- Hirdetés -

Bejött a munkavállalóknak az otthonról történő munkavégzés

|

- Hirdetés -

A COVID alaposan felforgatta az évtizedes, beállt munkahelyi, munkavégzési normákat. Azzal, hogy az emberek home office-ba kényszerültek a korábbitól eltérő kommunikációra, a kontroll és az önálló munkavégzés arányainak megváltoztatására, újfajta vezetői képességekre és kompetenciákra lett hirtelen szükség. Az ősz folyamán újra megnyíltak a munkahelyek és a munkavállalók, ha részlegesen is, de visszatértek az irodákba, ám ez a világ már nem az a világ, ahonnan elmentek - derül ki a Borealis Consulting felméréséből.

A megkérdezettek 82%-a szerint számottevően meg fog változni a jövőben az irodai munkavégzés formája. Az elmúlt másfél év tapasztalatai alapján nem csodálkozhatunk azon, hogy ez az arány ilyen magas, hiszen az emberek és a cégek is hozzászoktak ahhoz, hogy a munkafolyamatok egy része ma már az irodán kívül zajlik. Számos munkavállaló, amikor új munkahelyet keres, kifejezetten figyeli, hogy melyik cégnél heti hány napot lehet home office-ban tölteni, és a fizetés mellett ez a másik lényeges meghatározója a döntésének. Úgy tűnik, a home office véglegesen bevonult a vállalati HR-esek eszköztárába.

Nagy kérdés, hogy mekkora az otthon, a nem közvetlen vezetői felügyelet alatt végzett munka hatékonysága, mert első ránézésre úgy tűnhet, hogy az otthoni zavaró tényezők, a nagyobb szabadság a hatékonyság rovására mehet. Nos, a válaszadók háromnegyede véli úgy, hogy az otthoni munka hatékonysága semmivel sem marad alatta az irodában végzettének. Ez azt jelenti, hogy a belső motiváció a munkavállalókban erős, nem a vezetői szigor hatására végzik jól a munkájukat, és meg tudják teremteni otthon a nyugodt munkavégzéséhez szükséges körülményeket.

Ugyanakkor 72%-uk azt mondja, hogy a megváltozott körülmények között újra kell gondolni a teljesítményértékelést. Ez különösen annak fényében válik hangsúlyossá, hogy a válaszadók fele kevesebb visszajelzést kap a munkájáról, mint a járvány előtti időszakban.

Minden válság egyben lehetőség is, hiszen fellazulnak a korábban szilárdnak hitt viszonyok, és jelen esetben a home office miatt a munkavállalót az adott céghez kötő kapcsolatok is. Ha a megkérdezetteknek nem is a többsége, de mindenképpen számottevő kisebbsége, 39%-a, gondolkodott el határozottan azon, hogy ebben a helyzetben munkahelyet kellene váltania, vagy saját vállalkozásba kellene kezdenie.

A home office, a vállalati közösségből való fizikai kiszakadás hatással van az információáramlásra, és ez a hatás nyilvánvalóan nem pozitív. A kutatás alátámasztotta ezt a hipotézist, hiszen a válaszadók 83%-ának az a véleménye, hogy az információáramlás hatékonysága és a kommunikációs csatornák nagymértékben változtak a pandémiás helyzet hatására.

A kérdőívet kitöltőktől azt is megkérdezték, hogy a pandémia és a technológiai változások nyomán szerintük a jövőben a munkavállalóknak milyen kompetenciákra, új képességekre lesz szükségük. Nem véletlen, a kompetenciák egy jelentékeny része a digitális valósághoz kapcsolódik.

A válaszok a következők:
Reziliencia
Kreativitás
Gyors tanulás
Jó kommunikációs és problémamegoldási készség
Online vezetés
Önálló munkavégzés
Kapcsolatépítési készség - a digitális térben is
IT ismeretek és a digitális platformok jobb ismerete

Végül azt is kutatták, hogy a kérdőív kitöltői mit gondolnak, az új érában hogyan növelhető a munkavégzés, szélesebb értelemben a szervezet hatékonysága. Ebben a kérdéskörben a következő válaszok születtetek:
Vezetők szerepének újragondolása
Hatékonyabb, kevesebb, rövidebb call
Hibrid munkavégzés - irodai és home office napok egészséges ritmusa
Szervezeti értékek kommunikálása
Szervezeti célok pontosítása és egyéni szintre lebontása
Csapatépítés, új típusú csapatmunka kialakítása
Jobb digitális kommunikáció
Szervezetfejlesztés

Összességében tehát a munkavállalók úgy gondolják, hogy a megváltozott körülmények között a jövőben számottevően meg fog változni az irodai munkavégzés formája is, új kompetenciákra lesz szükség, és a hatékonyság növelése érdekében számos változtatást kell eszközölni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jótékony akcióban a Wolt

Milliós értékben vásárolhat a János Kórház gyermeksebészeti osztálya eszközöket abból a felajánlásból, amit a Wolt Magyarország juttatott el számukra. A Wolt közel 200 irodai munkatársa Mikulás napján futárnak állt néhány órára, az általuk kézbesített...

Fákat ültet Budapesten a Főtaxi

A 10 millió Fa Alapítvánnyal együttműködve folytatja több éve futó faültetési programját a Főtaxi, ezúttal kifejezetten Budapest legforgalmasabb területeire koncentrálva. A szervezet szakmai irányításával olyan koros, azaz előnevelt, lombos fák ültetésére kerül sor, amelyek...

Csúcson a családi vállalkozások

Az egészségügyi vészhelyzet ellenére továbbra is a gazdaság kulcsszereplői maradtak a családi vállalkozások – derül ki az EY és a svájci St. Gallen Egyetem friss Global Family Business Index rangsorából. A világ 500 legnagyobb...

Idén sem lesz Kevin nélkül karácsony

Családi filmek a közös tévénézős estékhez, karácsonyi mesék, romantikus és lebilincselő mozik, klasszikusok, akció, szerelem, humor – ez mind-mind megtalálható a TV2 Csoport csatornáin, és persze jön a Reszkessetek betörők a TV2-n.A TV2 -...

Díjazták Magyarország legbátrabb nőit

„A bátorság nem azt jelenti, hogy nem félünk. Hanem hogy a félelem ellenére megyünk tovább” – mondta D.Tóth Kriszta, a díjat alapító WMN magazin tulajdonosa az ötödik SzuperWMN-gálán, amit a Nemzeti Táncszínházban rendeztek meg...

Milliós kárt okoz a Facebook-letiltás

A hazai kkv-k harmadát tiltotta már le a Facebook, ezeknek a cégeknek az 55 százaléka semmilyen magyarázatot nem kapott, miközben egy letiltás által okozott átlagos kár közel 1,2 millió forint volt – derül ki...

Foci, COVID és Squid Game – ezekre kerestek a magyarok

Ismét kiadta az év keresési trendjeit felsorakoztató listáját a Google, amiből kiderül, hogy idén a foci, a koronavírus, és egy dél-koreai sorozat mozgatta meg leginkább a hazai netezőket, legalábbis ezekre kerestek rá legtöbben. A...

Így vásárolnak a magyarok karácsonyra

A lakosság több mint 61 ezer forintot költ idén karácsonyi ajándékokra – ez derül ki a Magyar Bankholding által készített piackutatásból. 2021-ben a vásárlók csaknem 40 százaléka hitelből finanszírozza a karácsonyi ajándékokat, 38,5 százalékuk...

Így lehet biztonságos a netes vásárlás

Az ünnepi időszak lehetőséget biztosít a zavarosban halászó bűnözőknek, hogy egy kis extra bevételhez jussanak, ezért ilyenkor megszaporodnak az adathalász e-mailek és az átverős oldalak is – figyelmeztet a G DATA.A Black Friday őrület...

Új részekkel jön az UniCredit podcastja

Pénzügyekről, nyakkendő nélkül címmel indított podcastot az UniCredit Bank 2021 első felében, mely most egy második évaddal folytatódik. A sorozat célja, hogy a fenntarthatóság vállalati szempontú megközelítését, az ESG szemléletmódot közelebb hozzák a hallgatókhoz.A...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Rengeteg karácsonyi film készült idén

Rekordszámú, több mint 200 új karácsonyi mozifilm és televíziós produkció készült idén. Az imdb.com nemzetközi filmes adatbázis szerint 2016-ban csupán ennek fele, 2011-ben pedig negyede született. A rengeteg karácsonyi film jórészt annak köszönhető, hogy...

Jótékony akcióban a Wolt

Milliós értékben vásárolhat a János Kórház gyermeksebészeti osztálya eszközöket abból a felajánlásból, amit a Wolt Magyarország juttatott el számukra. A Wolt közel 200 irodai munkatársa Mikulás napján futárnak állt néhány órára, az általuk kézbesített...

Fákat ültet Budapesten a Főtaxi

A 10 millió Fa Alapítvánnyal együttműködve folytatja több éve futó faültetési programját a Főtaxi, ezúttal kifejezetten Budapest legforgalmasabb területeire koncentrálva. A szervezet szakmai irányításával olyan koros, azaz előnevelt, lombos fák ültetésére kerül sor, amelyek...

Csúcson a családi vállalkozások

Az egészségügyi vészhelyzet ellenére továbbra is a gazdaság kulcsszereplői maradtak a családi vállalkozások – derül ki az EY és a svájci St. Gallen Egyetem friss Global Family Business Index rangsorából. A világ 500 legnagyobb...

Idén sem lesz Kevin nélkül karácsony

Családi filmek a közös tévénézős estékhez, karácsonyi mesék, romantikus és lebilincselő mozik, klasszikusok, akció, szerelem, humor – ez mind-mind megtalálható a TV2 Csoport csatornáin, és persze jön a Reszkessetek betörők a TV2-n.A TV2 -...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

DATA