- Hirdetés -

Beszállítói rendszert indít helyi termelőknek a SPAR

|

- Hirdetés -

Az áruházlánc a Gazdasági Versenyhivatal eljárásának eredményeként idén új regionális partneri programot alakít ki magyar kistermelőknek, kisvállalkozásoknak. A hazai gazdák, kisebb családi cégek közvetlen támogatása, valamint a vállalat országos hálózata által biztosított széles piac új munkahelyeket is teremt. A vásárlók a piros almát ábrázoló logóról és a „Régiók Kincsei” feliratról ismerhetik meg ezen termékeket a SPAR üzleteiben.

„Vállalatunk számára prioritás a magyarországi termelők és vállalkozások, a hazai agrárium támogatása, amit legjobban a forgalmazott élelmiszer áruink közel 90%-os hazai beszerzési aránya bizonyít. Újabb gyakorlati segítséget jelent az előkészületeiben idén kezdődő, új, helyi kis beszállítókból kiépülő hálózat. Ezzel a jelenlegi értékesítési szálak mellett új beszerzési és értékesítési utakat hozunk létre. A „Régiók Kincsei” elnevezésű kezdeményezés a helyben előállított mezőgazdasági termékekkel kereskedő kis családi cégeknek, egyéni vállalkozásoknak nyújt hathatós segítséget az előrelépésükhöz” – mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

A Gazdasági Versenyhivatal eljárásának eredményeként a SPAR 2021-ben új, regionális beszállítói rendszert alakít ki, melynek teljes kiépítése 2022-ben fejeződik be. Az 1,7 milliárd forintos program növeli a magyar kistermelő beszállítók értékesítési lehetőségeit, emellett új munkahelyeket is teremt. Az új beszállítói rendszer célja, hogy minél több, a termelő tevékenységét magas színvonalon végző kis beszállítót integráljon régiós szinten.

A kezdeményezés olyan kisebb magyar beszállítókat és termelőket keres, akik elérhető áron, minőségi hazai terméket állítanak elő és hosszútávon fenntartható termékelérhetőséget biztosítanak. Ismert és megbecsült vállalkozóként, „Local Hero”-ként tekintenek rájuk a térségükben, termékeikkel, működésükkel pedig példát mutatnak mások számára, értéket teremtenek, amely összhangban áll a SPAR vállalati elveivel.

A program közvetlenül szolgálja a helybeli gazdaság erősítését. A fejlesztés hatékonyan támogatja a hagyományokat követő, minőségi hazai és kézműves termékek piacra jutását, esélyt adva a kistermelőknek a további megerősödésre, egyben iránymutatásul szolgálhat a kiskereskedelmi hálózatoknak, hogy polcaikon import helyett növeljék inkább a magyar termékek arányát. A kezdeményezés egyben arra is törekeszik, hogy megtalálja a legrövidebb szállítási útvonalat, amellyel hozzájárul a fenntartható gazdálkodáshoz és gyártáshoz. A „Régiók Kincsei” kezdeményezés a SPAR-nál 2022 végéig 23 új munkahelyet teremt és jó eséllyel a beszállítóknál is növelheti az alkalmazottak létszámát.

A helyi kistermelő beszállítók értékesítési lehetőségeinek növelésére a SPAR fokozatosan hat regionális szállítói központot alakít ki olyan megyei jogú városokban, mint Nyíregyháza, Pécs és Győr, illetve Székesfehérvár, Zalaegerszeg és Hódmezővásárhely. A központok ez utóbbi három településen már 2021-ben megnyitnak. A regionális rendszer 90%-ban új mikro-, kis- és közepes méretű beszállítóknak biztosít lehetőséget, de egyúttal bővülést jelent az üzletlánc jelenlegi kistermelő partnereivel való kapcsolatában is. Emellett összességében javítja a hazai helyi kistermelők esélyeit, segíti a helyi gazdaság fejlődését és a helyi termékek iránti kereslet élénkítését. A vállalat ezzel együtt egy beszállítói akadémiát is létrehoz: a minőségbiztosítás, a logisztika, a raktározás és a marketing területén oktatással is segíti a beszállítók tevékenységét.

Az új programhoz a hat megyei régióközpont körzetében álló 10-13 SPAR áruház kapcsolódik. Azok, amelyek az alap- és eladóterület, választék és forgalom szempontjából a leghatékonyabban segíthetik a kezdeményezést. Az egységek kiválasztásakor döntő tényező az értékesítési tapasztalat és az ideális logisztikai útvonal is. A rendszeres árubeszállítás előírt feltételeinek megfelelő termelőket, gyártókat elsősorban utóbbi mentén keresnek, hiszen a közös érdek – az új partneréké, a vállalaté és a vásárlóké is –, hogy az előállított termékek a minőségi garanciát is szem előtt tartva a lehető leghamarabb a polcokra kerüljenek. Minden esetben az áruházlánc a központok környéke helyi adottságaira és kapacitásaira épít.

Az üzlethálózat külön online felületet hozott létre azok számára, akik tagjai szeretnének lenni a SPAR beszállítói családjának. A vevők célirányos tájékozódását a helyi árukkal kapcsolatosan pedig az áruházakban elhelyezett figyelemfelkeltő és egyedi jelzésű árutartók – az INTERSPAR hipermareketekben polcok, a SPAR szupermarketekben pedig display-ek – segítik. Szintén üzemel már a vásárlókat segítő weboldal is.

A SPAR számára fontos szempont, hogy miközben a tervek szerint a rendszer teljes kiépülése végére legalább száz kistermelő válik a vállalat szállítói partnerévé, hazai termékekkel is bővül egyúttal az árukínálat. A helyi lakosok által ismert gazdák piros almát ábrázoló logóval megkülönböztetett termékei pedig színesítik a vásárlói élményt és még közvetlenebbé teszik az áruházak és a fogyasztók kapcsolatát.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

EB: ilyen eredményeket jósolnak a magyar válogatottnak

A Szerencsejáték Zrt. kutatása alapján az Európa-bajnokság eseményeit a felnőtt magyarok közel fele fogja figyelemmel követni. A felmérés szerint főleg a férfiak körében nagyobb (60%) az érdeklődés a sportesemény iránt. A válaszadók ötöde gondolja...

Új termékcsaláddal erősít az IKEA

Az irodabútor-kollekciót a világszerte változó munkatrendek hívták életre. A 85 irodabútorból álló termékcsalád többek között hangszigetelő panelekkel és természet által inspirált elemekkel teremt kellemes munkahelyi környezetet. A MITTZON hangszigetelő paravánoknál használt először az IKEA...

Ettől is függ, hogy mennyi pénzt kapnak a diákok

Idén június 21-én lesz az utolsó tanítási nap, ezt követően diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon. A munka világával való ismerkedést részben anyagi megfontolás, részben szakmai gyakorlatszerzés iránti érdeklődés határozza meg. A diákok többsége...

Egyre nehezebb befolyásolni a vásárlókat

Egyre tudatosabb vevők, kevésbé hatnak már rájuk a hagyományos vásárlásösztönző reklámok. A celebek szintén kezdik elveszíteni a befolyásolási képességüket, már a véleményvezérekre is csak akkor hallgatnak igazán a követőik, ha szakmai érvekkel keresik a...

Így szurkolnak a magyarok

Az európai futballrajongók jelentős része, 47 százaléka egy sor rituálét hajlandó lenne elvégezni, ha ezzel győzelemre segíthetné kedvenc csapatát – derült ki a Coca-Cola Zéró Cukor felméréséből. Az UEFA EURO 2024 hivatalos alkoholmentes italszponzoraként...

Megdöbbentő: közel 600 millió euró hiányzik majd az EB-ről

Csaknem 600 millió, egészen pontosan 573 millió euró - ez az összeg azokat a klasszisjátékosokat takarja, akikre sokan számítottak, ám már biztosan nem lesznek ott a futball Európa-bajnokságon. „A jelenleg fellelhető információk alapján mintegy 600...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...