- Hirdetés -

Behúzták a féket a kkv-k

|

Egy éve hullámzóak a cégek pénzügyi várakozásai, jelenleg az előző negyedévhez képest enyhén alacsonyabb árbevétel- és nyereségnövekedéssel terveznek. Átlagosan 7,9 százalékos bevétel-, és 3,9 százalékos profitnövekedést valószínűsítenek a következő egy évben, ami továbbra is alulmarad a 2024-re prognosztizált inflációval szemben – derül ki a K&H kkv bizalmi index legutóbbi eredményeiből. A visszafogott pénzügyi eredmények a beruházási szándékot is erőteljesen korlátozzák. Már csak a vállalkozások 57 százaléka tervez fejlesztést, ami az elmúlt 6 év legalacsonyabb aránya.

Továbbra sem mernek nagy pénzügyi eredményről álmodni a cégek a magyarországi mikro-, kis- és középvállalkozások következő egy évi várakozásait jelző K&H kkv bizalmi index legutóbbi eredménye szerint. „A vállalkozások pénzügyi várakozásaiban egy oldalazó trend alakult ki az elmúlt egy évben. Az előző negyedévi enyhe javulást követően most ismét visszafogottabb árbevétel- és nyereségnövekedésre számítanak: átlagosan 7,9 százalékos árbevétel- és 3,9 százalékos profitbővülést valószínűsítenek, szemben az előző negyedévi 8,6 és 4,4 százalékkal. Ahhoz képest, hogy októberben már 10 százalék alá süllyedt az infláció és az előrejelzések szerint 2024-ben a 4-6 százalékos sávban mozoghat, továbbra sem mondhatók túl erősnek a cégek következő egy évre vonatkozó pénzügyi várakozásai” – mondta el Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés vezetője.

A középvállalkozások bizakodók

A cégméret nem befolyásolja jelentősen a várt pénzügyi eredményeket, ám az árbevételt tekintve a középvállalkozások a legbizakodóbbak. Egyedül náluk emelkedett – 7,1 százalékról 8,6 százalékra – a várt árbevétel-növekedés az előző negyedévhez képest. Ezzel szemben a mikrovállalkozások várakozásai 8,6 százalékról 7,9 százalékra, a kisvállalkozásoké pedig 9 százalékról 7,8 százalékra mérséklődtek.

A profitvárakozások is hasonló képet mutatnak: a következő egy évben szintén a középvállalkozások várják a legnagyobb, 4,2 százalékos bővülést, igaz ők az előző negyedévben extrém alacsony, mindössze 0,9 százalékos növekedéssel számoltak. Tőlük nem sokkal lemaradva a mikrocégek 4,1, a kisvállalkozások pedig 3,5 százalékkal nagyobb nyereséget valószínűsítenek a következő 12 hónapban.

Tovább romlott a beruházási kedv

A beruházási szándék már 2018 óta mérséklődik, de 2021 év vége óta látványos mértékben. „Jelenleg a vállalkozások 57 százaléka tervez valamilyen beruházást a következő egy évben, ami az elmúlt 6 év legalacsonyabb aránya. A kkv-k fejlesztési szándékán azonban nagyot lendíthet, hogy 2024-ben is kedvező kamattal lesznek elérhetőek a Széchenyi Kártya Program MAX+ különböző konstrukciói” – hívta fel a figyelmet a szakértő. A beruházási célokban viszont nem történt változás: továbbra is legnagyobb részben informatikai fejlesztésekre (27%) készülnek a cégek. Ezt követik a gépek, berendezések (21%) és a céges autós flotta korszerűsítése (16%), míg ingatlanberuházásban minden tizedik cég gondolkodik.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...

Kiderült, mitől lesznek boldogok a munkavállalók

Változnak a prioritásaink: az MIT kutatása szerint az, hogy ott maradunk-e a munkahelyünkön vagy felmondunk, már nem elsősorban szakmai és karrierszempontok alapján dől el, azaz nem azon múlik, hogy mit csinálunk a megélhetésünkért, hanem...

Számíthatunk fizetésemelésre 2025-ben?

Ahogy közeledik az év vége, a dolgozók is egyre türelmetlenebbül várják, hogy számíthatnak-e béremelésre a következő évben. A bértervezési folyamatok jelenleg is zajlanak, és sok munkahelyen az éves teljesítményértékeléskor dől el végül, milyen megállapodás...

Rengeteget spóroltunk tankolás közben

Több mint 175 ezer felhasználó adatai alapján közel félmilliárd forintot spóroltunk már idén az ORLEN benzinkutakon. A régió legnagyobb olajipari vállalata ugyanis minden liter üzemanyag után 10 forint kedvezményt ad az applikációt használó autósoknak.A...

Új árstruktúrát vezetett be a GLS

A GLS Hungary 2024. november 20-tól új árstruktúrát vezetett be az ecsomag.hu platformon, amelynek keretében már külön díjszabást kínál a GLS Automatából GLS Automatába történő csomagfeladásokra is. A szolgáltatás a korábbi árakhoz képest akár...

Változás az autópálya-matrica vásárlásoknál

Még mindig a heti autópálya-matrica a legkelendőbb, igaz, az áprilisban bevezetett egynapos e-matricát is egyre több autós választja elsősorban a heti és a havi helyett – derül ki a Simple mobilapplikáció idei statisztikájából. Vasárnaptól...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új trendek a hazai médiapiacon

Legalább három online videós szolgáltatást használ egy adott hónapban a 18-59 éves, internettel rendelkező magyarok 82 százaléka – derül ki az NMHH támogatásával a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített...

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...