, a Paloznaki Jazzpiknik alapítója volt.

2010 és 2020 között akkora kereslet alakult ki az élő koncertek és show-k iránt, ami korábban nem volt ott, ezzel egyidőben lett népszerű a másodlagos jegyértékesítés. ”Régebben a művészek a hangfelvételek értékesítéséből éltek”, azonban a digitális platformon megjelenésének köszönhetően ezek már egyre kisebb bevételt jelentettek a számukra. Majd öt-tíz év alatt „eljött a fesztiválok és koncertek aranykora”, melyekhez „óriási bevételek, hihetetlen érdeklődés” kapcsolódott. Ezzel együtt a fellépők gázsija is brutális emelkedésnek indult, főleg azoké, akik garantálták a teltházat, bárhol is jártak a világon. A fogyasztói oldalon pedig „beépült a mindennapok kulturális fogyasztásába az élőzenei élmény”. Felmerült a beszélgetésben, hogy vajon ez a visszájára is fordulhat-e egyszer, de Kádár szerint nem várható, hogy a zenefogyasztás fő formája újra a lemezek, felvételek felé fordulna, mint mondja, „nem fog leáldozni az élőzenei műfajoknak”.

A Covid következtében ebben az iparágban nemhogy visszaesett az árbevétel, hanem egész egyszerűen megszűnt. 2022-ben pedig ezt követte egy „árhullám”, amikor mindenki „rohant fellépni és fesztiválozni”, így ezt az évet sem tekinthetjük normálisnak ilyen téren. Idén fog eldőlni, hogy sikerül-e visszatérni a Covid előtti időkhöz. Az eddigi jegy- és bérleteladásokat látva biztató, de „fékezett habzást” jósolnak a szervezők, és arról is szó esett, hogy a dráguló utazási költségek hogyan befolyásolják majd a Sziget forgalmát, hiszen a fesztivál résztvevőinek fele külföldről szokott érkezni.

Már tizenegy éve annak, hogy a műsor másik meghívottja, Valde Orsolya megalapította a Paloznaki Jazzpikniket 2012-ben, akit a mai napig meglepetésként ér, hogy a rendezvény egyre sikeresebb és látogatottabb. „Nem voltak hosszútávú tervek”, meséli, a legelső pikniket csak „szárnypróbálgatásnak” írja le, a második sikeréhez viszont nagyban hozzájárult, hogy Fábián Juli énekesnő igent mondott a fellépésre. Onnantól kezdve nem volt megállás, évről évre egyre többen mentek, sőt, a látogatók közül nem kevesen vásároltak telket a környéken, mivel annyira beleszerettek Paloznak és Csopak térségébe.

A Jazzpiknik elveszítené hangulatát, „vibe-ját”, ha a Szigethez hasonlóan megvásárolná egy ernyőcég, az alapító szavaival élve az öt fős szervezőgárda és az alvállalkozók olyanok, mint „egy nagy család”. Nem üzleti vállalkozásként működnek, nincsenek célkitűzéseik sem a következő évekre nézve, hanem „az a cél, hogy az emberek jól érezzék magukat” – ez pedig eddig bevált. Bővülni nem terveznek és fizikailag nem is lehetne.

Hol működött a jegyvisszatérítéses voucher-rendszer és hazánkban miért nem? Tényleg a külföldiek fesztiválja a Sziget és drágább-e itt az étel-ital mint a belvárosban? Elveszítheti-e falusi jellegét Paloznak az építkezések miatt? A teljes adásból kiderül, mely itt hallgatható meg.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...