- Hirdetés -

Bejött a távmunka a dolgozóknak

|

A dolgozók csaknem háromnegyede (74%) újragondolná a COVID-19 világjárvány kitörése előtti munkamódszereket – tárta fel a Kaspersky több iparág 8000 kis- és középvállalati alkamazottjára kiterjedő globális kutatása. A szokásos üzletmenethez való visszatérés helyett a dolgozók már világszerte a saját feltételeik szerint alakítják az üzleti világ jövőjét, legyen szó akár a szeretteikkel való több időtöltésről (47%), pénzmegtakarításról (41%) vagy távmunkáról (32%).

Hirtelen szembesülve azzal a ténnyel, hogy a munkaerő túlnyomó része távmunkában dolgozik, az üzleti vezetők most gyors alkalmazkodásra kényszerülnek a cégeik biztonságos és a rugalmas működésének további biztosítása érdekében, míg az alkalmazottak lehetőségként élik meg ezt a változást arra, hogy újraértékeljék a tegnap prioritásait, és a számukra igazán fontos dolgok köré építve tervezzék meg a jövőjüket. A munka és az otthoni élet átalakulásával most végre az alkalmazottak kezébe került az irányítás.

A korábbi merev munkarutin béklyóit lerázva a dolgozók újraértelmezik a „szokásos” munkavégzés fogalmát egy agilisabb, kényelmesebb, humánusabb munkakultúra kialakítására törekedve. A jövőben ötből majdnem második dolgozó (39%) szeretné elhagyni a 9-től 5-ig tartó munkarendet. Ez a szám a 25–34 évesek körében még ennél is nagyobb (44%), ami növekvő tendenciára enged következtetni. Hasonlóan nagy számban (34%) vannak azok is, akik örökre búcsút mondanának a fix irodai íróasztaloknak, és nagyjából harmaduk (32%) az ötnapos munkahéttől is szívesen megválna.

A kutatás arra is rávilágított, hogy az alkalmazottak csaknem egyharmada (32%-a) az új koronavírus hozadékaként jelentkező harmadik legnagyobb előnyként tekint a távmunkára. Az előnyök listáján egyébként az első helyen a családdal töltött idő (47%), a második helyen pedig a pénzmegtakarítás (41%) áll. Az előnyök túlnyomó része a munkán kívüli személyes gyarapodást szolgáló új lehetőségekkel kapcsolatos, amiből az látszik, hogy a munka és a magánélet közötti megfelelő egyensúly kialakítása egyre fontosabb szerepet kap.

Miközben azonban a dolgozók előremutatóbb és rugalmasabb munkamódszerekre kezdenek átállni, nagyon fontos, hogy a vállalatok növeljék és az igényekhez igazítsák az általuk biztosított támogatást. Tekintettel arra, hogy a munkavállalók jóval több mint egyharmada (38%) több technológiai támogatást szeretne a cégétől a távmunkához, még sosem volt ekkora igény az olyan eszközök és technológiák iránt, amelyek segítségével a felhasználók produktívak lehetnek, kapcsolatot tarthatnak egymással és biztonságban lehetnek.

Alekszander Mojszejev, a Kaspersky üzleti igazgatója elmondta: „Meghatározó pillanatokat élünk most át, amelyek nagyon izgalmasak. Világosan látszik, hogy a világjárvány felgyorsította a digitális átalakulást, valamint a munka és az otthoni élet egybeolvadását. Most azt látjuk, hogy a dolgozók arra használják a technológiát, hogy a saját kezükbe vegyék a jövőjüket, mindeközben a nagyobb szabadság és rugalmasság érdekében elöl járnak a változásokhoz való alkalmazkodásban. A vállalatoknak pedig szintén alkalmazkodniuk kell ehhez az új helyzethez, és a modern munkahelyeket produktívabbá, fenntarthatóbbá és formálhatóbbá kell alakítaniuk.

A Kaspersky az alábbiakat javasolja a szervezeteknek a rugalmasan dolgozó munkaerő biztonságban tartásához:

Gondoskodjanak az alkalmazottak kiberbiztonsági képzéséről. Akár otthonról, akár egy kávéházból dolgozik valaki, a távmunka teljesen más viselkedést és mentalitást kíván a dolgozóktól.

Növeljék a dolgozók kibertudását a Kaspersky automatizált biztonság-tudatossági platformjával, az Automated Security Awareness Platformmal, és motiválják őket a mindennapi életben szerzett tudás alkalmazására a [Dis]Connected játékkal.

Hozzanak kulcsfontosságú adatvédelmi intézkedéseket a vállalati adatok és eszközök védelme érdekében, többek között kapcsolják be a jelszóvédelmet, titkosítsák a munkaeszközöket és gondoskodjanak arról, hogy az adatokról mindig készüljön biztonsági mentés.

Teremtsék meg a biztonságot az irodán belül és kívül egyaránt. Ma már igen egyszerű biztosítani a dolgozók biztonságát az íróasztaluknál vagy akár útközben is a használt eszköztől függetlenül. Erre szolgálnak az olyan megoldások, mint például a Kaspersky Endpoint Security Cloud.

A „Munka jövőjének biztosítása” című teljes jelentés itt található. A Kaspersky Endpoint Security Cloud szoftverről és arról, hogy miként véd a folyton változó fenyegetések ellen, ezen a weboldalon található bővebb információ.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...