A Henkel megállapodást írt alá a berlini székhelyű Invincible Brands Holdinggal, 75 százalékos részesedést szerezve egy olyan üzletben, amely három, gyorsan növekvő prémium D2C márkát tartalmaz: HelloBody, Banana Beauty és Mermaid+Me. Ezzel az akvizícióval a Henkel jelentősen bővíti közvetlen fogyasztói „Direct-to-Consumer” (D2C) tevékenységeit a szépségápolás területén, és erős digitális képességeket ad hozzá olyan témákhoz, mint például a teljesítmény alapú marketing, az elemzés és a gyors innováció.
A megállapodás három népszerű márkanevet foglal magában: a HelloBody-t, a Banana Beauty-t és a Mermaid+Me-t, amelyeket elsősorban Európában értékesítenek. A márkák prémium szépségápolási termékeket kínálnak, és felhívják a figyelmet a fenntarthatóság és „tiszta szépség” növekvő tendenciájára. A HelloBody a bőr-, test- és hajápolás kategóriában aktív. A Mermaid+Me a hajápolási termékekre koncentrál, míg a Banana Beauty dekorkozmetikumokat kínál, például rúzsokat és szemceruzákat.
2020 júniusától számítva, az elmúlt tizenkét hónapban, az üzletek teljes árbevétele körülbelül 100 millió eurót tett ki, és mintegy 180 embert foglalkoztattak, köztük egy inkubációs szolgáltatást nyújtó csapatot, akik nagy tapasztalattal rendelkeznek az új D2C márkák bevezetése terén. A három D2C márka több mint 1,5 millió aktív fogyasztót ér el, és jelentősen megerősíti a Henkel Beauty Care digitális lábnyomát.
Az üzlet fennmaradó 25%-át továbbra is az Invincible Brands Holding alapítói – Bjoern Keune és Gennadi Tschernow –, valamint a capital D magántőke-alapkezelő birtokolja. Az alapítók és az előző menedzsment csapat a társaságban maradnak annak érdekében, hogy tovább bővítsék a meglévő üzletet és újakat indítsanak.
A megállapodásra a szokásos zárási feltételek vonatkoznak, ideértve a hatósági jóváhagyásokat is.