- Hirdetés -

Beindult a BMW

|

- Hirdetés -

A 2017-ben végrehajtott részleges beindítás után tegnap hivatalosan is rendszerbe állt a BMW legnagyobb jövőbe mutató technológiafejlesztési létesítménye, amelyben több mint 1800 szoftverfejlesztő- és tervezőmérnök dolgozik vállvetve a nagymértékben, illetve teljes mértékben automatizált járművezetés korszakának eljövetelén.

2018. április 11-én a München melletti Unterschleißheim városában a BMW Group hivatalosan is megnyitotta az automatizált járművezetés innovációinak kifejlesztésére létrehozott technológiai létesítményét. A jövőbe mutató kutatás-fejlesztési központ rendszerbe állító ünnepségén Klaus Fröhlich, a BMW AG igazgatótanácsának technológiai kutatásért és járműfejlesztésért felelős tagja, valamint Markus Söder, Bajorország minisztere is tiszteletét tette. A Münchenben székelő vállalatcsoport legnagyobb innovációs létesítményének megnyitásával a BMW Group az autógyártási iparág mellett immáron csúcstechnológiákra szakosodott vállalattá is előlépett.

Az Unterschleißheim városában felépített csúcstechnológiás létesítmény a nagymértékben, illetve teljes mértékben automatizált járművezetés korszakának megvalósításán dolgozik, az innovációs központ a technológiafejlesztési folyamatok mindegyikének otthont ad. Miközben a fejlesztőközpont jövőbe mutató munkafolyamatai hosszú évtizedekre bebiztosítják a BMW Group működésének és termékpalettáinak fenntarthatóságát, a létesítmény az innováció- és hatékonyság-fejlesztési igények növekedésével párhuzamosan tovább bővíthető.

A BMW Group tizenöt hónappal ezelőtt, 2016 decemberében jelentette be, hogy az intelligens járműkapcsolati megoldásokon és az automatizált járművezetés innovációin dolgozó fejlesztőrészlegeit egyetlen központban összpontosítja. A 23 000 négyzetméternyi területen elterülő, jelenleg több mint 1 800 szoftverfejlesztő- és tervezőmérnököt foglalkoztató létesítmény rekord idő alatt épült fel és nyílt meg. Unterschleißheim városa mellett elsősorban az optimális infrastruktúra megléte, a BMW Group Münchenben működő kutatás-fejlesztési központjának közelsége, valamint a németországi autópálya-hálózat gyors elérhetősége szólt.

A vállalatcsoport célja, hogy a most rendszerbe állított innovációs központban kifejlessze és sorozatgyártásra késszé tegye az automatizált járművezetéshez szükséges összes technológiát, amelyhez továbbra is várja a mesterséges intelligencia, a tanulékony számítástechnológia és az adatelemzés területén dolgozó IT-specialistákat és szoftverfejlesztő mérnököket.

Vadonatúj, hatékony munkakörnyezet

Az automatizált járművezetés innovációin dolgozó fejlesztőközpont megnyitása egy újfajta, minden korábbinál hatékonyabb munkakörnyezet megteremtését is lehetővé tette. A közös légtérben dolgozó mérnökök nap mint nap egy rendkívül intelligens, rugalmasan alakítható munkaterületen osztoznak, az áttekinthetőség és a tökéletes átjárhatóság érdekében létrehozott rövid távolságok pedig forradalmi fejlesztési lehetőségeket kínálnak: a szoftverfejlesztő mérnökök például azon nyomban beépíthetik a közelben álló tesztautókba legfrissebb ötleteiket, hogy a számítógépes szimulációk helyett valós körülmények között teszteljék le az adott technológiát.

A vadonatúj munkakörnyezet ugyanakkor teljesen új foglalkoztatási- és cégvezetési kultúrát is teremt, hiszen az egyes folyamatokat felügyelő vezetők a mérnökökkel közös, nyitott légtérben dolgoznak. Mindez nagymértékben elősegíti az egymás közötti interakciót és a kommunikációt, amely jelentősen leegyszerűsíti az összetett munkafolyamatokat és minden korábbinál hatékonyabb csapatmunkát eredményez.

A BMW Group innovációs központja az újfajta munkamódszerek felé vezető ösvényt is kijelöli

A BMW Group a világ első olyan autógyártó vállalata, amely egy teljes munkafolyamatot eme szisztematikus, jövőbe mutató, könnyedén alkalmazkodó munkamódszer köré épített fel. Mint ilyen, az Unterschleißheim városában működő fejlesztőközpont a nagymértékben, illetve teljes mértékben automatizált járművezetés innovációit és az intelligens vezetést támogató rendszereket a kezdeti fejlesztési folyamatoktól egészen a sorozatgyártása kész állapotig kíséri. Ez a fajta munkamódszer a minden korábbinál hatékonyabb, jövőbiztos járműfejlesztés alapjait fekteti le.

Az innovációs központ nyitott légtere könnyed átjárást tesz lehetővé a különböző szakterületen fejlesztő mérnökök között, miközben szükség esetén az egyes munkafolyamatok jól elkülöníthetők egymástól. A létesítmény nagymértékű rugalmasságának köszönhetően az egyes fejlesztőcsapatok gyorsan és hatékonyan tudnak alkalmazkodni az újonnan felmerülő igényekhez és technológiai követelményekhez.

Napjainkban az autóipar egészét robbanásszerű változások hatják át, a versenyszférába érkező újabbnál újabb résztvevők pedig egyre intenzívebb kihívások elé állítják a mezőnyt. Az innováció-fejlődés üteme rendkívüli módon felgyorsult, amellyel csak egy rugalmas munkamódszerekkel és modern munkakörnyezetben dolgozó, professzionálisan felkészült csapat tud lépést tartani. A BMW Group frissen rendszerbe állított, automatizált járművezetésre szakosodott fejlesztőközpontja a vállalatcsoport innovációs erősségét és hosszú távú fenntarthatóságát nyomatékosítja.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...

Az eMAGról beszéltek legtöbben a neten

Novemberben több mint 27 ezer bejegyzés született a magyar internetezők körében a Black Friday-ről, ezek az online tartalmak 48 milliós elérést generáltak az akciós időszak alatt. A SentiOne november 1-30-ig vizsgálta meg a hazai...

Rácáfolt a chiphiányra a Black Friday

Nem éreztette hatását az elektronikai eszközökhöz nélkülözhetetlen félvezető alkatrészek hiánya a MediaMarkt Black November akciósorozatának eredményein. 2021 akciós időszakának forgalma több mint 10 százalékkal múlta fölül az előző évit. Az idei slágertermék a nagyértékű...

Folyamatosan támadják a vállalkozásokat

A mikro-, kis- és középvállalkozások felét érte már támadás az interneten. Leginkább adathalász levelekkel bombázták őket, de nagyjából minden nyolcadik cégnek törték már fel weboldalát, közösségi média felületét vagy próbálkoztak meg ezzel. Legnagyobb veszélyben...

Harminc milliárd fölött költ tartalomra a Disney

Jövőre jelentősen megnöveli a tartalomra szánt költségvetését a Disney, a társaság majdnem kétszer annyit költ majd, mint legnagyobb riválisa, a Netflix. A vállalat célja, hogy erősítse pozícióját a streaming piacon, és az előrejelzések szerint...

Változásokat jelentett be az LG

Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy William Cho stratégiai igazgatói posztja mellett december 1-jétől a vezérigazgatói teendőket is átveszi. Cho 2019 óta a vállalat legfőbb stratégája, korábban az LG North America elnökeként hat évig...

Díjazták a K&H információbiztonsági csapatát

A digitális forradalom közepette a korábbinál is nagyobb hangsúlyt kap a biztonságos bankolás, amit a K&H információbiztonsági csapata által működtetett robosztus informatikai rendszer biztosít az ügyfeleknek. A K&H most kiemelkedő elismerésben részesült, elnyerte ugyanis...

Kódolatlan csatornával készül az ünnepre a Telekom

A TV2 Séf csatorna decemberben kódolatlanul érhető el a Magyar Telekom kínálatában Telekom TV, IPTV és SAT TV előfizetők számára, így a karácsony előtti időszakban érdemes lesz a 7. csatornahelyre kapcsolni. A december a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az európaiak fele aggódik csak a kiberbiztonság miatt

Az európai uniós állampolgárok mindössze 56 százaléka jelezte az Eurobarométer felmérésében, hogy aggódik a kibertámadások és kiberbűnözés miatt. A megkérdezettek 80 százaléka szerint a digitális eszközök használata ugyanannyi előnnyel jár, mint hátránnyal. Az Európai Unió...

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...

Az eMAGról beszéltek legtöbben a neten

Novemberben több mint 27 ezer bejegyzés született a magyar internetezők körében a Black Friday-ről, ezek az online tartalmak 48 milliós elérést generáltak az akciós időszak alatt. A SentiOne november 1-30-ig vizsgálta meg a hazai...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

DATA