Belenéztünk a Black Friday-ba

Bő fél óra kellett ahhoz, hogy egymilliárd forintot költsenek el a magyar fogyasztók az eMAG Black Friday akciójában. Az mmonline.hu az e-kereskedelmi cég központjában követte az első óra eseményeit, a vásárlók az első fél órában már 7,5 évnyi időt töltöttek a cég felületén.
Két perc – ennyire volt szükség, hogy elfogyjon az eMAG kínálatában szereplő összes iPhone SE okostelefon, de a legolcsóbb ASUS laptopot is pillanatok alatt elkapkodták a Black Friday akció során, ahogyan az Xbox One Slim játékkonzolt sem tudta megszerzeni, aki az akció indulása után másfél perccel próbálkozott a megvásárlásával. De az LG 135 centiméteres Smart, LED, 4K UHD-s tévéből rendelkezésre álló készlet is öt percen belül elfogyott.
Az mmonline.hu az eMAG budapesti központjában követte a Black Friday első órájának eseményeit. A számok jól mutatják, hogy a magyar fogyasztók mennyire tudatosan készülnek már az akcióra, hiszen alig több mint fél óra kellett ahhoz, hogy elérje az egymilliárd forintot az elköltött összeg. Az első órában túlnyomó többségben voltak a mobilos felhasználók, jóval 60 százalék fölött volt az arányuk.
Az első fél órában egyébként összesen közel 400 ezer látogatást regisztráltak az eMAG felületén, egyidejűleg pedig 127 ezren voltak az oldalon. Viszonylag magas, 20 százalék körüli volt a bankkártyás fizetést választók aránya. A tavalyi a második legnagyobb forgalmúl magyarországi webáruháznak számító eMAG által kiadott közlemény szerint az első két órában a forgalom átlépte a 2,1 milliárd forintot és összesen mintegy 74 ezer terméket vásároltak tőlük a fogyasztók.
Az is kiderült, hogy mire vágyott a Black Friday második vásárlója az eMAG-nál, Asus X751NA-TY023T notebookot vett ötvenezer forintért, illetve egy Philips porszívót. A budapesti hölgy egyébként gyakori látogató a webáruház oldalán, és a mobilalkalmazás használatával sikerült az első vásárlók közé bekerülnie.
A GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei negyedik felmérése szerint nagyon sokan keresik majd az idei Black Friday alkalmával a kedvező ajánlatokat az online üzletekben. Az e-kereskedők csak ma mintegy 1,1 millió rendelést és 25-30 milliárd forintos forgalmat várnak.