Beszáll az e-sportba a BMW

A BMW szponzorként és szakmai támogatóként lép be az e-sport világába. A bajor prémiumgyártó az öt legnagyobb virtuális csapattal kötött iránymutató együttműködést.

A bajor prémiumgyártó első ízben 2017-ben, a League of Legends Párizsban megrendezett európai döntőjének hivatalos partnereként vonta magára a virtuális sport iránt rajongó emberek figyelmét, majd a verseny-szimulátorok köré szervezett SIM Racing 2019-es szezonjának BMW Weltben megrendezett BMW SIM LIVE premierjével meg is szilárdította a helyét az e-sport világában.

Hogy még tovább szilárdítsa jelenlétét az iparágban, a BMW a világ öt legnagyobb e-sport szervezetével kötött hosszú távú együttműködést: az egyesült államokbeli Cloud 9, a nagy-britanniai Fnatic, a kínai Funplus Phoenix, a németországi G2 Esports és a dél-koreai T1 csapattal. Mindegyikük több mint 200 játékossal nevez be az évente megrendezett League of Legends versenyre. A 2009-ben elindított virtuális megmérettetés minden kétséget kizáróan a világ legnépszerűbb és legjelentősebb online játékterévé nőtte ki magát, amelybe naponta egyidejűleg több mint nyolcmillió játékos kapcsolódik be a világ minden pontjáról. A League of Legends (LoL) tavalyi párizsi döntőjét hozzávetőlegesen 44 millió rajongó követte figyelemmel élő online streamben otthonról. Az online térben ezen felül számos egyéb platform is látogatható, így például a Dota 2, a FIFA, a Fortnite vagy a Rocket League, amelyeket a jövőben ugyancsak szakmai támogatásáról biztosíthat a BMW. A bajor prémiumgyártó nem csupán szponzorként kíván a támogatott csapatok mellé állni, hanem erőteljes partnerként is, amely segít minél szélesebb közönséghez eljuttatni az e-sport tevékenységeit.

United in Rivalry”

Az e-sport világát mindig is meghatározta a csapatok versenyszelleme és az örökös rivalizálás, miközben minden csapat egyformán osztozik a játék iránti határtalan szenvedélyben. A résztvevőket a „United in Rivalry” (szabad fordításban „Együtt a versengésben”) mottó fogja össze, napjaink bizonytalanságában és globális kihívásai közepette minden eddiginél jobban. A csapatok a #unitedinrivalry hashtag alatt osztják meg az Instagramon, a Twitteren, a Facebookon, a WeChat-en és a többi közösségimédia-felületen versenyeiket, amellyel nem csupán szórakoztatják rajongóikat, de népszerűsítik is az e-sport iparágát. A csapatok maximálisan betartják a virtuális világ etikettjét, tisztelik egymást és otthonról versenyeznek. A #unitedinrivalry hashtaget így a #unitedathome (szabad fordításban „Együtt otthonról“) hashtag egészíti ki.

Az információk megosztása és a technológia átörökítése

A BMW e-sport csapatokkal kiépített együttműködése rendkívül széleskörű és messze túlmutat a szponzoráción. Mint ilyen, a BMW többek között mérnökei szaktudását és járműtervezői tapasztalatát is megosztja az e-sport öt legnagyobb csapatával, hogy együtt olyan hardverek és olyan szoftverek legyártására legyenek képesek, amelyek leginkább kiszolgálják a játékosok igényeit.

A csapatok látványos BMW modelleket használnak majd

Együttműködése részeként a BMW hivatalos autókat is biztosít a csapatok számára, akik feltűnő fényezéssel, egyedülálló motívumokkal és saját logójukkal látják el a járműveket. A látványos BMW modelleket a csapatok és a BMW tervezői közösen dolgozzák ki. A négykerekűek a csapatok egyediségét hirdetik, a látványos fényezéseknek köszönhetően pedig mindegyiket könnyen felismerhetik a játékosok, illetve a szervezetek.