- Hirdetés -

Beindult a hazai ingatlanbefektetési piac

|

Erősödő üzleti bizalom, a hazai befektetők dominanciája az ingatlanpiacon és az ipari ingatlanok iránti töretlen bérlői kereslet – ezek jellemezték 2021 első negyedévét a CBRE kutatásai alapján. A gazdaság teljesítményének növekedése nagymértékben függ az átoltottságtól, az irodapiacon pedig határozott növekedés indulhat el a második negyedévben. A CBRE üzemeltetési tapasztalata szerint a bevásárlóközpontok sikeresen és fegyelmezetten nyitottak újra a márciusi bezárásokat követően, a látogatószám pedig a márciusi lezárás előtti szint fölött van.

Az első negyedévben a befektetési érték összesen 179 millió EUR volt, amely az előző év vonatkozó negyedévéhez viszonyítva – melyet még csak elenyésző részben érintett a koronavírus-járvány – 27 százalékos növekedést jelent. Az előző év második felében tapasztalható tendencia a hazai befektetésekkel kapcsolatban tovább erősödött, az első negyedévben kizárólag magyar befektetők zártak vételi tranzakciókat. Míg az év elején a tranzakciók leginkább a tavalyi évről áthúzódó irodapiaci adásvételek voltak, az érdeklődés egyértelműen az ipari ingatlanok irányában erősödött a legjobban: ebben a szektorban az év közepén már láthatunk érdemi forgalomnövekedést.

Az első negyedéves adatok alapján az ipari ágazat jobban teljesített a kiskereskedelmi szektornál és az irodapiacnál a bérbeadások tekintetében is, mivel míg utóbbiakat meghatározóan érintették a harmadik hullám miatti lezárások, az ipari ingatlanok iránti kereslet töretlen maradt. Míg a bérbeadási szint (szezonálisan tisztítva) 105 százalékkal haladja meg a tavaly ilyenkor mért értéket, az irodai bérbeadás hasonló mutatója 52 százalékkal marad el a tavaly ilyenkor mért szinttől. A gazdasági teljesítmény növekedése abban az esetben tud magasabb fokozatba kapcsolni, ha az átoltottság révén sikerül egyre több területen a normális üzleti működést helyreállítani – ebben a második negyedév érdemi változást hozhat.

A járvány lefutását illetően a távol-keleti országok egy-két negyedévvel Európa előtt járnak, az országok piacainak tapasztalatai pedig pozitív képet festenek. Mivel a japán piac kivételével a távol-keleti országok irodakeresleti hangulatindexe már pozitív év/év összehasonlításban, ez alapján a második félévben lassú, de határozott növekedés indulhat a hazai irodapiacon is. Ennek megfelelően a járvány miatt jelentősen torzult árak is elkezdtek normalizálódni: az irodaipiaci hozam a befektetési igények mértékét tükrözi, míg az ipar hozama a járvány előtti érték alá csökkent. Szintén bizakodásra ad okot, hogy a jelenleg folyamatban lévő ingatlanpiaci tranzakciók összértéke hozzávetőleg 900 millió EUR-t tesz ki, amely alapján a második negyedévben az egész szegmenst érintő gazdasági fellendülésre lehet következtetni.

A kiskereskedelemben az megszokott üzletmenet részben már helyreállt, ugyanakkor a vendéglátóipar és a turisztikai szolgáltatások esetében még várni kell a normalizálódásra. A márciusi lezárásokat követően a húsvét utáni héten nyitottak újra a bevásárlóközpontok, és a tapasztalatok szerint a plázák üzemeltetői hatékonysági és járványügyi szempontból egyaránt sikeresen teljesítettek. A nyitás napja zökkenőmentesen zajlott, a látogatószámok 10 és 60 százalék közötti értékkel nőttek a különböző plázák esetében, így az átlagos látogatószám meghaladja a márciusi bezárás előtti adatokat, ami bizakodásra ad okot a második negyedév kiskereskedelmi teljesítményét illetően. Ugyanakkor zsúfoltság sehol nincs, a látogatók fegyelmezettek és együttműködőek a kötelező járványügyi szabályok betartásában. A következő nagy lépés a vendéglátóhelyek teraszainak nyitása, amely szerencsére – a beadott oltások mennyiségétől függően – már a héten bekövetkezhet.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...