- Hirdetés -

Behúzták a féket a kkv-k

|

Egy éve hullámzóak a cégek pénzügyi várakozásai, jelenleg az előző negyedévhez képest enyhén alacsonyabb árbevétel- és nyereségnövekedéssel terveznek. Átlagosan 7,9 százalékos bevétel-, és 3,9 százalékos profitnövekedést valószínűsítenek a következő egy évben, ami továbbra is alulmarad a 2024-re prognosztizált inflációval szemben – derül ki a K&H kkv bizalmi index legutóbbi eredményeiből. A visszafogott pénzügyi eredmények a beruházási szándékot is erőteljesen korlátozzák. Már csak a vállalkozások 57 százaléka tervez fejlesztést, ami az elmúlt 6 év legalacsonyabb aránya.

Továbbra sem mernek nagy pénzügyi eredményről álmodni a cégek a magyarországi mikro-, kis- és középvállalkozások következő egy évi várakozásait jelző K&H kkv bizalmi index legutóbbi eredménye szerint. „A vállalkozások pénzügyi várakozásaiban egy oldalazó trend alakult ki az elmúlt egy évben. Az előző negyedévi enyhe javulást követően most ismét visszafogottabb árbevétel- és nyereségnövekedésre számítanak: átlagosan 7,9 százalékos árbevétel- és 3,9 százalékos profitbővülést valószínűsítenek, szemben az előző negyedévi 8,6 és 4,4 százalékkal. Ahhoz képest, hogy októberben már 10 százalék alá süllyedt az infláció és az előrejelzések szerint 2024-ben a 4-6 százalékos sávban mozoghat, továbbra sem mondhatók túl erősnek a cégek következő egy évre vonatkozó pénzügyi várakozásai” – mondta el Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés vezetője.

A középvállalkozások bizakodók

A cégméret nem befolyásolja jelentősen a várt pénzügyi eredményeket, ám az árbevételt tekintve a középvállalkozások a legbizakodóbbak. Egyedül náluk emelkedett – 7,1 százalékról 8,6 százalékra – a várt árbevétel-növekedés az előző negyedévhez képest. Ezzel szemben a mikrovállalkozások várakozásai 8,6 százalékról 7,9 százalékra, a kisvállalkozásoké pedig 9 százalékról 7,8 százalékra mérséklődtek.

A profitvárakozások is hasonló képet mutatnak: a következő egy évben szintén a középvállalkozások várják a legnagyobb, 4,2 százalékos bővülést, igaz ők az előző negyedévben extrém alacsony, mindössze 0,9 százalékos növekedéssel számoltak. Tőlük nem sokkal lemaradva a mikrocégek 4,1, a kisvállalkozások pedig 3,5 százalékkal nagyobb nyereséget valószínűsítenek a következő 12 hónapban.

Tovább romlott a beruházási kedv

A beruházási szándék már 2018 óta mérséklődik, de 2021 év vége óta látványos mértékben. „Jelenleg a vállalkozások 57 százaléka tervez valamilyen beruházást a következő egy évben, ami az elmúlt 6 év legalacsonyabb aránya. A kkv-k fejlesztési szándékán azonban nagyot lendíthet, hogy 2024-ben is kedvező kamattal lesznek elérhetőek a Széchenyi Kártya Program MAX+ különböző konstrukciói” – hívta fel a figyelmet a szakértő. A beruházási célokban viszont nem történt változás: továbbra is legnagyobb részben informatikai fejlesztésekre (27%) készülnek a cégek. Ezt követik a gépek, berendezések (21%) és a céges autós flotta korszerűsítése (16%), míg ingatlanberuházásban minden tizedik cég gondolkodik.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...